خانه > زیبایی و آرایشی > حقایقی در مورد لوازم آرایشی که نمی دانستید!

حقایقی در مورد لوازم آرایشی که نمی دانستید!

لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در سلامت پوست شما هستند ، علاوه بر دقت در انتخاب محصول مناسب نحوه نگهداری و استفاده از آنها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
 حقایقی در مورد لوازم آرایشی که نمی دانستید!
نکات زیر را همواره به خاطر داشته باشید :
۱ – ریمل می تواند باعث آسیب چشمان شما هنگام خواب شود . شما ممکن است با خارش، چشم پرخون، قرنیه خراشیده، یا حتی یک عفونت از خواب بیدارشوید. اطمینان حاصل کنید که تمام آرایشتان را قبل از اینکه به رختخواب بروید پاک کرده باشید .
۲ – رژ لب های مایع براق محفاظت کمی در برابر اشعه خورشید دارند و می توانند اشعه مخرب UV را به لب جذب کنند. اگر شما می خواهید لبتان براق باشد، ابتدا از رژ لب مات معمولی استفاده کرده و سپس روی آن رژ براق بزنید. سعی کنید تا از یک برق لب با حداقل SPF 30 استفاده کنید .
۳ – لاک ناخن ، به ویژه رنگ های تیره تر ، ممکن است ناخن های انگشتان دست و پا را لکه دار کرده ویا زردکند. ناخن هایی که تغییررنگ داده اند دوباره به حالت طبیعی برمی گردند، اما ممکن است ماه ها طول بکشد.
۴ – صرفا به خاطر اینکه محصولی ادعا می کند hypoallergenic است، به این معنا نیست که شما نسبت به آن واکنشی نداشته باشید .FDA استانداردی برای استفاده از عبارت “hypoallergenic ندارد، بنابراین تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مجبور نیستند ادعای خود را اثبات کنند. هر محصولی می تواند از برچسب “hypoallergenic” استفاده کند ،هیچ مهم نیست که مواد تشکیل دهنده آن چه هستند، و هیچ محصول زیبایی را نمی توان تضمین کرد که موجب یک واکنش حساسیتی نشود !
۵ – به دلیل خطر ابتلا به عفونت چشم، شما باید لوازم آرایش چشم ، از جمله ریمل مژه و ابرو، خط چشم، سایه چشم را زود عوض کنید. لوازم مایع یا کرم مانند می تواند جایگاه مناسبی برای باکتری ها باشند ، بنابراین برخی از کارشناسان توصیه می کنند ریمل مژه خود را هر سه ماه یکبار جایگزین کنید . اگر ریمل خشک شد، آب و یا مایع دیگری به آن اضافه نکنید این کار می تواند موجب رشد باکتری هاشود
۶ – برس، اسفنج ها و انگشتان شما باکتری ها و میکروب های دیگر را از پوست جذب می کند ، به همین دلیل به اشتراک گذاشتن لوازم آرایش می تواند به معنای به اشتراک گذاری باکتری ها باشد .
۷ – قرار گرفتن در معرض نور یا گرما می تواند موجب تجزیه مواد نگهدارنده ای شود که با باکتری ها مبارزه می کنند، بنابراین لوازم آرایش خود را در فضاهای گرم قرار ندهید . اگرچشمتان دچار عفونت شده از لوازم آرایش استفاده نکنید تا زمانی که علت آن را کشف کنید .
۸ – سرمه نوع سنتی از آرایش چشم است که می تواند حاوی مقدار قابل توجهی سرب باشد استفاده از آن به عنوان یک افزودنی در لوازم آرایشی و بهداشتی تحت نظارت FDA در ایالات متحده مجاز نیست.
۹ – تولیدکنندگان مواد آرایشی می توانند محصولات را بدون تایید FDA به فروش برسانند . FDA محصولات آرایشی و یا مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی را بررسی یا تایید نمی کند ، با استثنای رنگ های افزودنی ، که نیاز به آزمایش ایمنی دارند .
۱۰ – نیازی نیست که سازندگان لوازم آرایشی اطلاعات در مورد هر گونه جراحت ناشی از محصولات خود را به FDA ارائه کنند. محصول تنها در صورتی از بازار جمع آوری می شود که FDA در دادگاه ثابت کند که این محصول خطرناک یا خلاف قانون است.
۱۱ – خراش چشم با برس ریمل ، شایع ترین آسیب مربوط به لوازم آرایشی می باشد. این می تواند منجر به یک عفونت چشمی شود در صورتی که خراش درمان نشود، عفونت ها می تواند منجر به زخم در قرنیه، از دست دادن مژه، و یا حتی کوری شود. برای جلوگیری از این نوع آسیب، سعی کنید در هنگام رانندگی و یا سوار شدن در یک وسیله نقلیه در حال حرکت از ریمل استفاده نکنید .
۱۲ – “Cosmeceutical” یک اصطلاح عمومی برای محصولیست که برای زیباسازی است، اما همچنین خاصیت درمانی نیز دارد . با این حال، FDA یک محصول را به صورت لوازم آرایشی و یا درمانی طبقه بندی می کند البته بر اساس مورد استفاده و آن را به عنوان ترکیبی از هر دو به رسمیت نمی شناسد.

۱۳ – به گفته انجمن سرطان آمریکا، بر اساس اطلاعات موجود، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد استفاده از لوازم آرایشی، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. اما برخی از محصولات ممکن است هنوز کاملا تست نشده باشند، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

منبع : ibanoo.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چه روش‌هایی برای جوان‌سازی صورت و چشم‌ها وجود دارد؟

خیلی از افراد به دنبال جوان‌سازی پوست هستند   خیلی از افراد در بزرگسالی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *