خانه > اسرار خانه داری > اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

در این مقاله روش صحیح اتو کردن پیراهن مردانه را به شما آموزش می‌دهیم.

۶ رازاتوکشی صحیح پیراهن مردانه

۱٫ کار خود را با یک پیراهن که به‌درستی شسته شده است شروع کنید. برچسب مراقبتی آن را بررسی کرده و توصیه‌های آن را دنبال کنید. دمای مناسب شستشوی پیراهن را بررسی کنید زیرا شستن پیراهن در آب خیلی داغ می‌تواند موجب آب رفتن لایی درون یقه و سرآستین‌ها شود که باعث ایجاد چین و چروک در پیراهن می‌گردد. توجه خاصی به هرگونه چرک و آلودگی روی سرآستین‌ها و یقه، یا زیر بغل پیراهن، داشته باشید زیرا اتو کشیدن روی لکه‌ها، باعث تثبیت آن‌ها می‌شود.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

۲٫ اتوهای مخصوص کارهای سنگین، گرچه گران‌تر هستند، ولی در اتوکشی راحت و سریع لباس‌ها توسط شما، تأثیر زیادی خواهند داشت. صرف هزینه برای خرید این اتوها قطعاً ارزش دارد. مقداری پول پس‌انداز کرده و بهترین نوع این اتوها را که توان خریدش را دارید تهیه نمایید.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

۳٫ کار خود را با یک پیراهن مرطوب (نه خیس) شروع کنید. پیراهنی را که چند وقت است آویزان شده تا خشک شود، و یا پیراهنی را که کاملاً با اسپری آب مرطوب شده و به مدت ۱۰-۱۵۵ دقیقه در وضعیتی مچاله قرار داشته است انتخاب کنید.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

ابتدا قسمت بالای یقه را اتو بزنید و در اتوکرده گوشه‌های یقه دقت کنید. اگر لازم است (و یا در صورتی که لایی آب‌رفته و کوچک‌تر شده) پارچه را بکشید. پیراهن را برگردانید و قسمت پشت یقه و نوار پارچه‌ای زیر یقه را اتو کنید.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

سپس قسمت بالای پشت پیراهن را که طوق نامیده می‌شود اتو بزنید. بیشتر پیراهن‌ها یک پلیسه در قسمت میانی زیر طوق دارند، اما گاهی اوقات، یک طوق با دو پلیسه کوچک درهردوسمت را خواهید دید.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

پس از اتو کردن طوق و چین، قسمت پشت پیراهن را کامل کنید. پشت پیراهن را از قسمت طوق به پایین، روی میز اتو صاف پهن کنید و همه بخش‌های آن را اتو بزنید.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

اکنون نوبت اتو کردن آستین و سرآستین‌ها می‌باشد. ابتدا قسمت رویی و سپس قسمت داخلی آستین و سرآستین‌ها را اتو کنید. همچنین هنگام اتو کردن سرآستین، جزئیات و پلیسه‌های روی آستین را نیز اتو بزنید. سپس آستین را صاف روی میز اتو پهن کرده و درز آستین را به‌درستی تنظیم کنید.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

اگر خط اتوی قبلی هنوز برجای مانده از همان استفاده کنید زیرا خط اتوی دوتایی پیراهن را افتضاح نشان می‌دهد! از بالای آستین شروع کنید و تا قسمت سر آستین را اتو بزنید. در اتو کشی هر نوع پلیسه دقت نمایید و چین‌وچروک‌های سخت‌تر را با آب بیشتری مرطوب کنید.

حال نوبت اتو کردن بخش جلویی پیراهن است. از قسمت دکمه‌دار پیراهن شروع کنید. اگر روکش میز اتو نرم است می‌توانید پیراهن را برگردانده و از قسمت پشت پیراهن روی دکمه‌ها را اتو بزنید. در غیر این صورت از قسمت سر اتو برای اتو کردن بین دکمه‌ها استفاده کنید.

 

۴٫ در اتو کردن قسمت دکمه‌دار پیراهن احتیاط کنید. پیراهن‌های باکیفیت دارای دکمه‌های باکیفیت هستندکه در برابر حرارت مقاوم‌اند، اما گاهی ممکن است دکمه در برابرحرارت بشکند.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

سپس قسمت حلقه آستین را با نوک اتو، اتو بکشید و بعد به سراغ بقیه قسمت‌های جلویی پیراهن بروید.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

۵٫ به یاد داشته باشید پیراهن را طوری اتو بزنید که قسمت‌های قبلاً اتوکشیده شده چروک نشود. اجازه دهید قسمت‌های اتو کشیده شده در سمت مخالف میز اتو آویخته شود.

 

اتوکشی صحیح پیراهن مردانه

۶٫ هنگامی که پیراهن را کامل اتو کشیدید لازم است آن را آویزان کنید. ممکن است پیراهن هنوز کمی مرطوب باشد اما اشکالی ندارد. آن را آویزان کنید تا به طور کامل خشک شود. دکمه بالایی یقه‌ی پیراهن را ببندید تا یقه شکل خود را حفظ کند.

 

با به‌کارگیری این روش، اتو کشی به‌سرعت انجام می‌شود و پیراهن عالی به نظر می‌رسد. بیرون رفتن از خانه با پیراهنی که به تازگی اتوکشیده شده ظاهر شما را بهتر جلوه می‌دهد و به این ترتیب احساس بهتری به شما دست خواهد داد.

 

منبع:wiki.5040.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین روش برای تمیز کردن مبل در خانه

تمیز کردن مبل در خانه تمیز کردن مبل در خانه همیشه یکی از کارهای دشوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *