خانه > اخبار ایران و جهان > گزارش کامل برنامه نود(۹۵٫۱۰٫۱۳) با برانکو و نکونام

گزارش کامل برنامه نود(۹۵٫۱۰٫۱۳) با برانکو و نکونام

01167526

به گزارش  ورزش سه ، برنامه نود دوشنبه شب(سیزدهم دی‌ماه) ساعت ۲۲:۴۰ آغاز شد که علاوه بر بررسی اتفاقات، حواشی و کارشناسی داوری بازی‌های نیمه نهایی جام حذفی، فردوسی‌پور گفت‌وگویی حضوری با برانکو سرمربی پرسپولیس و مصاحبه‌ای ضبط شده با نکونام مربی تیم ملی انجام داد؛ صحبت با پرویز برومند و پایان رافت پیرامون دربی جنجالی سال ۷۹ و همچنین اظهارات فتاحی مسوول سازمان مسابقات سازمان لیگ در واکنش به حرف‌های برانکو نیز از دیگر بخش‌های مهم برنامه نود بود که مشروح کامل تمام آنها را در زیر می‌خوانید: 

 

نظرسنجی برنامه نود 

مخاطبان برنامه نود می‌توانند از بین پنج گزینه برانکو ایوانکوویچ، مجید جلالی، سید مجتبی حسینی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی بهترین مربی نیم‌فصل اول را انتخاب و پیامک کنند.

 

آنچه در برنامه نود دیشب مشاهده  کردید:  

* دیدار مجدد بعد از ۱۶ سال؛ دوئل جنجالیِ جنجالی‌ترین دربی تاریخ

* از بازی و گلزنی در سانتیاگو برنابئو تا حضور در عرصه مربیگری در گفت‌وگو با کاپیتان سابق و مربی تیم ملی

 

جذاب‌ترین مسابقات نیمه نهایی جام حذفی به بهانه دیدار پُر حاشیه سپاهان و نفت و همچنین مسابقه شگفت‌انگیز

 

نکونام: کنار کی‌روش انگار در دانشگاه هستم 

جواد نکونام در گفت‌وگوی ویژه ضبط شده برنامه نود پیرامون حضورش در فوتبال و مربیگری با فردوسی‌پور صحبت کرد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

 

– وقتی از فوتبال خداحافظی می‌کنی همیشه دوست داری بازی کنی و تا آخر این حس می‌ماند و همه آن را دارند.

 

– از سال ۲۰۱۰ مربیگری را در اوساسونا با دو کلاس در پامپلونا شروع کردم و علاقه داشتم؛ تمرینات مربیانم را می‌نوشتم و کارهای‌شان را یادداشت می‌کردم.

 

– موقعی هم که بازی می‌کردم کارهای مربیگری را درون زمین انجام می‌دادم ولی برای یادگیری کنار کی‌روش، جایی هستم که انگار در کلاس بالای دانشگاه درحال تحصیل هستم.

– هرموقع آدم بزرگی(کی‌روش) از انسان تعریف می‌کرد موجب غرور می‌شود؛ همیشه چیزی را در ذهنم داشتم که کاری را برای منافع تیم انجام دهم تا موفق شود.

 

– همیشه در زمین حرف می‌زدم و حتی در پاس هم این کار را می‌کردم؛ در زمان آقای شاهرخی کوچک‌تر از خیلی‌ها بودم ولی صحبت زیادی انجام می‌دادم که به همین علت می‌گفت تو بازوبند نداری ولی مدام در زمین صحبت می‌کنی که انگار کاپیتان هستی.

 

– روزی که از فوتبال خداحافظی کردم تصمیمم را گرفته بودم و به غیر از مسعود شجاعی کسی این موضوع را نمی‌دانست؛ به آقای کی‌روش هم گفتم که او گفت اگر دوست داری بازی خداحافظی خوبی برگزار کنیم.

 

– وقتی علیه یک برند تیم ملی صحبت کردم فردای آن روز از فدراسیون فوتبال گفتند من کاپیتان سابق تیم ملی هستم.

 

– خودم گفتم برای خداحافظی از فوتبال کنار بچه‌های موسسه خیریه امام رضا می‌توانم خاطرات خوبم را تداعی کنم؛ چند نفر هم که قلبا دوستشان داشتم دعوت کردم و از خداحافظی‌ام خوشحال هستم.

 

– افتخار داشتم زمانی با نادر محمدخانی در تیم پاس بودم؛ او گفت می‌توانی در پاس و تیم ملی موفق باشی ولی باید باید کاری بیشتر از بقیه انجام دهی تا بیشتر مورد توجه قرار بگیری و موفق شوی که آن حرف کمک زیادی به من کرد.

 

– یادم نمی‌رود صبح و ظهر تمرین می‌کردم؛ سربازهای مجموعه ورزشی پاس را به زمین می‌بردم و با آنها تمرین شوت‌زنی داشتم.

 

– یک هفته قبل از بازی با کره جنوبی در لالیگا مقابل مایورکا اخراج شدم؛ قبل از آن یک گل به مالاگا هم گل زده بودم و وقتی برای بازی برابر کره جنوبی به ایران آمدم آمادگی بالایی داشتم.

 

– آن گل از روی ضربه آزاد خیلی برای من شیرین بود چون با کره‌ای‌ها کُری داشتم ولی وقتی آن گل را دریافت کردیم ناراحتی خاصی به وجود آمد اما وقتی در یک مسابقه بعد ۱۰ نفره به کره جنوبی گل زدم بیشتر چسبید چون باید آن مسابقه را می‌بردیم؛ یادم نمی‌رود مردم ایستاده بازی را می‌دیدند.

 

– یکی از جاهایی که همیشه برای من بد بوده کره شمالی است چون زمین چمن مصنوعی بود؛ نمی‌گذارند موبایل، لب تاب و … همراه خودت ببری که این اتفاقات خیلی بد بود؛ پیروزی در زمین کره شمالی در سال ۲۰۰۶ کمک زیادی به ما کرد.

 

– من بچه شهرری هستم و تا ۶ سالگی در آنجا بودم؛ پدرم در تیم رگبار و شاهین بود که مسابقات آنها را می‌دیدم و با علاقه به فوتبال گل کوچک‌ها را شروع کردیم؛ نخستین تیم من نفت تهران بودم که برای تمرین با آن از کرج تا نزدیکی بهشت زهرا که زمین تمرینی بود برای رفت و برگشتم حدود هشت ساعت زمان می‌برد.

 

– در شکل‌گیری فوتبالم باشگاه پاس کمک زیادی کرد و باید حسرت از دست رفتن تیم پاس را بخوریم؛ اوساسونا به شهر کوچک کنارش هم منتقل نمی‌شود و فقط انتقال تیم‌ها در ایران صورت می‌گیرد؛ الان درمورد پاسی صحبت می‌کنیم که وجود خارجی ندارد؛ شاید یک عدد فیلم بازی‌های پاس نیز در آن باشگاه نباشد.

 

– وقتی قرارداد اولم با باشگاه پاس تمام شد دوست داشتم به استقلال یا پرسپولیس بروم؛ آن موقع با استقلال صحبت کرده بودم ولی چون سن زیادی نداشتم مشورت انجام دادم و آقای شاهرخی گفت در پاس بمانی بهتر است که همینطور هم شد؛ در زمین اکباتان با پدرم حرف زدند و من هم تصمیم گرفتم در پاس بمانم که این تصمیم مهم‌ترین انتخاب بود؛ اصلا آن موقع از مصاحبه و جنجال و هیاهو فراری بودم.

 

– دو بازی اول برای تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ موجب شد سرمربی اوساسونا من را انتخاب کند؛ آن موقع دو پیشنهاد از آلمان و یک پیشنهاد از اسپانیا داشتم که فقط به اسپانیا فکر کردم و اصلا آلمانی‌ها را فراموش کردم.

 

– گل به بوردو یکی از گل‌های مهم برای اسپانیا و تاریخ اوساسونا بود و خیلی به من کمک کرد.

 

– بازی بدی را به رئال مادرید ۳ بر یک باختیم که من یک گل زدم ولی داور خیلی بد قضاوت کردم؛ دقیقه ۹۲ به اسپانیول گل زدم که آن گل هم به ماندن اوساسونا در لالیگا کمک کرد.

 

– بخاطر عصبانیت نتوانستم پنالتی‌ام به دیگو آلوز دروازه‌بان والنسیا را تبدیل به گل کنم.

 

– پایم را در آلمان عمل کردم و وقتی به اسپانیا برگشتم دیدم در لحظه بازی همه پیراهن شماره ۶ من را بر تن کردند و وارد زمین شدند که لحظه بسیار ارزشمندی بود.

 

– در ایران علاوه بر اینکه در مصدومیت تماسی با تو نمی‌گیرند، حتی یک بازی در ایران مصدوم شدم و بعد از آن دنبال این بودند دیگر بازی‌ام ندهند.

 

– بازی مقابل بارسلونا سخت‌تر از رئال و مهار مسی خیلی سخت‌تر از رونالدو بود.

 

– بعد از هت‌تریک ایمون زاید برابر پرسپولیس به مدیریت باشگاه استقلال و دو بازیکن این تیم به عنوان هوادار از اسپانیا زنگ زدم و ناراحتی‌ام را گفتم.

 

– از الغرافه پیشنهادی به مبلغ ۵ میلیون دلار داشتم ولی علاقه‌ام بود به استقلال بیایم و بازی کنم؛ الان هم برگردیم به عقب به استقلال می‌آیم اما یک سری کارها باید انجام بدهی و نگویی که الان راهش را قشنگ یاد گرفتم.

 

– باشگاه استقلال مبلغ قراردادم را گفت ولی باید بیشتر می‌گرفتم؛ البته مبلغ برایم اصلا مهم نبود؛ صحبت‌های پیرامون بازوبند درست نبود چون خودم قبول نکردم.

 

– در کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه استقلال گفتم کاپیتانی برای من مهم نیست و بزرگتر از من خیلی وجود دارد؛ به سرمربی تیم گفتم نمی‌خواهم کاپیتان باشم و با وجود اصرار آن را نپذیرفتم.

 

– اختلاف نظری سر کاپیتانی با رحمتی نداشتم؛ کاپیتان من بودم و این در رسانه‌ها موضوع اعلام شد اما آن را نپذیرفتم؛ موضوعاتی بود که نمی‌خواهم آن را عنوان کنم.

 

– درست نیست رحمتی با این همه سابقه آقای کی‌روش صحبت‌هایی راجع به ایشان مطرح کرد.

 

– مصاحبه کردم و گفتم بخاطر استقلالی بودنم به این تیم آمدم و بعد بخاطر آقای قلعه‌نویی این تصمیم را گرفتم؛ به نظر من یک سری افراد خبر بردند و آوردند که همه چیز با ناراحتی و جنجال تمام شود و همینطور هم شد.

 

– اتفاق‌هایی می‌دیدم که در پاس شاهد آن نبودم؛ یک سری چیزها در استقلال دیدم که انگار از دنیای دیگری آمده بودم؛ با اتفاقات عجیبی روبه‌رو شده بودم.

 

– همه دنبال این هستند تا موفقیت را برای خودشان به دست بیاورند؛ شما ببینید حواشی را برای استقلال به وجود می‌آوردند و الان هم شاهد آن هستیم.

 

– من در قطر بازی کردم؛ مدافع وسط قطر در تیم باشگاهی ما بود و موقع قرعه‌کشی دعا می‌کرد با ایران در یک گروه بیافتند چون می‌گفت ایران را راحت می‌بریم و این کُری‌ها وجود داشت؛ نیمه اول بازی با قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ وقت اضافه بیشتری داشت ولی در نیمه دوم کمتر اما وقتی ما گل زدیم نمی‌شد طور دیگری خوشحالی کنم؛ گواردیولا پس از گل برابر چلسی خوشحالی زیادی انجام داد ولی این اتفاقات پیش آمد چون آن موقع مشکل بخاطر زدن تیم ملی بود.

 

– فیلم بازی با قطر را خیلی دیدم؛ در آن مسابقه خیلی بد بازی کردیم ولی همه ایران خوشحالی زیادی پس از گل لحظات آخری داشتند.

 

– یکی از دوستانم گفت در ایران هر مدلی مصاحبه کنی محبوب می‌شوی که واقعا درست بود ولی از این موضوع اصلا ناراحت نیستم.

 

– بین پاس، اوساسونا و استقلال قلبا و علاقه‌ای استقلال را انتخاب می‌کنم؛ موفقیت و شروع پاس می‌شود و پیشرفت اوساسونا.

 

– بوسکتس، ژاوی و اینیستا سه هافبک بارسلونا بهترین بازیکنانی بودند که مقابل آنها بازی کردم.

 

پاسخ‌های کوتاه:  

هاشم بیک‌زاده: پسر صاف و دوست‌داشتنی.

بهنام ابوالقاسم‌پور: فامیل ما و بامعرفت است.

مهدی رحمتی: دروازه‌بان

امیر قلعه‌نویی: سرمربی تیم ملی و استقلال

علی دایی: اسطوره فوتبال ایران

 

 

* گفت‌وگویی با گونزالو هوادار قدیمی اوساسونا، خاویر روزنامه‌نگار اسپانیایی، پاچه پونیال کاپیتان سابق اوساسونا، ماریا روزنامه‌نگار اسپانیایی و … پیرامون حضور نکونام در اوساسونا در برنامه نود پخش شد.

 

* ذوب‌آهن ۲ تراکتورسازی ۳

  – نکات بازی

ذوب‌آهن نخستین حریف لیگ برتری تراکتورسازی

احسان پهلوان ۳ گل در ۴ بازی اخیر لیگ برتر و جام حذفی ذوب‌آهن به ثمر رسانده است.

چهارمین صعود تراکتورسازی به فینال جام حذفی

ذوب‌آهن نتوانست برای سومین بار پیاپی به فینال جام حذفی صعود کند.

سومین صعود قلعه‌نویی به فینال جام حذفی

رکورد ۱۴ پیروزی پیاپی ذوب‌آهن در جام حذفی ادامه پیدا نکرد.

 

– کنفرانس مربیان

قلعه‌نویی: روی دو اشتباه بچه‌گانه گل خوردیم؛ قبل از گل دوم باید گل سوم را می‌زدیم؛ مطمئن باشید با کرار برخورد می‌کنم؛ به فوتبال ایران این بازی را تبریک می‌گوییم و امیدوارم خارج از ایران هم این فوتبال را دیده باشند.

 

حسینی: اینکه بخواهی تیمی را در نیمه نهایی جام حذفی آن هم برابر تراکتورسازی ۱۰ نفره کنی مطمئنا ضرر خواهی کرد؛ با این حال با ۱۰ نفره بودن نمایش خوبی داشتیم ولی اتفاقاتی رخ داد تا شکست بخوریم.

  

* کارشناسی داوری ذوب‌آهن و تراکتورسازی  

درگیری بین هادی محمدی و تبریزی در داخل محوظه جریمه بوجود آمد اما پنالتی نبود؛ داور باید قبل از زده شدن کرنر به آنها تذکر می‌داد.

رجب‌زاده بی‌احتیاطی کرد و روی کیانی خطا کرد.

خطا روی تبریزی گرفته نشد و داور یک خطای بیرون محوطه به سود ذوب‌آهن اعلام نکرد.

تبریزی به کمر ایران‌پوریان زد ولی نباید اخراج می‌شد و داور نباید انقدر راحت کارت قرمز می‌داد.

تبریزی پس از اخراج نباید کنار زمین می‌نشست.

برخوردی بین مهاجم ذوب‌آهن و اخباری در داخل محوطه جریمه تراکتورسازی اتفاق نیافتاد.

بنگر بالاتر از عباسی ضربه سر می‌زند و خطای پنالتی اتفاق نیافتاد.

آفساید گلی که بنگستون زد به درستی اعلام شد.

بازیکن ذوب‌آهن نباید کرار را می‌گرفت و به بیرون از زمین هدایت می‌کرد.

مدافع ذوب روی ابراهیمی مهاجم تراکتورسازی خطا کرد و باید به سود این تیم پنالتی گرفته می‌شد.

 

* یادآوری دربی جنجالی با پرویز برومند و پایان رافت  

به مناسبت فرا رسیدن سالروز دربی جنجالی در نهم دی‌ماه ۷۹ که جزء بهترین مسابقات استقلال و پرسپولیس بود و درگیری‌های زیادی به وجود آمد برنامه نود گفت‌وگوی ضبط شده‌ای با پرویز برومند و پایان رافت داشت.

 

برومند: بازهم با رافت درگیر می‌شوم  

– آن مسابقه مهدی هاشمی‌نسب در پرسپولیس خوش درخشیده بود ولی این بار با پیراهن استقلال مقابل آنها بازی می‌کرد.

– چند حمله پس از نتیجه ۲ بر ۲ روی دروازه پرسپولیس داشتیم ولی پس از یک موقعیت پرسپولیس آقای رافت توپ را دنبال می‌کرد اما استوک کفشم به ایشان خورد و تنش‌هایی به وجود آمد؛ حرفی زد که من را دگرگون کرد و خیلی به آن موضوع حساس بودم.

– ایشان درحال رفتن بود که گفتم چرا این حرف را زدید اما دوباره آن را تکرار کرد و موجب شد برومندی که تا آن موقع ندیده بودم ببینم.

– بالای سر رافت رفتم و گفتم مقصر بودی اما من هم اشتباه کردم.

– دو تا دو ساعت و نیم بعد از آن مسابقه در رختکن بودیم و بعد سوار اتوبوس شدیم و با اسکورت نیروی انتظامی رفتیم؛ یک جلسه هم به دادسرا و سه روز به همراه محمد نوازی و حمید استیلی به زندان قصر رفتیم.

– در دادسرا محمد نوازی و حمید استیلی به یکدیگر رضایت دادند ولی شاکی من بزرگتر از این حرف‌ها بود که علی آقای پروین لطف کرد و قضیه جمع شد.

– بازهم اگر پایان رافت مثل آن موقع آن کار را انجام دهد حرکتم را تکرار می‌کنم.

 

پایان رافت: برای برومند غذا بردم 

– یادم است یک هفته مانده به دربی دور زمین هم می‌نشستند و وقتی می‌خواستی وارد تمرین شوی آویزانت می‌شدند و می‌گفتند نباید بازنده باشید.

 

– آقا مهدی هم به استقلال رفته بود که آقای پورحیدری نیز او را نوک حمله گذاشته بود؛ قبل از بازی آقای عابدزاده شال گردن پرسپولیس را گردن او انداخت ولی هاشمی‌نسب آن را کنار زمین گذاشت.

 

– شب هیچ دربی‌ای راحت نخوابیدم.

– هیچ حرفی به برومند نزدم ولی از افراد دیگری ناراحت بودم.

– برومند بالای سر من آمد ولی تلویزیون چیز دیگری نشان می‌دهد که عذرخواهی کرد یا نه!

– وقتی برومند به زندان رفت برای او غذا بردم.

– بعد از آن اتفاق سه، چهار ما با خانواده‌ام هیچ جا نمی‌توانستم بروم و حرف‌هایی می‌زدند که خیلی بد بود.

– هیچ شکایتی از برومند نکردم.

– فقط یک جلسه محروم شدم.

– اتفاقت زیاد فنی در آن دربی افتاد ولی حواشی به یاد ماند.

 

  برانکو: طارمی بیشتر موهایم را سفید کرده است  

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد که صحبت‌های کامل او را در زیر می‌خوانید:

 

– رنگ قرمز نماد باشگاه ماست و برای ما خوش‌شانسی می‌آورد.

– وقتی با آقای بلاژویچ مربی بودیم به تیم ملی آمد؛ حدود ۱۶ سال قبل از نخستین بازی مقابل عربستان برابر ۵۰ هزار تماشاگر نکونام خودش را نشان داد و تمام مدت فیکس بود؛ تعداد بازی‌های او برای تیم ملی، حضور در دو جام جهانی، بازی در قوی‌ترین لیگ دنیا(لالیگا) و … موجب شد افتخاری برای ایران مثل علی دایی، علی کریمی، هاشمیان، مهدوی‌کیا، کریم باقری و … باشد؛ او خدمات زیادی به معرفی فوتبال ایران در دنیال داشت؛ امیدوارم مثل زمان بازیگری در مربیگری هم موفق باشد.

 

– آقای علی دایی که با نفت تهران، تیمی که می‌توانم بگویم تیم گرانی نبوده نتایج خوبی گرفته و جایگاه خوبی کسب کرده و به فینال جام حذفی رسیده است؛ ضمن اینکه آقای جلالی با تیم جدید پیکان تیم خوبی تشکیل داده است.

 

– ۱۰ سال تجربه کسب کردم؛ فوق لیسانس فوتبال را گرفتم و سوادم را بالاتر بردم؛ درحال حاضر مربی‌ای در جهان وجود ندارد که تحصیلاتش بالاتر از من باشد؛ در همین حین قهرمان کرواسی و چین شدم و در فینال جام حذفی عربستان همراه یک تیم بودم و بعد به پرسپولیس آمدم.

 

– سال اول با پرسپولیس فقط با تفاضل گل قهرمانی را از دست دادیم ولی اگر بازی‌های رودررو را معیار قرار می‌دادند، آن موقع پرسپولیس قهرمان می‌شد.

 

– به کار و سوابقم افتخار می‌کنم؛ به باشگاهی که باید به استحقاقش برسد افتخار می‌کند؛ ارتش و هوادارانی داریم که رضایت‌مندی آنها بالاتر از چیزی نیست.

 

– فارسی را بهتر می‌فهمم تا اینکه حرف بزنم؛ برو، برگرد، چپ، راست و … را در تمرینات را می‌توانم بگویم.

 

– فوتبال زبان جامع و متحدی در همه دنیا دارد و خیلی راحت با بازیکنان به تفاهم می‌رسم.

– یک سال پیش هم که آمدم مشکلات زیادی داشتیم و با هفت بازیکن آمادگی قبل از فصل را شروع کردیم، سه هفته طول کشید تا تیم را ببندیم و همزمان نیز تراژدی درگذشت هادی نوروزی کاپیتان تیم پیش آمد ولی قوی‌تر و قوی‌تر پیش رفتیم.

 

– به دستاوردهای سال گذشته افتخار می‌کنم و تکرار می‌کنم پرسپولیس به جز جنگیدن مداوم برای قهرمانی ندارد و این اصل کار ماست.

 

– امسال تیم را تقویت کردیم؛ سه بازیکن عالی آقایان بیرانوند، امیری و سید جلال حسینی درکنار بازیکنانی مثل ربیع‌خواه، طارمی و رضاییان به تیم آمدند و روز به روز تیم را تکمیل‌تر کردیم و قدرتمان را نشان دادیم.

 

– نتیجه کارمان در جدول دیده می‌شود؛ بیش از ۷۱ درصد امتیازات را جمع کردیم و اینجا متوقف نمی‌شویم.

 

– به سختی و شرایط لیگ واقف هستیم و می‌دانیم همه انتظار قهرمانی در لیگ را دارند.

 

– در آسیا امیدوارم چیزی که می‌خواهیم ارائه دهیم و به وظایفمان در قبال هواداران عمل کنیم؛ فشار و مسوولیتی که در گردنمان است همه باید بدانیم نباید از آن فرار کنیم؛ کسی که آمادگی تحمل آن را ندارد نمی‌تواند بلند مدت در پرسپولیس بماند.

 

– من مربی تهاجمی هستم و پرسینگ بازی می‌کنیم و باوجود ریسک‌ها آن را می‌پذیریم؛ نسبت به سال گذشته در خط دفاع ۴ بازیکن جدید داریم؛ بیرانوند، ماهینی و سید جلال را گرفتیم و آقای ربیع‌خواه که پدیده غافلگیرکننده برایمان بود.

 

– حریفان ما شانسی روی دروازه ما ایجاد نمی‌کنند؛ در هر بازی پنج تا هشت موقعیت گلزنی داریم ولی به ثمر رساندن آن مسئله جدایی است؛ باید بیشتر از آنها استفاده کنیم و دلایل مختلفی وجود دارد؛ مهدی طارمی که آقای سال گذشته بود و دو روز قبل از فصل به جمع ما اضافه شد؛ نمی‌توانیم از آقای علیپور با ۲۰ سال سن انتظار زیادی داشته باشیم ولی طبیعی است همه این‌ها روز به روز بهتر می‌شود و نتیجه نیز در جدول کارمان را نشان می‌دهد.

 

– باوجود دیدگاه و فلسفه بازی من تمام تیم‌های جدی همه کارشان را از دفاع شروع و یک خانه را از زیر بنا آغاز می‌کنند.

 

– من علنی در افکار عمومی درخصوص شخصی صحبت نمی‌کنم ولی انتظار سوال راجع به خریدهای پرسپولیس را داشتم؛ شاید این صحبت‌ها را می‌کنند که از بازیکنی پول گرفتم تا به پرسپولیس بیاوریم اما این را بدانید واقعا رقم قرارداد هیچ بازیکنی را نمی‌دانم چون کار من نیست؛ کار من تمرین و نتیجه گرفتن است تا تیم را بهتر و بهتر آماده کنم ولی درخصوص خرید یا نگرفتن بازیکن، در فوتبال اشتباه وجود ندارد؛ طبیعی است برخی بازیکنان زود خودشان را با شرایط جدید تطبیق می‌دهند و برخی خیر.

 

– آرام‌طبع ۱۰ سال فیکس بازی کرده بود و نسبت به ربیع‌خواه اولویت داشت ولی ربیع‌خواه از فرصت استفاده کرد.

 

– آقای ونگر بارها نشان داده بازیکن جدید هشت تا ۱۰ ماه نیاز به زمان دارد یا بارسلونا ۲۰۰ میلیون یورو هزینه کرد اما نتیجه‌ای نگرفت؛ روبن نتوانست در رئال بازی کند اما در بایرن مونیخ موثرترین بازیکن شده است.

 

– گولچ از باشگاهی آمد که قهرمانی کشورش بود؛ قبل از آن هم قهرمان آسیا به همراه تیم استرالیایی بود؛ رزومه اوکراینی‌ها هم نتایج خوبی داشتند؛ حالا مسئله اینکه دو، سه روز قبل از فصل آمدند جداست و طبیعی است آقای رضاییان و طارمی هم رزرو بودند و بستگی به موقعیت فیکس شدند.

 

– درمورد تک بازیکن صحبت نمی‌کنم؛ مثل اینکه الان می‌خواهیم بگوییم در نیم‌فصل کدام بازیکن را می‌خواهیم بگیریم؛ شرایط را توضیح دادم و چهار، پنج بازیکن قبل از شروع فصل به ما اضافه شدند و در همان موقعیت خیلی سخت می‌توانستند خودشان را با شرایط سخت تطبیق دهند.

 

– شما فکر می‌کنید بازیکنی که ضعیف بازی کند در ترکیب قرار می‌دهم؟؛ مربی‌ای نمی‌شناسم بازیکن ضعیف درون زمین قرار دهد؛ فقط می‌دانم مربی برای بستن بهترین تیم تلاش می‌کند؛ شاید ربیع‌خواه از نظر تبلیغاتی پشتش گرم نیست و اینور و آنور جار نمی‌زند ولی خیلی قابل اعتماد است؛ با اینکه راجع به بازیکنی نظر نمی‌دهم ولی ربیع‌خواه اشتباهی نداشته است.

 

– مسائلی وجود دارد اما به اسم لج‌بازی چیزی وجود ندارد؛ بازیکنی دارم که بخاطر خیلی مسائل رفت اما به دلیل فشارهای مختلف نتوانست در پرسپولیس بماند و آمد گفت می‌خواهد برود؛ بازیکنی که در حد تیم ملی است؛ شاید تعجب کنید ولی آقای خالقی‌فر را می‌گویم؛ خودش خواست برود.

 

– بارها تکرار کردم سوشا حرفه‌ای بزرگ است ولی کامل نیست؛ هیچکس کامل نیست؛ بابک حاتمی هم همینطور که دفاع چپ و راست بازی می‌کرد؛ با کسی لج نمی‌کنم و طبعا اجازه ندادم خودم تحت فشار کسی قرار بگیرم.

 

– اصرار کردم که آقای ساسان انصاری به پرسپولیس بیاید چون وقتی مقابل آنها بازی می‌کردیم او را زیر نظر داشتم؛ آقای اسکوچیچ هم فقط راجع به خوبی او گفت و واقعا دیدم همه آن حرف‌ها درست بود؛ ساسان حرفه‌ای به تمام عیار بود ولی شاید در آن لحظه نمی‌توانست به ترکیب اصلی برسد؛ نه می‌خواستم و نه می‌توانستم در ترکیبم ایجاد کنم چون ما جمع شده بودیم و اگر ساسان از ابتدا با ما بود قطعا شانس بازی پیدا می‌کرد؛ در همین زمان هم بود که رامین برگشت و انصاری از من خواهش کرد به دلیل موقعیت خانوادگی خاص و تنها بودن آنها در اهواز به شهرش برگردد که بنده هم قبول کردم؛ صداقت ساسان و حرفه‌ای‌گری ساسان موجب شد اجازه جدایی‌اش را بدهم؛ می‌دانستیم در اهواز موفق خواهد شد چون سال قبل ۹ گل زده بود؛ وضعیت به این شکل بود و خوشحال هستم او به تیم ملی دعوت شده و در فولاد خوب بازی می‌کند.

 

– هیچکس را جریمه و مجازات نمی‌کنم؛ کسی که قراردادش تمام شده و مسوولیتی در قبال باشگاهش ندارد برای ادامه زندگی مختار است؛ رضاییان و طارمی خواستند به باشگاه ترکیه‌ای بروند؛ در ترکیه موفق شدند یا نه نمی‌دانم و کسی هم حق ندارد از آنها ناراحت شود؛ بابت این قضایا اصلا کسی را تنبیه نمی‌کنم.

 

– طارمی سه روز قبل از شروع لیگ به پرسپولیس آمد و دو ما تمرین و آماده‌سازی نداشت؛ او آماده نبود و امروز هنوز مشکلاتی بخاطر تمرین نکردن قبل از فصل دارد؛ رضاییان هم در ترکیه موفق نشد و به پرسپولیس برگشت؛ دفاعی که ۵ گل خورده را دست نزدم و من مربی هستم و بهتر از همه می‌دانم چه کسی بازی کند.

 

– انصاری واقعا بچه صادق و فداکاری بود و تا جلسه قبل از بازی با سیاه جامگان در ترکیب حضور داشت؛ او آمد و گفت کاملا آماده نیست و نمی‌خواهد طوری کار کند در دقیقه ۲۰ تعویض شود اما من از او خواستم روی نیمکت بنشیند.

 

– کارت‌های نیم‌فصل دوم را رو نمی‌کنیم چون هفته آینده با سایپا بازی داریم.

– نمی‌دانم این امکان برای انصاری است که به چین برود یا خیر؛ من موضعم را گفتم و به عنوان مربی اجازه نمی‌دهم او برود؛ اگر باشگاه ارزیابی‌اش به این شکل باشد که منافع پرسپولیس را در نظر می‌گیرد و منافع خوبی دارد مربوط به خود باشگاه است اما من اگر اجازه دهم برود چطور به هم‌بازی‌هایش و تماشاگران نگاه کنم؟ چون من را با انگشت نشان می‌دهند و می‌گویند پول گرفتم تا این کار را کنم.

 

– ارتباط عالی با آقای دکتر طاهری دارم؛ اگرچه من یک روز قبل از شروع فصل پارسال با او آشنا شدم اما یک ارتباط خوبی بین ما بوجود آمد و واقعا از حمایت‌هایش از من تشکر می‌کند چون می‌دانم چه فشاری در ابتدای فصل روی او بود.

 

– بیش از ۵۰۰ تماشاگر ما فردای باخت ۲ بر یک به ذوب‌آهن در فصل گذشته به تمرین آمدند و حمایت کردند که آن موقع یکی از لحظات کل زندگی‌ام بود.

 

– یکی از بیشترین دلایل سفیدی موی من طارمی است اما این را بدانیم او آقای گل فصل گذشته است و بهترین بازیکن شناخته شد.

 

– رفتن عالیشاه و نوراللهی به تراکتورسازی کمی غیر منطقی است؛ اگر آنها این بازیکنان را می‌خریدند داستان فرق می‌کرد ولی به این شکل درست نیست.

 

– ما اهداف بزرگی داریم و در جام باشگاه‌های آسیا با بهترین تیم عربستان و قطر همگروه هستیم و شاید سخت‌ترین گروه را داشته باشیم ولی دنبال بهانه و توجیه نیستیم و اهدافمان مشخص است؛ هدف اول ما رفتن به مرحله بعد است.

 

– عالیشاه و نوراللهی در این اواخر نیمکت‌نشین بودند ولی به سربازی رفتند چون درحال حاضر اگر می‌رفتند یک سری تخفیفات شامل حال‌شان می‌شد؛ به همین خاطر سه ماه پیش تصمیم گرفتند تا بروند؛ نوراللهی صادقانه این موضوع را به موقع اطلاع داد و باید به فکر جانشین او باشیم.

 

– فکر می‌کنم اگر نوراللهی و عالیشاه نیز فیکس بودند به تراکتورسازی می‌رفتند؛ آنها در تمام بازی‌ها کم یا زیاد در زمین حضور داشتند؛ ۱۱ نفر فیکس نیستند و ۱۷-۱۶ نفر را باید بازیکن فیکس حساب کرد.

 

– ما برای نتیجه‌گیری در نیم‌فصل دوم می‌رویم و تا وقتی من هستم و هواداران می‌خواهند تهاجمی بازی می‌کنیم؛ البته این کار ساده نیست ولی ما از وظایفمان کوتاه نمی‌آییم.

 

– سروش رفیعی؟؛ راجع به بازیکنی صحبت نمی‌کنم؛ به او ارزش قائل هستم ولی متاسفانه نتوانستیم باهم صحبت کنیم چون نخواستیم قبل از نیمه نهایی جام حذفی افکار او را بهم بزنیم و ما هم می‌خواهیم صادق باشیم؛ من و آقای قلعه‌نویی رفقای خوبی هستیم اما رقیب نیز خواهیم بود.

 

– نمی‌توانیم اسم بازیکنی بیاوریم چون اصرار باشگاهی است؛ وقتی کار انجام شد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا هم از بازیکن و از منافع باشگاه دفاع کنیم؛ بازیکنانی خواهیم گرفت؛ درحال حاضر فقط سه جا برای بازیکن بالای ۲۳ سال داریم.

 

– من با هیچکس درگیری ندارم و فقط عقیده‌ام را بیان کردم؛ طبیعی است از باشگاه، هواداران و تیمم حمایت کنم؛ پرسپولیس، من و همه بازیکنانم هرگز هیچ تردیدی به خودمان راه ندادیم تا در خدمت تیم ملی باشیم؛ بنابر این با هیچکس درگیری نداریم ولی با برخی مسائل با دلیل و مدرک موافق نیستم.

 

– اگر هماهنگی بین کادر فنی تیم ملی و باشگاه‌ها و مربیان وجود ندارد این مشکل ما مربیان نیست و مشکل در تیم ملی است؛ حتی گفتم بازیکنانی دارم که استحقاق ملی‌پوش شدن دارد.

– من چه حرف اشتباهی زدم که گفتم با تیم ملی سوریه مساوی کردیم؟

– وقتی این حرف را زدم شما خودتان می‌دانید برنامه جدید بازی‌ها به دست ما رسید؛ آیا می‌توانم برای مسابقات آینده از الان برنامه‌ریزی کنم؟

 

– از ماه ژوئن به این طرف یعنی طی هفت ماه، بازیکنان ۱۰۰ روز در خدمت تیم ملی بودند؛ قبل از بازی با سایپا زمان کمی برای تیمم دارم ولی تیم ملی برای هیچ چیز پنج روز به دبی می‌رود و اگر هم با مراکش بازی می‌کردیم همینطور بود؛ چه تاثیری خواهد داشت وقتی ۱۱ ملی پوش ما نیستند؟

 

– اردوی الان تیم ملی چه فایده‌ای دارد؟؛ بدون ۱۱ بازیکن لژیونر با تیم ملی مراکش بازی کنیم؟

 

– شما می‌دانید لیگ چین چه زمانی شروع می‌شود؟؛ آیا چین از بازیکنانش استفاده خواهد کرد؟

– اگر تیم ملی با بازیکنان زیر ۲۲ سال به اردو می‌رفت قبول می‌کردم و منطقی بود؛ ما هر چهار، پنج روز یک بازی خواهیم داشت ولی بازیکنان ما بیشتر در هواپیما خواهند بود تا در تمرینات و با این وجود ریسک مصدومیت به حداکثر می‌رسد و نرسیدند خودشان را برای نیم‌فصل دوم آماده کنند؛ از سوی دیگر بازیکنی نیست که با او صحبت کنیم.

 

– اگر بخواهیم با سروش رفیعی صحبت کنیم چطور با او حرف بزنیم؟؛ نماینده به دبی بفرستیم؟

 

– بازیکنان ملی‌پوش ما با یک و نیم الی دو کیلو اضافه وزن از اردوها به تیم باشگاهی برمی‌گردند؛ ملی‌پوشان ما خوب بازی نکردند و ۱۰ روز تا حد انتظار ما زمان برد تا آماده شوند؛ آیا نرمال است هر سه بازی یک ماه لیگ تعطیل شود؟؛ اگر چهار یا پنج بازی می‌کردیم و بازیکنان یک ماه استراحت داشتند داستان فرق می‌کرد.

 

– آقای کی‌روش چه واکنشی نشان می‌داد اگر بازیکنان رئال فقط ۷ روز برای آماده‌سازی دراختیارش بودند؟

– ما همه هوادار تیم ملی هستم؛ اگر خوب متوجه شده باشم شما(فردوسی‌پور) منظورتان این است که مربیان ایرانی بلد نیستند تمرین بدهند؟؛ فکر می‌کنم مربیان ایرانی بسیار خوب هستند و مثل همه جای دنیال سطح بهتر بودن‌شان متفاوت است.

 

– وقتی من در سال ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی بودم، صباباطری علی دایی، سهراب بختیاری‌زاده و یحیی گل‌محمدی را به ما نداد اما کسی اعتراض کرد که اخیرا تیم ملی یک ماه به اردو رفت؟؛ آیا این درست است بازیکنان ۱۵ روز به اردو می‌روند نمی‌شود به آنها زنگ زد؟

– در برنامه‌ای که به ما دادند اردوی دبی وجود ندارد.

 

– ما دو ماه قبل در باشگاه ایرانیان دبی اردو داشتیم که آنجا به ما گفتند تیم ملی ایران در اینجا اردو خواهد داشت؛ این مسئله را چطور می‌توان توجیه کرد؟؛ بعد از طرف دیگر می‌گویند از دو سال قبل برنامه‌ریزی لیگ را انجام دادند.

 

* گزارش جذابی از نیمه نهایی‌های مهم جام حذفی فوتبال ایران مثل پرسپولیس و صبا، سپاهان و استقلال و … به مناسبت دیدارهای جذاب ماقبل فینال امسال بین تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتورسازی پخش شد.

 

* سپاهان صفر – نفت تهران ۱ 

– نکات بازی

 سومین صعود دایی به فینال جام حذفی

حذف سپاهان برای دومین بار پیاپی در نیمه نهایی جام حذفی

  

– کنفرانس مربیان

علی دایی: من نمی‌خواستم بازیکنانم را بیرون بکشم؛ آنها می‌خواستند بیایند که من گفتم به زمین برگردید؛ کجای دنیا می‌بینید داور وسط بخاطر وقت تلف نشدن سریع توپ را به تیمی که عقب است می‌دهد؟؛ داور وظیفه دیگری دارد؛ مگر می‌شود داور بازی که بی‌طرف است توپ را بدهد تا کرنر بزنند؟؛ چهار بازیکن اصلی ما نبود و بچه‌های دیگر جورشان را کشیدند؛ باهوش کار کردند و نتیجه را گرفتند.

 

ویسی: شرمنده تماشاگرانی شدیم که می‌خواستند فینال ما را ببینند؛ امیدوارم در لیگ این باخت را جبران کنیم و نتیجه بگیریم.

 

* آنالیزی از نمایش تیم‌های سپاهان، نفت تهران، ذوب‌آهن و تراکتورسازی و نحوه حمله کردن‌شان در نیمه نهایی جام حذفی پخش شد.

 

* کارشناسی داوری سپاهان و نفت 

برخورد فرید کریمی با آل‌نعمه خطا نبود و ادامه بازی به درستی اعلام شد.

خطای پنالتی به سود نفت کاملا درست بود و اخطار به دروازه‌بان سپاهان کفایت می‌کرد.

کارت زرد اول به غلامی بازیکن نفت اشتباه بود.

موقع بیرون کشیدن توپ از روی خط دروازه توسط فراهانی توپ گل نشده بود.

اخطار دوم به غلامی هافبک نفت درست نبود ولی خطا به درستی گرفته شد.

حرکت دایی که اعلام کرد بازیکنانش از زمین بیرون بیایند حرفه‌ای نبود.

اعلام پنالتی به سود سپاهان درست نبود.

کارت قرمز به درستی به خلیل‌زاده داده شد.

 

فتاحی: برانکو هوادار تیم ملی نیست 

سعید فتاحی مسوول کمیته مسابقات در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود با بیان اینکه برای من جای تعجب دارد و آقای برانکو واقعیت‌ها را پنهان می‌کند، ابراز کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته کمیته مسابقات تقویم بازی‌ها را داد که ۱۴ باشگاه نظرات‌شان را اعلام کردند.

 

او ادامه داد: این اردوی تیم ملی از ابتدای فصل نبود چون حریفی وجود نداشت؛ روز بیستم آبان‌ماه حریف تیم ملی داشتیم که آن مسابقه لغو شد؛ این اتفاقات و صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که تمام رقیب‌های تیم ملی ایران در این تاریخ بازی دوستانه دارند.

 

فتاحی با تاکید بر اینکه بعد از قرعه‌کشی لیگ برتر تقویم لیگ شانزدهم را به باشگاه‌ها دادیم، گفت: در اردوی اول تیم ملی ۳۴ روز تعطیلی داشتیم، در اردوهای دوم و سوم ۱۱ روز لیگ تعطیل شد ولی حریفان ایران بیشتر از این اردو داشتند.

 

مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر تصریح کرد: در تاریخ بیست و هشتم آذرماه جلسه‌ای باحضور آقایان برانکو، طاهری، منصوریان و … در سازمان لیگ داشتیم و تمام موارد را به ایشان گفته بودیم.

 

او عنوان کرد: اردوی فعلی تیم ملی قرار بود بیشتر باشد ولی آقای کی‌روش زمان را کمتر کرد چون پرسپولیس هفت ملی‌پوش داشت و گفتند دراختیار باشگاه‌شان باشند؛ بعد جای تعجب دارد آقای برانکو اینطور می‌گوید و شعار می‌دهند هوادار تیم ملی هستیم درحالی که فکر نمی‌کنم اینطور باشد.

 

* گزارشی از اتفاقات و بازی‌های انجام شده در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال پخش شد.

 

طاهری: حداقل جریمه برای دایی در نظر گرفته شد 

محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون اتفاقات بازی سپاهان و نفت در نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: تماشاگران ما از زمانی که آقای دایی وارد ورزشگاه شد ایشان را تشویق کردند ولی در جریان بازی آقای دایی با حرکاتش جو ورزشگاه را متشنج کرد و موجب شد بار روانی روی بازیکن ما آقای حاج‌صفی به وجود آورد و نتواند پنالتی‌اش را بزند.

 

او با بیان اینکه کمیته انضباطی حداقل جریمه را برای علی دایی در نظر گرفت، ابراز کرد: بیشترین جریمه برای ما در نظر گرفته شد چون وقتی جو ورزشگاه متشنج شد آقای خلیل‌زاده آن حرکت را کرد؛ ما که با ربات در ورزشگاه سر و کار نداریم و انسان به ورزشگاه می‌آید؛ حداقل جریمه برای آقای علی دایی در نظر گرفته شد ولی برای خلیل‌زاده حداکثر رای را در نظر گرفتند.

 

طاهری اضافه کرد: تماشاگران ما با حرکات ناشایست کادر فنی نفت با چشمانی اشک‌بار ورزشگاه را ترک کردند.

 

* نتیجه نظرسنجی

بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در برنامه نود شرکت کردند که برانکو ایوانکوویچ با کسب ۶۶ درصد آرا بهترین سرمربی نیم‌فصل اول از نگاه شرکت کنندگان در نظرسنجی برنامه نود لقب گرفت.

 

برنامه این هفته نود ساعت ۲:۰۵ بامداد روز سه‌شنبه(چهاردهم دی‌ماه) خاتمه یافت.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس و استقلال

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس و استقلال سازمان نظام وظیفه تبصره جدیدی را بر قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *