خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > علت اصلی رنگ آبی در چشم انسان چیست؟

علت اصلی رنگ آبی در چشم انسان چیست؟

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد یکی از علت های داشتن  چشم آبی می تواند مربوط به اجداد شخص باشد. تغییرات ژنتیکی که سالیان قبل رخ داده است علت اصلی رنگ آبی در چشم انسان است. تاریخچه این موضوع به این صورت می باشد که در اصل همه انسان ها دارای چشمانی قهوه ای رنگ بوده اند.

یک جهش ژنتیکی موثر بر ژن OCA2 که در کروموزوم های انسان تاثیر گذاشته است، سبب  اصلاح پروتئین در تولید ملانین یا همان رنگدانه ها شده است. این اصلاح در چشم باعث تغییر از قهوه ای به آبی و تغییراتی در رنگ مو و پوست انسان ها شده است.

چشم آبی یا یک نوع بیماری

در حقیقت می توان گفت کسانی که چشمان آبی رنگ دارند به یک نوع بیماری مبتلا هستند. آلبینیسم یک بیماری مادرزادی است که از تغییرات و کمبود ملانین حاصل می شود. آلبینیسم  نه تنها چشمان قهوه ای را به آبی تبدیل می سازد بلکه نوعی سفیدی و بوری در پوست و مو ایجاد می کند. در این حالت ژن فعال مربوطه، مانع تولید ملانین در بدن می شود. این بیماری در حالت حاد آلبینیسم و در حالت بسیار کم سبب روشن شدن چشم و رنگ آبی آن می شود.

اجداد چشم آبی

رنگ چشم ارتباط مستقیمی به اجداد شما دارد. فعالیت ژنتیکی در اجداد می تواند نشانگر ژنهای فعال و غیر فعال در بدن ما باشد. به این ترتیب می توان گفت که داشتن چشم آبی دقیقا مربوط به ژنتیک اجداد شما می شود. DNA همان نقطه مورد نظر است که شما از اجداد خود به ارث برده اید. درست مثل بسیاری از موارد دیگر مانند طاسی، کک و مک، لکه های زیبایی و . . .

افراد چشم قهوه ای در برابر افراد چشم آبی تنها یک تفاوت باهم دارند.آن هم مربوط به کنترل تولید ملانین در بدنشان است.

اگر دوست دارید چشمان آبی داشته باشید فقط باید بدانید که آیا اجداد شما در تولید ملانین موفق بوده اند یا خیر؟

اگر بدن شما ملانین به میزان کافی تولید کرده است شما چشمان قهوه ای دارید. در غیر این صورت شما مقصر نیستید، ژنتیک این حالت را برایتان رقم زده است.

منبع: ۲۴آنلاین

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان در ادامه مجموعه ای از متن مجری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *