خانه > زیبایی و آرایشی > روش درست خشک کردن مو ها

روش درست خشک کردن مو ها

خشک کردن مو مخصوصا برای افرادی که از موهای بلندی برخوردار هستند، کار سختی است، که اگر درست و اصولی انجام نشود، منجر به ایجاد موخوره و وز کردن مو می شود.

روش درست خشک کردن مو ها

اولا اگر موهایتان چرب نیست، بهتر است هفته ای دو بار آنها را خیس کرده و شامپو کنید، البته این به معنی این نیست که حمام نروید، می توانید در هنگام حمام و برای خیس نشدن موهایتان از کلاه پلاستیکی استفاده کنید.

 

برای داشتن موهایی آراسته و زیبا و نرم و لطیف، باید موهایتان را جوری خشک کنید که وز نکند و لطافتش را حفظ کند.

 

اولین و بهترین راه برای این که مطمئن شوید هیچ گونه آسیبی به موی شما نمی رسد و زیبا می ماند این است که بگذارید در هوای آزاد خشک شود و به هیچ وجه از ابزار گرما دهنده مثل سشوار یا اتو مو استفاده نکنید و در حالتی که مویتان خیس است شروع به حالت دادن آن بکنید و در صورت لزوم از سشوار در پایین ترین دمایش استفاده کنید تا مویتان حالتی کلی بگیرد

 

بلافاصله بعد از حمام موی خود را با حوله به آرامی بمالید تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک شود. به هیچ وجه نیاز نیست حوله را به صورت ناگهانی و یا با حرکات تند و خشن روی سرتان بمالید. خشک کردن مو با حوله کاری زمان بر و آرام است.

 

یکی دیگر از راه های خشک کردن مو، اعمال کردن کرم های ضد حرارت به مو است. این کرم ها جلوی خشکی ناگهانی و ضعیف شدن ریشه مو را می گیرد. لازم است تا این کرم را در حالت تر روی موی خود اعمال کنید.

 

شاید اگر مانند مادربزرگ هایمان، بعد از حمام یک روسری سرمان کنیم، بتوانیم از وز کردن مو در هنگام خشک شدنش، جلوگیری کنیم.

 

اگر موهایتان خیلی خیس باشند کار خشک کردن آن‌ها زمان بیشتری می‌برد. اگر سشوار کشیدن مو طولانی شود آسیب بیشتری به موهای  شما وارد خواهد شد. سعی کنید در ابتدا قبل از سشوار کشیدن بیشتر آب موهای خود را بگیرید اما این کار را آرام انجام دهید. اگر حوله‌ی شما زیاد خشن و زبر باشد می‌تواند باعث موخوره شود. برای موهای آسیب‌دیده یا حتی سالم شما الیاف سازنده‌ی حوله می‌تواند زیادی خشن باشد.

 

راهی عالی برای اطمینان از سریع تمام شدن خشک کردن مو این است که موهای خود را دسته‌بندی کنید. دسته‌بندی موها برای دو چیز خوب است: خشک کردن مو و حالت دادن به آن. اگر دسته‌های موهای شما زیاد بزرگ باشند و سشوار نتواند حرارت خود را به همه‌ی موها برساند در نهایت تنها موهایی وز کرده خواهید داشت که هنوز زیاد خوب خشک نشده‌اند. همچنین آسیب به موها را نیز در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید دسته‌های انتخابی شما به اندازه‌ی کافی کوچک هستند تا بتوان سریع آن‌ها را خشک کرد و آسیبی به موها نرساند.

 

روش درست خشک کردن مو ها

استفاده از تنظیمات سشوار

سشوار شما به این دلیل تنظیمات مختلفی دارد که همه‌ی موها یکسان نیستند. دمای بیشتر برای موهای کلفت تر و دمای کمتر برای موهای نازک و شکننده است. اگر هنوز هم از تنظیمات درست استفاده نمی‌کنید ممکن است در نهایت به موهایی کدر و بدحالت برسید و یا حتی بدتر از آن.

 

افرادی که موهایی آسیب‌دیده دارند توجه داشته باشند که موها به آسانی می‌شکنند. مو درخشش خود را از دست می‌دهد. موها مجعد و غیرقابل‌کنترل شده و حالت نمی‌گیرند. در برخی موارد آسیب به بخش اصلی مو حتی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. همه‌ی این‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که شما از حرارت زیاد روی موهای خود استفاده می‌کنید.

 

نوک سشوار را به صورت مورب به سمت پایین موهای خود بگیرید تا جریان هوا را سر شما متمرکزشده و زمان خشک شدن موها کاهش یابد .اما اگر این بخار گرم بسیار نزدیک به موهای شما باشد می‌تواند باعث آسیب‌های شدید به مو شود. نزدیک نگه‌داشتن سشوار به موها برای زمان طولانی باعث می‌شود موها به تدریج سرخ شده و پوست سر بسوزد. همچنین باعث آسیب‌های دائمی به فولیکول‌های مو شده و نتیجه‌ی آن ریزش مو و پیدایش الگوهای طاسی در سر خواهد بود.

 

نکات زیر را رعایت کنید:

۱) از درجه حرارت کم و سرعت ملایم استفاده شود. حرارت بیش از ۵۰ درجه باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود.

۲) سشوار باید از فاصله دور (حداقل در فاصله ۶ تا ۱۲ سانتی‌متری) گرفته شود.

۳) جریان هوا از سطح موها گذرانده شود و به پوست سر و ریشه موها مستقیما دمیده نشود. دقت کنید یک دسته مو بیش از چند ثانیه هوا نخورد و جای آن به طور مکرر عوض شود. موها به طور کامل خشک نشود زیرا برای اینکه مو نرم و قابل انعطاف باشد نیاز به مقداری رطوبت دارد.

۴) در مورد موهای آسیب دیده باید احتیاط بیشتری صورت گیرد و ضمن استفاده از حالت دهنده مو، از درجه کم سشوار استفاده شود.

شاید اگر مانند مادربزرگ هایمان، بعد از حمام یک روسری سرمان کنیم، بتوانیم از وز کردن مو در هنگام خشک شدنش، جلوگیری کنیم.

 

منبع: تبیان

 

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *