خانه > اسرار خانه داری > بهترین روش ها برای رفع سوزش ناشی از خوردن فلفل یا غذای تند

بهترین روش ها برای رفع سوزش ناشی از خوردن فلفل یا غذای تند

نوشیدن یک لیوان شیر، خوردن یک قاشق چایخوری شکر، خوردن شکلات شیری و جویدن یک تکه نان بهترین روش برای رفع سوزش ناشی از خوردن فلفل یا غذای تند محسوب می‌شود.

غذای تند،فلفل
برای رهایی از سوزش دهان پس از خوردن غذای تند، روش‌های ساده‌ای وجود دارد که در اینجا آورده شده است.
نوشیدن یک لیوان شیر
«انجمن شیمی آمریکا» بر پایه مطالعات خود اعلام کرده است پروتئین موجود در شیر نوعی پیوند ملکولی موسوم به کاپساسین را در گیرنده‌های عصبی مغز از بین می‌برد. این اتفاق باعث می‌شود پس از آنکه فرد غذای تند می‌خورد، شیر بتواند در کوتاه‌ترین زمان حالت سوزش را از بین ببرد.
خوردن شکر
افرادی که در منوی رستوران‌ها سراغ غذای تند می‌روند و تمایل به خوردن این گروه از مواد غذایی دارند، ممکن است با ریختن بیش از اندازه سس تند دچار مشکل شوند. محققان مرکز «ایندیا کاری» اعلام کردند شکر می‌تواند حرارت ایجاد شده ناشی از خوردن غذاهای تند را از بین ببرد.
کارشناسان می‌گویند پس از خوردن غذای تند، مصرف یک قاشق چایخوری شکر می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، اثر آن را از بین ببرد.
خوردن شکلات شیری
شکلات شیری از جمله خوراکی‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان حالت سوزش ناشی از خوردن فلفل را در دهان انسان از بین ببرد. شکلات شیری قادر است پیوند ملکولی کاپساسین را از بین ببرد. کارشناسان سازمان کشاورزی آمریکا می‌گویند در این زمینه شکلات شیری بهتر از شکلات تلخ عمل می‌کند. زیرا شکلات شیری درصد بیشتری از چربی و پروتئین‌های ضد سوزش فلفل را شامل می‌شود.
جویدن یک تکه نان
نان از جمله مواد غذایی محسوب می‌شود که پس از احساس سوزش ناشی از خوردن فلفل به راحتی در دسترس است و آسان‌تر از دیگر خوراکی‌ها می‌توان آن را پیدا کرد. کارشناسان می‌گویند جویدن یک تکه نان به مدت چند دقیقه می‌تواند شدت سوزش در دهان را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد. بررسی‌ها نشان داده است که برنج هم می‌تواند اثر مشابه داشته باشد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آموزش ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی نزدیک عید  است. بسیاری از خانم ها سخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *