خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > اضافه وزن در دوران بارداری

اضافه وزن در دوران بارداری

اضافه وزن در دوران بارداری

اضافه وزن در دوران بارداری امری طبیعی است. خداوند چندکیلوگرم چربی اضافه در بدن مادر به ودیعه قرار می‌دهد تا وقتی که بچه به دنیا آمد، در شیردهی از آن استفاده کند. اگر تغذیه مادر در دوران شیردهی درست باشد و به توصیه‌های اشتباه دیگران گوش ندهد، قطعا می‌تواند در این دوران هم وزن کم کند.

اگر خانمی قبل از بارداری به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلو کالری انرژی نیاز داشته است، این مقدار در دوران شیردهی به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلو کالری می‌رسد. اما ممکن است به دلیل نداشتن اشتها نتواند این مقدار کالری را دریافت کند، در این صورت انرژی مورد نیاز خود را از چربی‌های ذخیره شده برداشت می‌کند.

توصیه اشتباهی که به خانم‌های باردار و شیرده می‌کنند، این است که به آن‌ها می‌گویند، باید به اندازه ۲ نفر غذا بخورند. درحالی که نیاز روزانه کالری یک خانم شیرده ۲۵ درصد و در دوران بارداری  ۱۵ درصد بیشتر می‌شود. یعنی یک خانم در دوران بارداری فقط به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلو کالری بیشتر از نیازهای روزانه‌اش به انرژی نیاز دارد. اما اغلب خانم‌ها به این نکته توجهی ندارند، بیشتر از نیازشان غذا می‌خورند و در نتیجه چاق می‌شوند.

اشتباه دیگری که در دوران شیردهی سبب افزایش وزن می‌شود، مصرف بیش از حد شیر است. وقتی گفته می‌شود مادر به ۴ واحد شیر نیاز دارد، پنیر و دوغی که مصرف می‌کند هم باید محاسبه شود. نباید آن‌ها را مجبور کرد که بدون علاقه، ۴ لیوان شیر بخورند. علاوه بر این ۴ لیوان شیر ۶۰۰ کیلو کالری دارد، و ممکن است باعث دریافت کالری بیشتر و چاقی شود.

همین توصیه‌های اشتباه و بی‌توجهی خانم‌ها باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود.

 

بنابراین توصیه می‌شود درکنار مراجعه به متخصص تغذیه، و دریافت رژیم غذایی مناسب، فعالیت و تحرک بدنتان را بیشتر کنید و ورزش را در برنامه روزانه‌ی خود قرار دهید.

ورزش علاوه بر اینکه کاهش وزن را آسان می‌کند، کمک می‌کند زودتر و بهتر به وزن مطلوب برسید، و باعث تقویت عضلات، شادابی و نشاط بیشتر و حفظ و ارتقای سلامت می‌شود.

از طرفی کاهش وزن شدید، در مدت کوتاه هم توصیه نمی‌شود. چرا که همه افرادی که رژیم‌های سفت و سخت می‌گیرند و در مدت کوتاهی وزن کم می‌کنند، دچار ریزش مو می‌شوند. علت آن هم این است که در محدودیت‌های غذایی خود، ریز مغذی‌هایی که برای رشد مو لازم است را در نظر نمی‌گیرند. این اتفاق در مورد ناخن نیز می‌افتد. برای درمان ریزش مو از مکمل‌هایی که برای مو لازم و حاوی بیوتین، روی، آهن و سلنیوم است استفاده کنید.

منبع: zibamoon.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

برای سفت شدن شکم بعد از زایمان چکار کنیم ؟

۹ روش برای سفت‌کردن شکم بعد از بارداری صاف و سفت شدن شکم بعد از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *