خانه > اسرار خانه داری > نحوه ساخت خمیر گل چینی در منزل

نحوه ساخت خمیر گل چینی در منزل

ساخت خمیر گل چینی بسیار راحت است و البته کاربردهای فراوانی برای ساخت انواع گل های چینی و عروسک های خمیری زیبا دارد. در ادامه به آموزش تهیه خمیر چینی به صورت مرحله به مرحله با تصاویر جذاب می پردازیم.

آموزش ساخت خمیر گل چینی آموزشی زیبا و در عین حال راحت و ساده است که بدون فراهم آوردن وسایل زیاد و ملزومات خاص می توانید آن را در خانه و به راحتی تهیه کنید. بعد از ساخت خمیر چینی میتوانید با ایده های جدید و زیبا، آنچه را که در ذهن دارید تهیه کنید و از ساخت عروسک های متنوع و گل های چینی زیبا لذت ببرید. در ادامه میتوانید این آموزش جالب و زیبا را مشاهده فرمایید. تا پایان همراه ما باشید.

نحوه ساخت خمیر گل چینی در منزل:

برای همه ما ساخت خمیر گل چینی در منزل یکی از کارهای جذاب و دوست داشتنی است که ترجیح می دهیم آن را یاد بگیریم و برای مصارف مختلف از آن استفاده نماییم. در این مطلب به معرفی وسایل مورد نیاز و آموزش کامل تهیه خمیر گل چینی می پردازیم.

مواد مورد نیاز برای ساخت خمیر گل چینی :

آرد ذرت: یک لیوان

چسب چوب شمال: یک لیوان

گلیسرین: یک قاشق غذاخوری

آب: نصف پیمانه

وازلین: کمی

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

ساخت خمیر گل چینی در منزل

مراحل ساخت خمیر گل چینی :

اولین اقدام برای تهیه خمیر گل چینی فراهم آوردن قابلمه تفلون و قاشق چوبی است که باید آنها را خوب چرب کنید. بعد نشاسته را داخل قابلمه ریخته و در آب حل کنید. گلیسرین، چسب چوب و آب لیمو را اضافه کرده و مجدد با قاشق چوبی هم بزنید. بعد از حل شدن کامل مواد و یکدست شدن آنها با هم، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

ساخت خمیر گل چینی در منزل

برای پخت خمیر حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز است که در این فاصله باید خمیر را همچنان با قاشق چوبی هم زد. بعد از گذشت این مدت زمان و اطمینان از پخت خمیر آن را از روی حرارت برداشته و به صورت داغ با دست های وازلینی خمیر را خوب ورز دهید تا خمیر کاملا یکدست شود.

ساخت خمیر گل چینی در منزل
ساخت خمیر گل چینی در منزل
ساخت خمیر گل چینی در منزل

در این مرحله خمیر گل چینی را کنار گذاشته تا خنک شود و بعد از خنک شدن آن را داخل پارچه تمیز پیچیده و بعد داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا خمیر آماده شود.

ساخت خمیر گل چینی در منزل

برای خمیر گل چینی از انواع رنگ روغن استفاده می کنیم. خمیر را بعد از آماده شدن و هنگامی که قصد داریم مورد استفاده قرار دهیم به کمک کمی رنگ، به رنگ دلخواه در می آوریم.

ساخت خمیر گل چینی در منزل
ساخت خمیر گل چینی در منزل
ساخت خمیر گل چینی در منزل

ساخت خمیر گل چینی در منزل

امیدوارم از ساخت خمیر گل چینی لذت برده باشید و بعد از تهیه با آن گلهای زیبا و همچنین عروسک های خمیری متنوع و جذابی بسازید. پیشنهاد میکنیم از بقیه مطالب ما در بخش هنر در خانه نیز دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع: arga.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آموزش ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی نزدیک عید  است. بسیاری از خانم ها سخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *