خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > دمنوش های گیاهی برای کاهش تب

دمنوش های گیاهی برای کاهش تب

” تب” رایج ترین علامت عفونت های باکتریایی است که افزایش دمای بدن و سردرد را به همراه دارد. معمولا استراحت و نوشیدن مایعات کافی بهترین توصیه درمانی است اما مصرف بعضی از گیاهان نیز در کاهش تب موثر است.

دمنوش های گیاهی برای کاهش تب
بهترین دمنوش های گیاهی
مصرف دمنوش ها علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن در زمان تب، باعث مقابله بهتر با عوامل بیماری زا می شود. آویشن یکی از گیاهان عالی است که خاصیت ضد میکروبی دارد. گل های زیرفون تعریق را افزایش می دهد که این امر به کاهش دمای بدن کمک می کند. خاصیت ضد باکتریایی گل های بابونه نیز خواب بهتری را برای بیمار به ارمغان می آورد.اما برای تهیه دمنوش عالی، حدود ۱۰ گرم از هر گیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد. ۳ تا ۵ فنجان از این دمنوش گرم را در روز بنوشید.اگر فقط یکی از این گیاهان را در اختیار دارید، می توانید ۲۰ تا ۳۰ گرم از آن را در یک فنجان آب دم کنید. همچنین اضافه کردن کمی زنجبیل تازه به دمنوش نیز توصیه می شود. زنجبیل خواص تب بر دارد و عملکرد ضد تب و قدرت دفاعی بدن را تقویت می کند.

**

روش های ساده برای خنک کردن بدن
در زمان تب به هیچ وجه لباس زیاد به تن فرد نپوشانید زیرا دمای بدن را بالا می برد. همچنین روی صورت و گردن و نزدیک قسمت های تنظیم دمای بدن، دستمال مرطوب به آب خنک بگذارید تا بدن خنک شود. انجام این کار روی کشاله های ران نیز مفید است زیرا شاهرگ های آن به تقسیم حرارت کمک می کند. خواباندن بیمار در آب با درجه خنک تر از دمای بدن به ویژه در مورد کودکان توصیه نمی شود زیرا فایده چندانی ندارد و حتی ممکن است حال بیمار را بدتر کند.

**

آب میوه و سبزی
در زمان تب باید حداقل انرژی مورد نیاز برای مقابله با عفونت تامین شود.غذاهای سبک میل شود. آب میوه ها و سبزی های تازه و همچنین سوپ ساده سبزیجات بسیار عالی است. نوشیدن مایعات فراوان به جبران نیروی از دست رفته و کسب شادابی دوباره کمک می کند.در چه صورت باید به پزشک مراجعه کرد؟ در صورتی که کودکان زیر ۳ سال و سالمندان تب داشته باشند باید فورا به پزشک مراجعه کرد زیرا دمای بدن آنها به خوبی تنظیم نمی شود. به طور کلی تب بالا به اقدام درمانی نیاز دارد . همچنین اگر تب در حد متوسط بیش از ۳ روز طول کشید نباید در مراجعه به پزشک درنگ کرد.

منبع: سلامت نیوز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

گرم کردن رحم |چگونه رحم را گرم کنیم؟

راه های گرم کردن رحم  رحم سرد چیست ؟ برای گرم کردن رحم چه راهکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *