خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > خوردن شکلات و تخم‌مرغ در زمستان شادتان می‌کند

خوردن شکلات و تخم‌مرغ در زمستان شادتان می‌کند

 حتما شما هم از شنیدن این‌که شکلات در لیست خوراکی‌های مفید زمستانی قرار دارد، خوشحال می‌شوید! شکلات تلخ سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌هایی که می‌توانند باعث بهبود در وضعیت خلق‌وخو شوند.

شکلات-تلخ

شکلات
به گزارش سلامت نیوز، حتما شما هم از شنیدن این‌که شکلات در لیست خوراکی‌های مفید زمستانی قرار دارد، خوشحال می‌شوید! شکلات تلخ سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌هایی که می‌توانند باعث بهبود در وضعیت خلق‌وخو شوند. دکتر کریمر (متخصص تغذیه) می‌گوید: «شکلات تلخ را خیلی آرام بخورید تا هم طعم آن را کاملا احساس کنید و هم رضایت‌مندی از خوردن این خوراکی را به حداکثر برسانید. این نکته ساده اما مهم، مانع از پُرخوری شما در طول روز می‌شود».
به‌گفته دکتر ربکا لانگفورد (متخصص تغذیه)، برای این‌که از فواید شکلات تلخ بدون دریافت کالری اضافی برخوردار شوید، هیچ وقت بیشتر از ۶۰ گرم در روز از این خوراکی استفاده نکنید.

تخم مرغ

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ، یکی از بهترین مواد غذایی برای مقابله با غمگینی زمستانی و افسردگی زمستانی است. زرده تخم‌مرغ، منبع غذایی خوبی برای دریافت ویتامین D محسوب می‌شود که اهمیت ویژه‌ای برای بدن (خصوصا در زمستان) دارد. دکتر کریمر می‌گوید: «بدن ما در زمستان، ویتامین D کمتری تولید می‌کند، چون به‌اندازه کافی در معرض تماس با نور خورشید قرار نمی‌گیریم. با توجه به همین نکته، دریافت ویتامین D در زمستان، اهمیت خاصی پیدا می‌کند».

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ ماده غذایی جوان کننده برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و جوان ماندن چی بخوریم ؟ تغذیه سالم نقش بسیار زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *