خانه > اخبار ایران و جهان > پخش سریال پرستاران به زودی از شبکه یک

پخش سریال پرستاران به زودی از شبکه یک

عکس بازیگران و داستان سریال پرستاران

سریال پرستاران یک ملودرام اجتماعی روز است و داستان های این سریال در بخش اورژانس یک بیمارستان اتفاق می افتد که دارای یک خط اصلی داستانی با کاراکترهای ثابت است.

داوود هاشمی تهیه کننده سریال پرستاران هدف این سریال را آشنایی مردم با جامعه درمانی کشور بخصوص دشواری های حرفه پرستاری توصیف و تاکید می کند سریال «پرستاران» در قالب داستان هایی جذاب و مبتنی بر مستندات واقعی، ضمن ایجاد سرگرمی، به افزایش آگاهی های عمومی درباره پرستاران و کادر آموزشی کمک خواهد کرد.

درباره پزشکان، وکلا، معلمان و برخی دیگر از مشاغل سریال هایی ساخته شده اما سریالی نداشته ایم که به صورت متمرکز به زندگی و حرفه پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها بپردازد. مرکز امور نمایشی سیما، با همین هدف سریالی ۵۲ قسمتی را در دست تولید دارد که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخته می شود و فعلا «پرستاران» نام دارد.
این سریال به تهیه کنندگی داوود هاشمی، نویسندگی علیرضا افخمی و کارگردانی شهرام شاه حسینی قرار است بزودی پس از سریال «پایان نمایش» از شبکه یک به نمایش درآید.

 

بازیگران سریال پرستاران

یک اورژانس واقعی

در محوطه بیمارستان نورافشار پارکینگی متروکه وجود داشت که حالا یک اورژانس تمام و کمال است. وزارت بهداشت و درمان به منظور ساخت سریال «پرستاران» این پارکینگ را درست مانند یک اورژانس واقعی تجهیز کرده است و بخش اعظمی از سریال در همین مکان تصویربرداری می شود.

سالنی بزرگ در طبقه همکف به اورژانس تبدیل شده است؛ اتاق معاینه، اتاق احیا یا سی پی آر و اتاق عمل اورژانس از جمله بخش های این لوکیشن است که از همه امکانات بیمارستانی برخوردار است؛ از تخت بیمارستانی گرفته تا چراغ عمل، دستگاه ساکشن و امکانات جراحی و بی هوشی!

 

زمان پخش سریال پرستاران

هر روز تعداد زیادی هنرور به بیمارستان می آیند و برخی آنها به عنوان بیمار ساعت ها روی تخت های این اورژانس دراز می کشند یا همراه با پرونده های پزشکی و عکس های رادیولوژی از این سو به آن سو می روند.

داوود هاشمی تهیه کننده سریال پرستاران معتقد است اگر حمایت و سرمایه گذاری وزارت بهداشت و درمان بخصوص معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی این وزارتخانه نبود این سریال ساخته نمی شد. او هدف سریال «پرستاران» را آشنایی مردم با جامعه درمانی کشور بخصوص دشواری های حرفه پرستاری توصیف و تاکید می کند سریال «پرستاران» در قالب داستان هایی جذاب و مبتنی بر مستندات واقعی، ضمن ایجاد سرگرمی، به افزایش آگاهی های عمومی درباره پرستاران و کادر آموزشی کمک خواهد کرد.

 

سیاوش خیرابی در سریال پرستاران

بر اساس توضیحات هاشمی، اورژانس این سریال ۵۰۰ متر زیربنا دارد و طوری تجهیز شده که بعد از اتمام کار ما می تواند به عنوان یک اورژانس کمکی توسط بیمارستان نورافشار مورد استفاده قرار بگیرد.

سیدحسن جعفری، جانشین تهیه کننده نیز درباره روند تولید این سریال می گوید:ساخت «پرستاران» خرداد ۱۳۹۴ با تحقیق و نگارش فیلمنامه توسط علیرضا افخمی و تعدادی از نویسندگان آغاز و همزمان پیش تولید آن آغاز شد و از ۲۳ مرداد در حال فیلمبرداری است.

 

عکس بازیگران سریال پرستاران

یک قدم مانده به واقعیت

سازندگان «پرستاران» دست به دست هم داده اند که در این سریال، مسائل پزشکی بدرستی مطرح شود و اتفاقات به واقعیت ها نزدیک باشد. به همین منظور محبوبه رابطیان که دانش آموخته رشته پرستاری است و در زمینه فیلمنامه نویسی و فیلمسازی نیز فعالیت هایی داشته، به عنوان مشاور در کنار گروه تولید قرار گرفته و اگر چه «پرستاران» صرفا یک سریال پزشکی نیست اما قرار است هر جا به موضوعات پزشکی می پردازد، دقیق و بی عیب عمل کند.

رابطیان در این باره می گوید:کار من در این سریال ایجاد پیوند بین دانش فیلمسازی و علم پزشکی است و جلوگیری از اشتباه هایی است که شاید به واقعگرایی سریال لطمه وارد کند. حتی در مواردی به قدری به واقعیت نزدیک شده ایم که مثلا به صورت واقعی روی یک هنرور لوله تنفسی گذاشته شد.

 

الناز حبیبی در سریال پرستاران

یک گروه بزرگ

سریال پرستاران به صورت همزمان قصه زندگی حرفه ای و خانوادگی چند پرستار را روایت می کند؛ خانواده دو سوپروایزر با نام پاک نهاد و ساجدی که به ترتیب فاطمه گودرزی و عاطفه رضوی ایفای آن را به عهده دارند و سه پرستار به نام های سمیه با بازی لیندا کیانی، سمیرا با بازی الناز حبیبی و محبوبه با بازی فریبا نادری.

بر اساس توضیحات جعغری، سریال «پرستاران» به زندگی خانوادگی این پرستاران نیز می پردازد و همچنین به دیگر فعالان کادر درمانی مانند پزشکان نیز توجه دارد؛ از این رو در این سریال ۱۵۰ بازیگر حضور دارند که حداقل ۳۰۰ نفر از آنها نقش های اصلی را ایفا می کنند. از دیگر بازیگران این سریال می توان به امین زندگانی، مهدی صبایی، سیاوش خیرابی، صفا آقاجانی، مریم یوسف، رضا توکلی، محمد عمرانی، اشکان اشتیاق، نسرین نکیسا، ایمان باقری، شهنام شهابی، شهرام قائدی و شهرام عبدلی اشاره کرد.

 

یک اثر خانوادگی

علیرضا افخمی که علاوه بر نویسندگی فیلمنامه، کارگردانی چند قسمت از این سریال را به عهده داشت، برای تسریع در تولید سریال بر نگارش متمرکز شده و مدتی است شهرام شاه حسینی کارگردانی را به عهده دارد.

افخمی بر اساس مجموعه اطلاعات و خاطراتی که در تحقیقات یکساله گردآوری کرده، فیلمنامه «پرستاران» را می نویسد و معتقد است:این سریال زحمات قشر پرستار، پزشک و اساسا کادر درمانی را منعکس می کند و می کوشیم واقعیت های این حرفه را نمایش بدهیم؛ هم مشکلات حرفه ای این افراد و هم کم کاری یا اشتباه هایشان یا حتی کم و کاستی هایی که با آن مواجه هستند مانند مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی. این سریال نگاه یکسویه به کادر درمانی ندارد و از تمام زوایا به این حرفه نگاه کرده ایم.

 

وی همچنین «پرستاران» را یک سریال خانوادگی می داند و تاکید می کند:قرار نیست صرفا به مسائل درمان و پزشکی بپردازیم. مضمونی را در ذهن داشتیم و برای این که این موضوع جذابیت پیدا کند، برخی موضوعات عاطفی، انسانی، اجتماعی و خانوادگی مرتبط با زندگی پرستاران و کادر درمانی را به قصه ها اضافه کردیم که نتیجه دیدنی و جذاب شود.

یک چالش جذاب

شهرام شاه حسینی که سریال «هشت و نیم دقیقه» چندی پیش به کارگردانی او از تلویزیون به نمایش درآمد، سریال «پرستاران» را یک سریال اپیزودیک توصیف می کند که چند شخصیت و لوکیشن ثابتی مانند اورژانس در قصه ها و ماجراهای آن پیوستگی ایجاد کرده است.

 

شاه حسینی درباره کارگردانی سریالی که بخشی از آن توسط کارگردان دیگری ساخته شده، توضیح می دهد:در ابتدا کار من کمی سخت شد چون نباید این تفاوت از فضای کلی سریال بیرون می زد اما این هماهنگی نه پیچیده بود و نه سخت و نشدنی. ضمن این که برای من یک چالش جذاب ایجاد کرد تا بتوانم به یک نقشه مشترک با سبک آقای افخمی برسم. وی ادامه می دهد:سریال «پرستاران» شاید به لحاظ حس و حال و ریتم شبیه کارهای دیگرم باشد اما قصه ای متفاوت دارد که در فضایی دیگر با آدم های دیگر روایت می شود. مخاطب در این سریال هیجان را در ماجراها، روابط و موقعیت ها تجربه خواهد کرد نه در نماها و صحنه های اکشن. این کارگردان سریال «پرستاران» را با سریالی استرالیایی که با همین نام از تلویزیون ایران به نمایش درآمده متفاوت می داند و معتقد است شاید تنها شباهت این دو سریال گرفتا ری شغلی پرستاران باشد.

 

گریم بازیگران سریال پرستاران

یک اتفاق نویدبخش

امین زندگانی در سریال «پرستاران» نقش وکیلی به نام رضا را به عهده دارد که از نیمه های قصه وارد زندگی یکی از شخصیت های اصلی این قصه می شود. او درباره حضورش در این سریال می گوید:با توجه به گروهی که مسئولیت تولید این سریال را به عهده دارند می توان حدس زد «پرستاران» یکی از سریال های خوب تلویزیون باشد. قبلا از همین گروه سریال «همه چیز آنجاست» را دیده ایم که جزو سریال های موفق بود، ضمن این که در این سریال یک نویسنده توانمند قصه ها را می نویسد و همه چیز دست به دست هم داده تا مخاطب بتواند یک اثر استاندارد و حرفه ای را تماشا کند. 

زندگانی حضورش در این سریال را نتیجه اعتماد به گروه تولید می داند و توضیح می دهد:خودم را به نویسنده و کارگردان حرفه ای سریال «پرستاران» سپرده ام و با خاطری آسوده نقش رضا را ایفا کرده ام.

منبع : جام جم آنلاین

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

عکس های تتلو در دادگاه و پچ پچ های مردم !

چهره جدید تتلو /عکس های تتلو در دادگاه دیروز عکس‌هایی از اولین جلسه دادگاه تتلو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *