خانه > آشپزی و تغذیه > چگونه می شود با چغندر لاغر شد؟

چگونه می شود با چغندر لاغر شد؟

چغندر یک سبزی کم کالری و حاوی فیبرهای غذایی است که باعث می شود خیلی زود احساس سیری بکنید. در نتیجه نیاز به مصرف مواد غذایی دیگر کم شده و روند لاغری شروع می‌شود.

چگونه می شود با چغندر لاغر شد؟

لاغری به کمک چغندر (Beet)

اگر تصمیم به لاغری گرفته باشید و در خصوص رژیم های لاغری تحقیق کرده باشید حتما با انواع و اقسام رژیم ها آشنایی دارید. رژیم اتکینز، رژیم دوکان، رژیم سوپ، رژیم لیموترش، رژیم پارینه سنگی و غیره. اما احتمالا در خصوص لاغری با چغندر چیزی نشنیده اید. اما باید بدانید که استفاده از این سبزی یکی از طبیعی ترین و موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن است که در عین حال رژیمی سالم و مفید نیز محسوب می‌شود. چغندر یک سبزی کم کالری و حاوی فیبرهای غذایی است که باعث می شود خیلی زود احساس سیری بکنید. در نتیجه نیاز به مصرف مواد غذایی دیگر کم شده و روند لاغری شروع می‌شود. با ما باشید تا بیشتر با این روش ساده و موثر آشنا شوید. البته بهتر است قبل از تصمیم به لاغری با چغندر با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

ارزش چغندر بالاتر از این حرف‌هاست

چغندر یک ماده ی غذایی فوق العاده است که باعث ارتقای سطح سلامت می شود. به همین دلیل ارزش این را دارد که در برنامه ی غذایی و رژیمی تان جا داشته باشد. این سبزی پرخاصیت همچنین برای افرادی که از کم خونی و دیگر بیماری های خونی رنج می‌برند و همچنین برای کودکان و خانم‌های باردار بسیار مفید است. چغندر سرشار از آهن، بتاکاروتن و ویتامین های B1 ،B2 ،B3 و B6 می باشد.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم چغندر

انرژی                    ۳۱ کیلوکالری
پروتئین ها             ۱٫۵ گرم
کربوهیدرات           ۸٫۵ گرم
فیبر                      ۱٫۵ گرم
پتاسیم                 ۲۵۹ میلی گرم
فسفر                   ۳۲ میلی گرم
ویتامین                 A 58.5 واحد بین المللی

چگونه انتخاب و نگهداری کنیم؟

* شما به راحتی می توانید چغندر تازه را از بازارهای میوه و تره بار خریداری کنید. در موقع انتخاب، چغندرهای سفت، گرد و بدون لک با برگ و ریشه ای کاملا سبز را انتخاب کنید.
* رنگ چغندر باید قرمز تیره باشد.
* چغندرهای انتخابی را داخل کیسه ی پلاستیکی و داخل یخچال قرار دهید. در این صورت می توانید آن‌ها را به مدت حداقل دو تا سه هفته نگهداری کنید.
* اگر برگ‌های چغندر را بدون شستشو داخل کیسه پلاستیکی گذشته و در بخچال قرار دهید به مدت ۵ روز قابل استفاده می مانند.
* توجه داشته باشید که نباید به هیچ عنوان چغندرهای خام را در فریزر قرار داد چون خیلی زود نرم می‌شوند.

توصیه می کنیم اگر می خواهید از روش لاغری با چغندر به عنوان رژیم لاغری جدی استفاده کنید آن را بیش از ده روز پیاپی ادامه ندهید. در طول مدت رژیم حداقل روزانه دو لیتر آب بنوشید روش استفاده از چغندر در جهت لاغری برای لاغر شدن می توانید چغندر را به صورت خام، بخارپز شده و یا کنسروی مصرف کنید. می توانید چغندر را خالی یا به همراه سالاد با سیر، پیاز و کمی روغن زیتون و نمک و سرکه میل کنید.

اگر می خواهید چغندر را به صورت خام میل کنید می توانید آن را رنده کرده و با کمی روغن زیتون و لیموترش مزه دار و سپس نوش جان کنید.

پختن چغندر به هضم راحت تر آن کمک می‌کند. می توانید چغندر را با پوست در آب و کمی نمک بیاندازید و آب‌پز کنید؛ در این صورت چغندرتان رنگ و طعم خود را حفظ می کند. لازم است که چغندرها را به مدت حداقل یک ساعت بجوشانید و سپس پوست آن ها را گرفته و میل کنید.

اگر می خواهید چغندرتان را در فر آماده کنید حواستان باشد تا زمانیکه به طور کامل نپخته باشند آن ها را از فر خارج نکنید تا خواص خود را به طور کامل حفظ کنند.

بهتر است بدانید که برگ‌های چغندر به همان شیوه ی اسفناج قابل استفاده و مصرف است.

چگونه می شود با چغندر لاغر شد؟

توصیه می کنیم اگر می خواهید از روش لاغری با چغندر به عنوان رژیم لاغری جدی استفاده کنید آن را بیش از ده روز پیاپی ادامه ندهید. در طول مدت رژیم حداقل روزانه دو لیتر آب بنوشید. برای لاغر شدن باید آب چغندر نیز بنوشید. نوشیدن آب چغندر باعث می شود که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن تان را جذب کنید. خوشبختانه فیبرهای موجود در این سبزی کار معده را راحت تر می کند؛ چون باعث کاهش اشتها می شود. لازم است که نوشیدنی چغندرتان را قبل از غذا میل کنید.
آب چغندر و هویج و پرتقال

دستور تهیه ی نوشیدنی چغندر رژیمی

مواد لازم
چغندر    ۶ عدد
هویج    ۱۰ عدد
پرتقال   ۱۰ عدد

روش تهیه

این سبزیجات را خرد کرده و داخل مخلوط کن بریزید. سپس ترکیب به دست آمده را داخل یک ظرف شیشه ای در بسته قرار داده و در یخچال بگذارید.

منوی رژیم
اگر دچار مشکل معده نیستید یک ساعت قبل از صبحانه آب لیموترش بخورید.

صبحانه
یک فنجان چای یا یک فنجان قهوه با شیر بدون چربی، یک برش نان سبوس دار با پنیر کم چرب یا یک پیاله ماست با یک قاشق سبوس و یک عدد سیب.

ناهار
یک لیوان بزرگ نوشیدنی چغندر قبل از ناهار

سالاد: تهیه شده از خیار، گوجه فرنگی، اسفناج، کاهو به همراه گردوی خرد شده. می توانید یک قاشق روغن زیتون نیز به سالادتان اضافه کنید.

یک سهم غذایی برنج (معادل حدود ۶ قاشق غذاخوری سرخالی) با مرغ بدون پوست یا ماهی پخته شده در فر

یک عدد پرتقال

شام
یک لیوان بزرگ نوشیدنی چغندر قبل از شام
سوپ سبزیجات و بادمجان پخته شده در فر
یک عدد سیب یا یک برش هندوانه

بدانید که بدون شک با نوشیدن یک لیوان بزرگ نوشیدنی چغندر اشتهای زیادی به غذا خوردن زیاد نخواهید داشت. البته می توانید به عنوان میان وعده آجیل یا میوه نیز میل کنید.

توصیه ی ما این است که قبل از دنبال کردن هر نوع رژیمی اول با پزشک متخصص مشورت کنید. سعی کنید از پیروی از رژیم‌های سخت پرهیز کنید. اخیرا محققان به این نتیجه رسیده اند که شمردن کالری‌های دریافتی کمکی به لاغری نمی کند. بهتر است تغذیه ی سالمی در پیش بگیرید. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. از آزار خودتان دست بردارید. با یک متخصص مشورت کنید و مهم تر از همه اینکه فعال‌تر باشید. ورزش در کنار یک تغذیه ی سالم راز تناسب اندام است.

منبع: ashpaziyeman.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *