خانه > آشپزی و تغذیه > ماهی شکم پر خوشمزه برای شب چهارشنبه سوری

ماهی شکم پر خوشمزه برای شب چهارشنبه سوری

دختر قشنگم این روزها که حال و هوای اسفند و خونه  تکونی عید میاد، می‌خوام یه ماهی شکم پر بهت یاد بدم. سبزی پلو با ماهی یکی از آیین‌های قشنگ نوروز هستش که شب چهارشنبه سوری یا شب عید خورده میشه.

طرز تهیه‌:

– اولین کاری که می‌کنی ماهی درسته رو که فلس‌هاش زده شده و توی شکمش پاک شده رو با نمک، آبلیمو، فلفل و زعفرون دو ساعتی مزه‌دار کن بگذارش تو یخچال.

– تو این فاصله، برای داخل شکمش یه پیاز رنده کن و یه کم تفت بده. نیم کیلو سبزی که شامل گشنیز و کمی شنبلیله است رو هم تمیز کن. بعد که آبش گرفته شد حسابی ریز خردش کن.

– بعد با چند حبه سیر رنده شده تفت بده. یه کم زردچوبه و یه گوجه کوچیک رنده شده یا نصف قاشق رب هم بهش بزن و همه رو با هم حسابی نفت بده. بعدم کمی تمبرهندی که نیم ساعتی تو یه کم آب جوش خیس خورده رو از صافی رد کن و به بقیه مواد اضافه‌اش کن.

– ترشیش رو با نمک اندازه کن. بگذار بجوشه  تا آبش جمع بشه. وای دیدی داشت یادم میرفت !! فلفل قرمزم طوری که حسابی تند بشه مثلا یه قاشق مرباخوری به موادت اضافه کن.بعد مواد رو بریز داخل شکم ماهی.

– هم میشه محکم با فویل بپیچی هم می‌تونی با نخ و سوزن شکمش رو بدوزی و داخل فویل بگذاریش و خوب ببندیش.

– بعدشم بگذارش تو فر ۱۸۰ درجه به مدت یک ساعت. وقتی پخت فویل رو باز کن یه کم زعفرون ساییده شده که تو آب جوش حل کردی رو با برس روش بمال و گریل رو به قدری که روش برشته بشه روشن کن. بعدشم با برنج سرو و نوش جون کن.

منبع: مجله آشپزی مثبت 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *