خانه > مجله سلامت > روش های ساده برای تقویت بینایی

روش های ساده برای تقویت بینایی

یک اصل اساسی در پزشکی وجود دارد، اگر از یک عضله استفاده نکنید، آن عضله قدرت و توانایی خود را از دست می دهد. مثل هر عضله دیگر، عضلات چشم هم به تمرین و ورزش کردن احتیاج دارند تا سلامت بمانند. در این گزارش با روش های آسان تقویت بینایی در خانه آشنا خواهید شد.

 

۱. در طول روز از چشم هایتان زیاد کار نکشید. برای چند دقیقه در هر دو تا سه ساعت چشم هایتان را ببندید و به آنها استراحت بدهید.

 

۲. تصویر زیر ۱۲ تمرین پایه و شناخته شده را نشان می دهد که هر روز می توانید برای تمرین دادن به عضلات چشم خود از آنها استفاده کنید.

 

تقویت بینایی

عضلات چشم هم به تمرین و ورزش کردن احتیاج دارند تا سلامت بمانند

 

۳. اگر از عینک طبی استفاده می کنید، سعی کنید برای دقایقی هم که شده و اگر برایتان امکان دارد آن را از روی چشم هایتان بردارید.

 

۴. خوب است چشمان خود را به حالت دایره ای ماساژ دهید. از نقطه ۱ تا ۶ همان طور که در تصویر می بینید حرکت را آغاز کنید. از دو انگشت وسط و سبابه کمک بگیرید. کمی فشار دهید اما نه آنقدر که دردناک باشد.

 

تقویت بینایی

 

۵. وقتی در هوای باز در حال قدم زدن هستید سعی کنید به نقاط دوردست خیره شوید. خیره شدن حتما نباید مستقیم باشد.

 

۶. نوشیدن آب هویج به اضافه چند قطره روغن زیتون بینایی شما را تقویت می کند. ممکن است مزه خوبی نداشته باشد اما پر از فایده است.

 

۷. اگر در چشمانتان احساس خستگی می کنید آن دو را با آب گرم بشویید.

 

تقویت بینایی

 

۸. سعی کنید دو ساعت قبل از خواب به صفحه تلویزیون، کامپیوتر یا گوشی همراه خود نگاه نکنید.

 

۹. می توانید از یوگای چشمان استفاده کنید و تمرین «تراتاکا» را انجام دهید. این حالت چشم و ذهن شما را برای متمرکز شدن به شکل قابل توجهی کمک می کند. هدف از این تمرین دستیابی به تصویر روشن و واضح بدون خسته شدن چشمان است.

 

۱۰. تمرین:  در مقابل یک جسم ثابت در یک مکان باز بنشینید (مثلا یک شمع را در مقابل خود قرار دهید)، به آن خیره شوید و تمام توجه خود را به آن معطوف کنید. پلک نزنید‌. تصویری کامل و با جزئیات در ذهن و مغز شما ایجاد می شود. پس از آن چشمان خود را ببندید و توجه خود را به فاصله ی میان دو ابرو متمرکز کنید. سعی کنید که تصویر آن شیء در سر شما برای طولانی ترین وقت ممکن بماند. این کار را برای ده دقیقه انجام دهید.

منبع:salamatnews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *