خانه > اخبار ایران و جهان > عاملان حملۀ تروریستی استانبول شناسایی شدند

عاملان حملۀ تروریستی استانبول شناسایی شدند

9510-35t1789

به گزارش ایرنا، این رسانه اطلاعات دیگری منتشر نکرد ولی شبکه خبری بی.بی.سی به نقل از یکی از سران حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) اعلام کرد که این گروه در حمله مسلحانه به کلوپ رینا در استانبول ترکیه دست نداشته است.

 

همچنین ۲۴ ساعت بعد از این حادثه، موسسسه پزشکی قانونی وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد که هویت ۳۸ نفر از ۳۹ کشته شده حادثه تروریستی دیشب استانبول مشخص و شناسایی شده است.

 

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرایند شناسایی هویت کشته شدگان این حادثه به جز یک نفر به تمام رسیده است و تلاش برای شناسایی آن یک نفر نیز ادامه دارد.

تا کنون جنازه ۱۱ تبعه ترکیه، یک تبعه عراق و یک شهروند بلژیک از کشته شدگان این حادثه پس از احراز هویت و شناسایی جسد به خانواده آنها تحویل شده است.

 

جنازه ۲۵ نفر از کشته شدگان دیشب نیز پس از طی روند کالبد شکافی و شناسایی دقیق هویت اتباع خارجی، فردا به خانواده آنها تحویل می شود.

 

به گزارش برخی رسانه های ترکیه، هفت نفر از کشته شدگان حمله تروریستی دیشب استانبول تبعه عربستان سعودی، سه نفر تبعه اردن، ۲ نفر تبعه تونس، ۲ نفر تبعه لبنان، ۱۱ نفر تبعه ترکیه، ۲ نفر تبعه هند، سه نفر تبعه عراق، دو نفر تبعه بلژیک، دو نفر تبعه کویت، ۲ نفر تبعه کانادا، ۲ نفر تبعه سوریه و یک نفر فلسطینی دارای شناسنامه اسرائیلی بوده اند.

آمریکا، انگلیس، سوئد و استرالیا و برخی کشورهای دیگر به شهروندان خود که در ترکیه به سر می‌برند اخطار داده‌اند که به علت احتمال تکرار حملات تروریستی، از اقامتگاه‌های خود خارج نشوند و از دیگر شهروندان نیز خواسته‌اند که به ترکیه سفر نکنند.

 

به گزارش ایرنا، نخستین دقایق سال جدید میلادی با اقدام تروریستی در شهر استانبول ترکیه آغاز شد و در این حمله خونین تروریستی که در یک کلوپ شبانه و در اولین ساعات سال ۲۰۱۷ میلادی رخ داد، دست کم ۳۹ نفر کشته و ۶۵ نفر زخمی شدند.

 

این حمله تروریستی حدود ساعت ۱٫۱۵ بامداد روز یکشنبه اول ژانویه در کلوپ شانه رینا در منطقه اورتاکوی استانبول رخ داد.

 

از میان ۳۹ کشته حمله مسلحانه به کلوب رینا در استانبول، بیش از ۲۵ نفر تبعه خارجی بوده ‌اند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال پنجشنبه گذشته، خبری مبنی بر ابلاغ حکم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *