خانه > ورزشی > دنیای ورزشکاران >  چهار ورزشکار قدرتمند گیاه خوار در جهان

 چهار ورزشکار قدرتمند گیاه خوار در جهان

 چهار ورزشکار قدرتمند گیاه خوار در جهان

با وجود این که مصرف گوشت در سراسر دنیا در حال‌ افزایش است، تعداد زیادی از ورزشکاران قدرتی که در جهان رکورددار هستند، گیاه خوارند.

 

چهار فرد قدرتمند در جهان که گیاه خوار هستند عبارتند از:

 

۱. هولدابی . ویگ: 

این ورزشکار زن ۳۰ ساله پاورلیفتینگ اهل ایسلند است. ماه نوامبر گذشته ویگ رکورد اسکات با وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی را به ثبت رساند. او رکورد زنان این کشور را ۸۴ کیلوگرم ارتقا داد. او همچنین رکورد پرس روی نیمکت ۱۲۰ کیلوگرم را در کشور ایسلند دارد.

 

ویگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گیاه خوار است و دلیل این کار را سلامت خود و اهمیت دادن به محیط زیست داشت. وعده‌های غذایی او شامل ۲۰ تا ۳۰ درصد پروتئین، ۱۵ تا ۲۰ درصد چربی و ۵۵ تا ۶۰ درصد کربوهیدرات است.

 

۲. ایلیا ایلین:

ایلین دو بار مدال طلای  المپیک کسب کرده است. او در سال ۲۰۰۸ در یک ضرب ۱۸۰ کیلوگرم و در سال ۲۰۱۲ در یک ضرب ۱۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد. او همچنین در مسابقات قهرمانی جهان چهار بار در وزن ۹۴ کیلوگرم و یک بار در وزن ۱۰۵ کیلوگرم  قهرمان شده است.

 

او بعد از  المپیک لندن ۲۰۱۲ کاملا مصرف گوشت را کنار گذاشت. او در این باره گفت‌: از زمانی که گیاه خوار شده ام حس بهتری دارم. برایم ساده نیست که گوش را هضم کنم. بدن من انرژی زیادی صرف هضم کردن گوشت می‌کند. بنابراین ترجیح می‌دهم که پروتئین را از مواد دیگری کسب کنم.

 

۳. پاتریک بابومیان : 

بابومیان که اصلیت ایرانی دارد یکی از قوی‌ترین مردان آلمان است. او می‌تواند هالتر ۳۰۰ کیلوگرمی را از زمین بلند کند. او ۱۵۰ کیلوگرم را بالای سر می‌برد.

 

بابومیان درباره گیاه خواری می‌گوید یک روز قصد کردم اگر یک پرنده را ببینم که پاهایش شکسته باشد باید کاری کنم و به آن پرنده کمک کنم. در ‌عین ‌حال من به رستوران می‌روم و مرغ می خورم. این دو به نظرم متناقض بود و منعی نداشت.

 

۴. کندریک فاریس: 

فاریس ورزشکار وزنه‌برداری  المپیکی آمریکا است. او در مسابقات ریو شرکت کرده بود. فاریس رکورد وزنه ۹۴ کیلوگرم مردان آمریکا را دارد.

 

او در یک ضرب ۱۶۸ کیلوگرم و در دو ضرب ۲۰۰۹ کیلوگرم  را بالا سر برده است.

 

فاریس از سال ۲۰۱۴ و بعد از به دنیا آمدن پسرش خوردن گوشت حیوانات را قطع کرد. او در این باره می‌گوید او دومین فرزند من بود و من با خودم فکر کردم که باید یک چیز به فرزندم یاد هم و می خواستم برای او الگو باشم.

 

منبع: ایسنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

ست خانوادگی و شیک علیرضا بیرانوند در شب یلدا

عکس های بیرانوند و همسرش در شب یلدا  علیرضا بیرانوند یکی از چهره های شناخته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *