خانه > اخبار ایران و جهان > حسن جوهرچی می توانست بیشتر زنده بماند!

حسن جوهرچی می توانست بیشتر زنده بماند!

علت فوت حسن جوهرچی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه حسن جوهرچی به علت نارسایی کبد درگذشت گفت:

حدود یک ماه پیش به ایشان گفته شده بود که برای قرارگرفتن درفهرست پیوند کبد اقدام کند اما خودش این دستور را جدی نگرفته تا زمانی که با حال بد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد.

علی جعفریان روزجمعه درگفت وگو یی افزود:
حسن جوهرچی دچار نارسایی شدید و پیشرفته کبد بود و باید به سرعت درخواست پیوند را به کمیسیون پیوند دانشگاه می داد تا اقدامات بعدی برای انجام پیوند انجام شود اما نمی دانم به چه علت وی از مراجعه به کمیسیون پیوند خودداری و شاید مسئله شدت بیماری خود را جدی نگرفته بود.

 

آمادگی لازم برای انجام پیوند کبد در بیمارستان کاملا وجود داشت و از زمانی که به وی اعلام شده بود تا برای انجام پیوند به کمیسیون پیوند مراجعه کند،۲۰۰ پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است. درمورد پیوند کبد برخلاف کلیه، زمان درخواست پیوند ملاک نیست بلکه شدت بیماری و بحرانی بودن حال مریض ملاک است و با توجه به پیشرفت بیماری، اگر ایشان به موقع درخواست پیوند کبد را مطرح می کرد، در اولویت پیوند قرار می گرفت و به سرعت عمل پیوند انجام می شد، زیرا نارسایی کبد وی خیلی پیشرفت کرده بود و لازم بود هر چه سریعتر پیوند شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:
گروه متخصصان گوارش بیمارستان امام حدود یکماه پیش، آقای جوهرچی را ویزیت کرده و لزوم پیوند کبد را به وی اعلام کرده بودند اما ایشان موضوع را جدی نگرفت. درکمیسیون پیوند دانشگاه افراد مختلفی ازجمله جراح، متخصص داخلی کبد، متخصص بیهوشی، متخصص گوارش و کبد و روانپزشک حضور دارند و براساس معیارها و استانداردهای علمی افراد بیمار را بر اساس شدت بیماری برای انجام پیوند کبد در اولویت قرار می دهند. اگر آقای جوهرچی پیگیری می کرد و به موقع درخواست خود را مطرح می کرد قطعا به سرعت پیوند کبد می شد و می توانست زنده بماند، دو هفته پیش، مقدمات انجام پیوند فراهم شده بود اما وی مراجعه نکرد و زمانی با حال بد به بیمارستان آورده و بستری شد که شرایط عفونی شده بود و امکان پیوند نبود.

منبع:irna.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

عکس های تتلو در دادگاه و پچ پچ های مردم !

چهره جدید تتلو /عکس های تتلو در دادگاه دیروز عکس‌هایی از اولین جلسه دادگاه تتلو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *