خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

مواد اولیه :
کیک پوند (یا چهار بسته پودر آماده کیک پوند (هر بسته ۴۵۰ گرم))۴ عدد
رنگ خوراکی۵ رنگ به دلخواه
خمیر فوندانت (۶ رنگ به دلخواه)۸۴۰ گرم

 

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

 

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی :
فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. خمیر دو کیک پوند را آماده کرده و آن را بین ۵ کاسه تقسیم کنید. با استفاده از رنگ خوراکی خمیرها را به رنگ دلخواه درآورید. بطور مثال صورتی، زرد، آبی، نارنجی و سبز.

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

داخل یک قالب لوف به طول ۴۰ و عرض و ارتفاع ۱۰ سانتی متر را با یک ورق آلومینیوم بپوشانید بطوری که مقداری از کاغذ بیرون از لبه های قالب بماند. اگر از ورق آلومنیوم استفاده نمی کنید باید قالب را چرب کرده و آرد پاشی کنید. سپس خمیرهای رنگی را درون قیف پلاستیکی ریخته و یا با استفاده از قاشق بصورت نامنظم و لایه لایه در قالب روی یکدیگر پخش کنید تا کل خمیرها تمام و قالب تا دو سوم پر شود.

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی
طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

کیک را در فر قرار داده تا پخته شود و پس از پخت از فر درآورده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود. وقتی کیک رنگی خنک شد آنرا از عرض برش های عمودی به اندازه ی کمی نازکتر از ارتفاع قالب مورد نظر بدهید و آنها را در ظرفی برای حداقل یک ساعت درون فریزر قرار دهید تا زمانی که کاملا سفت و منجمد شوند.

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

برش های کیک را از فریزر خارج کرده و با قالب مورد نظر آنها را قالب بزنید و دوباره آنها را در فریزر قرار دهید.

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

در حالی که قطعات قالب زده در حال خنک و سفت شدن در فریزر هستند مخلوط کیک ساده را آماده کنید. پس از پوشاندن قالب لوف (با اندازه ای که قبلا ذکر شد) با ورق آلومینیوم لایه نازکی از مخلوط کیک را در آن بریزید.

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

سپس قطعات منجمد کیک را از فریزر خارج کرده و به صورت ایستاده و در کنار هم به آهستگی طوری که به انتهای قالب نرسند درون خمیر فرو برده و بچینید. قطعات کیک باید دقیقا در مرکز خمیر و در یک ردیف مستقیم باشند. با پایپ کردن مابقی خمیر با استفاده از قیف پلاستیکی در کنار قطعات کیک جای آنها را در مرکز مخلوط کیک محکم کنید.

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

وقتی مطمئن شدید که قطعات منجمد کیک در مرکز مخلوط و در یک ردیف مستقیم قرار گرفته اند مابقی خمیر را روی آنها به آرامی پایپ کنید.

طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

وقتی تمام قطعات با خمیر پوشانده شدند روی خمیر را صاف کنید و آنرا برای پخت در فر قرار دهید.

cake

طی فرآیند پخت کیک خیلی زود پف می کند و روی آن قهوه ای می شود اما پخت کامل کیک گاهی از ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید.

cake

 

بعد از اطمینان از پخت کیک و خارج کردن آن از فر آنرا با همان قالب لوف به مدت ۲۰ دقیقه روی قفسه سیمی قرار دهید تا خنک شود. بعد از اتمام ۲۰ دقیقه کیک را از قالب درآورده و مستقیما روی قفسه سیمی برای ۲ ساعت قرار دهید تا کاملا خنک شود. پس از اطمینان از خنک بودن کیک لایه پف کرده روی کیک و در صورت نیاز زیر کیک را صاف بریده و برای تزیین آماده کنید.

cake

سطوح رویی و کناری کیک را با خامه زده شده یا انواع باترکریم بپوشانید و آنرا در فریزر و درصورت کمبود جا در یخچال قرار دهید. به فراستینگ خامه ای اجازه دهید تا در یخچال سفت و برای پوشاندن با فوندانت آماده شود.

cake

 

در حالی که کیک در حال خنک شدن است فوندانت را آماده کنید.

خمیر فوندانت را به شش قسمت تقریبا مساوی نقسیم کرده و سپس آنرا با رنگ های خوراکی مورد نظر رنگ کنید. فوندانت های رنگی جداگانه را کنار یکدیگر قرار داده و سپس آنها را از دو طرف با هم برداشته بپیچانید و رول کنید تا نهایتا یک طرح رنگی مرمری شکل به دست آید. مخلوط کردن و پیچاندن خمیرها در همین حد کافی است. در صورت پیچاندن یا ضربه زدن به خمیر طرح مرمری از بین خواهد رفت و رنگ ها در هم محو و ناپیدا خواهند شد.

cake

سپس روی یک سطح صاف کاغذ روغنی پهن کرده و با استفاده از یک وردنه چرب خمیر را به طول ۶۰ و عرض ۴۰ پهن کنید.

cake

کیک را از فریزر یا یخچال خارج کرده و فوندانت را دور وردنه رول کرده و برداشته و به آرامی سطح کیک را با آن بپوشانید و سطح خارجی فوندانت را صاف کنید.

cake

با استفاده از یک چاقو لبه های اضافی فوندانت را بریده و جدا کنید و یک حاشیه یا لبه به رنگ دلخواه دور بخش پایینی کیک بکشید و بچسبانید و آنرا در یخچال قرار دهید.

cake

پس از خارج کردن از یخچال آنرا با شمع رنگی و یا هر چیز دلخواه تزیین کنید. زمان سرو به آن برش های عمودی بدهید تا طرح پنهان میان آن نمایان و میهمانان شما سورپرایز شوند.

cake

 

طرز تهیه کیک پوند:

مواد لازم:
آرد همه منظوره ۳ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شکر دو و نیم پیمانه
کره نرم شده یا روغن نباتی ۱ پیمانه
عصاره وانیل یا بادام ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ ۵ عدد
شیر تبخیر شده یا شیر معمولی ۱ پیمانه

طرز تهیه:
فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم و روشن کنید. کف و دیواره های داخلی یک قالب لوف به طول ۲۵ و عرض و ارتفاع ۱۰ سانتی متر را چرب کرده و آرد پاشی کنید و یا با یک تکه ورق آلومینیوم بپوشانید بطوری که مقداری از لبه های ورق بیرون از قالب بماند.
در کاسه ای متوسط آرد و بکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و کنار بگذارید. در کاسه ای بزرگ پودر شکر و کره و تخم مرغ ها و وانیل را با هم زن برقی و دور کُند حدود ۳۰ ثانیه هم بزنید. سپس سرعت هم زن را به تند افزایش دهید و حدود ۵ دقیقه با همین سرعت تند مخلوط را هم بزنید.
مخلوط آرد و شیر را بطور متناوب و در چند مرحله به مخلوط شکر اضافه کنید به این صورت که ابتدا یک سوم آرد سپس نیمی از شیر و بعد نیمی از آرد باقیمانده و سپس نیم مابقی شیر و در پایان باقیمانده ی آرد را اضافه کنید و بعد از هربار افزودن مخلوط را با سرعت کُند هم بزنید تا زمانی که مواد کاملا با هم ترکیب شوند و خمیر نرم و یکدستی حاصل شود.
خمیر به دست آمده را در قالب مورد نظر ریخته و آنرا در طبقه وسط فر قرار دهید. اگر در قالب لوف ریخته اید حدود ۵۵ تا ۶۰ دقیقه پخت کیک زمان می برد اما در قالب کیک غذای فرشته یا قالب های شیار دار که بزرگتر هستند بک ساعت و ۱۰ دقیقه تا یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می برد.
بعد از گذشت ۶۰ دقیقه اگر خلال چوبی را در مرکز آن فرو بردیم و تمیز بیرون آمد کیک پخته است. بعد از خارج کردن از فر حدود ۲۰ دققه در همان قالب اولیه اجازه دهید تا کیک خنک شود. و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه کیک را از قالب درآورده و حدود ۲ ساعت اجازه دهید تا کاملا خنک و برای هرگونه تزیین آماده شود.

منبع: مجله تصویر زندگی

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *