خانه > ورزشی > ورزش عمومی > کمرتان را با این تمرین های ورزشی تقویت کنید

کمرتان را با این تمرین های ورزشی تقویت کنید

ورزش های مناسب برای تقویت کمر

یک ناحیه در بدن انسان وجود دارد به نام کمر که آغازش از اسکاپولا یا زیر استخوان کتف میباشد و تا ستون فقرات خاجی ادامه دارد.کمر از مهم ترین ناحیه ها در بدن انسان است که باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل شد،چرا که میتواند انسان را زمین گیر کند و از فعالیت های آن جلوگیری نماید.یکی از بهترین پیشنهادها برای تقویت کمر ورزش کردن میباشد.

در دنیای پرمشغله امروز دلایل زیادی برای کمردرد وجود دارد. یکی از این دلایل نشستن‌های طولانی مدت پشت میز است. زمانی که کل روز را پشت میز می‌نشینید و کارهای خود را پشت رایانه انجام می‌دهید امکان آسیب به کمر وجود خواهد داشت. دلیل کمردرد شما هر چیزی که باشد باید به دنبال رفع آن باشید. یکی از مواردی که در این زمینه به شما کمک می‌کند تقویت کمر و بهبود شرایط آن است. در این مقاله قصد داریم سه نوع تمرین ورزشی را معرفی کنیم که انجام آن می‌تواند به تقویت کمر کمک فراوانی بکند. این تمرینات را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید تا بتوانید از مزایای آن‌ بهره مند شوید.

تمرین گربه/گاو :

ورزش های مناسب برای تقویت کمر

ابتدا چهار دست و پا بر روی یک زمین نرم قرار بگیرید. شما می‌توانید برای انجام این تمرین از فرش یا قالیچه کوچک استفاده کنید. حالا کار خود را آغاز کنید. پشت خود را به سمت سقف ببرید. سر خود را همانند شکل به سمت پایین نگه دارید و آرام باشید. در اثر این تمرین کشش ملایمی را در کمر خود احساس خواهید کرد. در مرحله بعدی، ناف خود را به سمت کف زمین ببرید و سرتان را به سمت بالا حرکت دهید. این تمرین را ۱۲ چرخه کامل انجام دهید.

خم شدن به سمت جلو :

ورزش های مناسب برای تقویت کمر

بر روی دو پای خود بایستید. نفس عمیقی بکشید و دستان خود را جلوی ران قرار دهید و بازدم کنید. حالا به آرامی خم شوید، دستان خود را به قسمت پایین پا بیاورید. در این حالت کشش ملایمی را در همسترینگ خود احساس خواهید کرد. خم شدن را در این ناحیه یا در ناحیه بالای زانو متوقف کنید. در همین حالت بمانید و سر خود را در راستای ستون فقرات نگه دارید. سی ثانیه در همین وضعیت بمانید.

حرکت پرنده سگ :

ورزش های مناسب برای تقویت کمر

این حرکت اکثر عضلات پشت بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در ابتدا به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. بازوری راست خود را به سمت جلو و پای چپ را به سمت پشت ببرید تا بدن شما خط مستقیمی را تشکیل دهد. چند لحظه بدن خود را در این حالت نگه دارید و دوباره به موقعیت آغازین خود برگردید. این تمرین را با بازوی چپ و پای راست تکرار کنید. زمانی که این حرکت را انجام می‌دهید کشش ملایمی را در کمرتان احساس خواهید کرد. مراقب باشید بازو یا پای خود را بالاتر از نیم تنه نبرید. ۱۲ بار این حرکت را انجام دهید.

منبع :hidoctor.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین حرکات برای تقویت عضلات شانه + عکس

تقویت عضلات شانه با دمبل   بهترین حرکات برای تقویت عضلات شانه عضله سازی یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *