خانه > روانشناسی > قدم به قدم ایجاد یک کسب و کار خانگی پرسود

قدم به قدم ایجاد یک کسب و کار خانگی پرسود

مجله پنجره خلاقیت – ایده های دکتر علی اصغر جهانگیری: قصد داریم بهترین راه ها برای ایجاد مشاغل خانگی پرسود را بررسی کنیم. این روش که در اواخر قرن بیستم و ابتدا در چین به اجرا درآمده و خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به تصویب رسیده است ما را قادر می سازد که اوقات فراغت خود و خانواده و افرادی را که فاقد شغل هستند به فعالیت تولیدی و ایجاد درآمد بدل کنیم.

این روش مشکلات احداث واحدهای تولیدی و اخذ مجوزهای طولانی و سخت و قوانین مالیاتی و بیمه را برطرف می سازد.

روش فعالیت

۱- اتاقی مخصوص این فعالیت باید در محل سکونت شما قرار داشته و از نظر نظافت قابل قبول باشد.

۲- متقاضی نباید شاغل باشد و درخواست را می توان به نام فردی از خانواده که شاغل نیست ارسال کرد.

۳- سازمان مسئول صدور مجوز مشاغل خانگی وزارت کار، رفاه و تعاون است که در سایتی که آدرسش در ادامه آمده، آماده دریافت درخواست شماست: www.mcls.gov.ir

کسب و کار پرسود،کارآفرینی

۴- با ارسال فرم درخواست و شناسنامه و کارت ملی برای ایده مورد نظر مثل مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی تقاضای مجوز می کنید. (این محصولات نیاز به مجوز و پروانه دارند چون مصارف آن انسانی است.)

البته چنانچه محصولاتی که نیاز به مجوز ندارند مورد نظر باشد، مراجعه و ثبت نام لزومی ندارد. پس از اخذ مجوز کارگاه باید برای دریافت پروانه ساخت به اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی مراجعه کرد و کالا همراه با فرمول و مدارک مربوطه را ارائه داد تا پس از بررسی یا آزمایش، پروانه ساخت به نام شما صادر شود.

۵- بازدید کارشناسی: کارشناس اداره کار از اتاق شما بازدید می کند و چنانچه مزاحمتی برای همسایه مثل دود و صدا و … نداشته باشد، مجوز خواهد داد.

۶- پشتیبانی: کارشناس از شما می پرسد تخصص و رشته شما در رابطه با این تولید چیست و چنانچه دارای این تجربه هستید اعلام می کنید و اگر نباشید پشتیبان خود را می گویید. مثلا می گویید: دکتر جهانگیری پشتیبان علمی من خواهد بود.

۷- طرح ها: اداره مشاغل خانگی لیست بلندی از طرح ها را به شما ارائه خواهد داد و چنانچه طرح های پیشنهادی مورد تایید شماست انتخاب کنید و اگر مورد تایید نیست اطلاع دهید تا خود طرح مورد نیاز را ارائه خواهم داد و در هر زمینه ای موافقت کردید به اینجانب اطلاع می دهید تا طرحی متناسب با بودجه و امکانات شما ارائه کنم.

۸- راهنمایی و مشاوره: برای اجرا کردن ایده انتخاب شده، شما را برای تامین مواد اولیه یا بسته بندی راهنمایی خواهیم کرد.

۹- پخش و فروش: ابتدا تعدادی نمونه از محصول مورد نظر را تولید می کنید و به مراکز زیر مراجعه خواهید کرد:

الف- مرکز پخش آن محصولات: به شرکت های پخش (البته نه شرکت های معروف و بزرگ) آن نوع محصولات مراجعه یا مکاتبه کرده و کالای خود را جهت پخش در کشور عرضه می کنید.

۱۰- عقد قرارداد: در صورت موافقت یکی از مراکز پخش اقدام به عقد قرارداد کنید تا تعداد و مبلغ و تخفیف کالا مشخص شود. دقت کنید که در قرارداد نکات زیر مد نظر قرار گیرد:

نمایندگی و پخش محصولات:

کسب و کار پرسود،کارآفرینی

۱- مدت زمان آزمایش

۲- محدوده فعالیت

۳- مدت قرارداد

۴- میزان قرارداد

۵- نحوه پرداخت

۶- تضمین قرارداد

۷- درصد نمایندگی

۸- محل تحویل

۹- ضایعات ناشی از تولید

۱۰- ضایعات ناشی از فروش

۱۱- نحوه تبلیغ

۱۲- خدمات بعد از فروش

۱۳- عدم فروش کالای مشابه

۱۴- تحویل و تامین به موقع

۱۵- قیمت ثابت کالا

۱۶- خروج کالا از مغازه

۱۷- اگر مقدار کالای تولیدی ناچیز و محدد باشد باید فروشنده هایی که بیکار هستند دعوت شوند و با تخفیف قابل توجهی آنهار ا تشویق به عرضه آن محصول در منازل، عطاری ها و مغازه ها کرد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید کارهای زیادی وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *