خانه > مجله سلامت > پنج نکته که درباره لیزر حتماً باید بدانید

پنج نکته که درباره لیزر حتماً باید بدانید

%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%b4%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c
١. آیا لیزردرمانی قطعی و همیشگی است؟
مسأله مهم این است که باید لیزر را به عنوان روشی مکمل و همراه با سایر روش‌های درمانی در نظر گرفت. در همه مواردی که با لیزر انجام می‌شود، هدف بهبودبخشی تا حد امکان است. قطعاً یک‌سری عارضه‌های پوستی درمان صددرصد و قطعی ندارند؛ اما وجود لیزر کمک می‌کند تا علایم و عوارض آنها کم‌رنگ شود یا گسترش پیدا نکند. جنس و نوع پوست فرد هم در تأثیرگذاری بیشتر لیزر نقش دارد. البته گاهی عوارض برمی‌گردند و این‌طور نیست که با لیزر بتوان عارضه‌ای را به شکل همیشگی رفع کرد.
٢. قبل و بعد لیزر چه توصیه‌هایی وجود دارد؟
بسته به نوع لیزر و هدفی که از آن استفاده می‌شود، توصیه‌ها متفاوت است؛ اما قاعدتاً یک‌سری توصیه‌های کلی وجود دارد. برای مثال، این که قبل از انجام لیزر نباید پوست را برنزه کرد؛ زیرا خشکی پوست، کار ترمیم را مختل می‌کند یا مصرف بعضی داروها مانند راکوتان باید قطع شود. عدم استعمال دخانیات و یک‌سری اقدامات اولیه وجود دارد و بعد از لیزر هم همین موارد وجود دارند. ضمن آنکه بسته به نوع لیزر توصیه می‌کنیم پس از لیزر کردن، مدت مشخصی شست‌وشو انجام نشود تا التهابات آن تسکین پیدا کنند.
٣. آیا استفاده از لیزر با بیماری‌ها تداخل دارد؟
نمی‌توان گفت که بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند تأثیر لیزر را کم کنند یا از بین ببرند؛ اما در بعضی موارد انجام لیزر ممنوع است و پزشک با دانستن بعضی موارد و وجود بیماری‌ها این کار را انجام نمی‌دهد. برای مثال دیابت، یا روماتوئید آرتریت ازجمله عارضه‌هایی هستند که در افراد مبتلا به آنها لیزر صورت نمی‌گیرد. قطعاً فرد هنگامی‌که برای انجام لیزر مراجعه می‌کند، شرح حالی از خودش ارائه می‌کند که پزشک متأثر از آنها تصمیم به انجام لیزر می‌گیرد.
۴. آیا روش مشابه لیزر وجود دارد؟
متأسفانه گاهی روش‌های دیگر با لیزر اشتباه گرفته می‌شوند. این روش‌های نوری اگرچه مانند لیزر تابانده می‌شوند؛ اما لیزر نیستند. عوارضی هم ندارند و نباید نگران بود؛ اما قطعاً لیزر ویژگی‌هایی دارد که در آن موارد وجود ندارد. این ویژگی‌های متمایز است که اثربخشی لیزر را بیشتر می‌کند. برای همین بهتر است با علم و آگاهی بیشتری سراغ مؤسسات و متخصصانی بروید که نتیجه‌‌بخشی و عدم بروز مشکل در کارشان قطعیت دارد.
۵. چند جلسه لیزر برای رفع مشکلات پوستی لازم است؟
قاعدتاً این مسأله به نوع و شدت عارضه مورد نظر بستگی دارد. بافت، جنس، رنگدانه‌ها و… در هر پوست نقش تعیین‌کننده‌ای در پاسخ‌دهی فرد به انجام لیزر دارند. برای هر عارضه‌ای بسته به نوع آن و تشخیص پزشک در کنار قدرت بدنی فرد در ترمیم، عواملی هستند که تعداد جلسات بهبودبخشی را مشخص می‌کنند. نمی‌توان عنوان کرد چند جلسه قطعی برای درمان یک عارضه وجود دارد؛ اما گاهی بعضی عارضه‌ها هستند که برای‌شان حداقل جلسات مشخص می‌شود تا نشانه‌های اولیه بهبودی ظاهر شوند.
منبع: سلامت نیوز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *