خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > دلایل پزشکی بیهوش شدن مجری تلویزیون در برنامه زنده چیست؟

دلایل پزشکی بیهوش شدن مجری تلویزیون در برنامه زنده چیست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رضا رشید پور مجری برنامه حال خوش صبح امروز در برنامه زنده سیما، در حالی که مشغول اجرای برنامه بوده است از حال رفت و بیهوش شد.
دلایل پزشکی بیهوش شدن مجری تلویزیون
شهاب اولیایی متخصص تغذیه گفت: گاهی به دلیل تغذیه نامناسب بدن افراد با ضعف روبه‌رو شده و به عوارضی همچون سردرد، افت فشار خون، افت قندخون و یبوست دچار می شوند، لذا توجه به این عوارض و نکات تغذیه‌ای بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: یکی از مشکلات رایج در هنگام صبح افت فشار خون است که با علائمی مثل بی حالی و کم انرژی بودن، سرگیجه (بخصوص زمانی که فرد تغییر وضعیت می دهد مثلا از حالت نشسته به یکباره می ایستد) و خستگی همراه است.
اولیایی با اشاره به بروز این علائم  بیان کرد: این علائم معمولا به دلیل کاهش مصرف مایعات به ویژه آب رخ می دهد.
وی ادامه داد: ضروری است ابتدا با اندازه‌گیری دقیق، افت فشار خون تایید و سپس اقدامات لازم مانند مصرف بیشتر مایعات و بخصوص الکترولیت‌ها(سدیم و پتاسیم) از افطار تا سحر برای بدن جبران شود.
این پزشک تغذیه ابراز داشت:با افت ناگهانی قند خون، فرد دچار بیهوشی می شود که اغلب در بیماران دیابتی دیده می شود. نخوردن برای مدت طولانی می تواند باعث افت قند در بیماران دیابتی شود.
اولیایی تصریح کرد:هنگام افزایش اسید معده، قفسه سینه دچار گرفتگی عضلانی شده و نفس کشیدن سخت می شود. در حالی که احساس خفگی می کنید، جریان خون به مغز به طور موقت قطع می شود و دچار بیهوشی می شوید.
اقدامات پس از به هوش آمدن
وی یادآور شد: هرگز، یک باره از جا بلند نشوید. بهتر است که دراز بکشید یا بنشینید. با ایستادن، جریان خون رسانی به مغز افت می کند و احتمال زمین خوردن وجود دارد.پس از به هوش آمدن بهترین ماده غذایی که فشار را به حالت عادی برمی گرداند، نمک است. کافی است کمی نمک زیر زبان فردی که به هوش آمده است قرار دهید، تا به حالت طبیعی برگردد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *