خانه > آشپزی و تغذیه > سالاد شلغم و هویج دشمن سرماخوردگی

سالاد شلغم و هویج دشمن سرماخوردگی

سالاد شلغم و هویج نوعی سالاد است که به راحتی تهیه میشود و لازم نیست زمان زیادی برای تهیه آن صرف کنید . این سالاد کم هزینه و خوشمزه هزاران خاصیت دارد که اگر بدانید حتما این سالاد را در برنامه غذایی روزانه تان جای خواهید داد .

شلغم همیشه به عنوان ماده غذایی ضد سرماخوردگی شناخته شده است که ترکیب آن با هویج در قالب یک سالاد به پیشگیری از سرماخوردگی کمک میکند. با خوردن این سالاد در فصل زمستان بدن خود را در مقابل سرماخوردگی ایمن کنید.

سالاد شلغم و هویج سالادی جدید و خوشمزه است که با شلغم خام آماده می شود.

با امتحان این سالاد، از طعم خوب و آبدار شلغم، آنهم به صورت خام شگفت زده خواهید شد. این سالاد در کمترین زمان آماده می شود و بدلیل خواص بیمشار شلغم، سالادی بسیار مقوی و مفید برای فصل زمستان است.

سالاد شلغم و هویج دشمن سرماخوردگی

مواد لازم و طرز تهیه سالاد شلغم و هویج

مواد لازم:

شلغم ۳ عدد متوسط
هویج ۳ عدد متوسط
جعفری خرد شده ۱/۲ فنجان
مغز تخمه کدو(اختیاری) ۱/۲ فنجان
آب لیموی تازه یک نصف
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک به میزان دلخواه

طرز تهیه:

شلغم ها و هویج ها را پوست بگیرید و درشت رنده کنید. جعفری ها را نیز خرد کنید و همراه با شلغم و هویج داخل کاسه بریزید. آب نصف یک لیمو ترش را روی سالاد بچلانید. سپس ۲ قاشق روغن زیتون به سالاد اضافه کنید. مغز تخمه کدو را روی سالاد بریزید و سالاد را هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. به میزان دلخواه نمک اضافه کنید و این سالاد جدید و خوش طعم را نوش جان کنید.

نکته:

این سالاد را می توانید تا ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری کنید؛ اما دقت داشته باشید که رنگ شلغم ها به مرور زمان کمی زرد می شود. بنابراین اگر ظاهر و رنگ سالاد برایتان اهمیت دارد سالاد را بلافاصله قبل از سرو آماده کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *