خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه دسر پاناکوتا قهوه ایتالیایی

طرز تهیه دسر پاناکوتا قهوه ایتالیایی

دسر پاناکوتا یکی از پرطرفدارترین دسر های مدرن در ایران است در این مطلب از حیاط خلوت طرز تهیه دسر پاناکوتا قهوه دو رنگ به صورت لایه لایه را آموزش داده ایم که در ادامه مشاهده می کنید .

پاناکوتا قهوه , طرز تهیه پاناکوتا دو رنگ

مواد لازم:

خامه صبحانه ۲ لیوان

شیر ۱/۲ لیوان

شکر ۱/۲ لیوان

پودر ژلاتین ۵ قاشق چایخوری

پودر نسکافه یا قهوه فوری ۲ قاشق چایخوری

پودر قند ۱ قاشق چایخوری

اسانس وانیل ۱ قاشق چایخوری

آب جوش ۱/۲ لیوان

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه :

داخل کاسه ای ۴ قاشق پودر ژلاتین را با مقداری آب مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا پودر ژلاتین نرم شود ( چند دقیقه روی بخار اب ژلاتین را هم بزنید تا یکدست شود ).

درون قابلمه ای شکر ، شیر و خامه را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مواد داغ شوند سپس وانیل را اضافه نمائید ( دقت کنید داغ شود اما نجوشد ) ؛ مواد را نصف کنید و در ۲ قابلمه جداگانه بریزید و به یکی از قابلمه ها پودر کاکائو و نصف ژلاتین را اضافه کنید و نصف دیگر ژلاتین را به قابلمه دیگر اضافه کنید.

داخل لیوان لایه لایه از مایه پاناکوتا بریزید ، هر لایه ای که ریخته شد ۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا پاناکوتا خودش را بگیرد سپس لایه بعدی را اضافه کنید ( در این مدت میتوانید مایه پاناکوتا را روی حرارت بخار اب گرم نگهدارید ).

پودر قهوه فوری را با ۱ قاشق چایخوری پودر قند و نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید سپس ۱ قاشق ژلاتین را حل کنید و به آن اضافه نمایید ؛ لایه آخر را با قهوه ای که آماده کرده اید بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید تا پاناکوتا خنک و اماده سرو شود.

نکته : میتوانید بجای پودر قهوه فوری از نسکافه نیز استفاده کنید اما بهترین نوع قهوه برای روی پاناکوتا قهوه اسپرسو میباشد.

 

پاناکوتا,قهوه,ایتالیایی,شکلات,کاکائو,دسر,دسر ایتالیایی,دسر جدید,دسر دو رنگ,دسر پاناکوتا, پاناکوتا,قهوه فوری,نسکافه,پاناکوتا دو رنگ,پاناکوتا شکلات,پاناکوتا قهوه,پاناکوتا کاکائویی,پودر ژلاتین

منبع:irancook.ir

 

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

شیرینی های قدیمی و خاطره انگیر نوروزی + عکس

شیرینی های قدیمی و خاطره انگیر نوروزی یک سری از شیرینی ها را از قدیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *