خانه > زناشویی > ازدواج > نحوه رفتار با مرد بچه ننه

نحوه رفتار با مرد بچه ننه

نحوه رفتار با مرد بچه ننه

این سوال مهمی است برای دختران که از کجا بفهمیم که خواستگارمان شخصیتی مستقل دارد یا نه؟ یا اگر با چنین شخصیتی ازدواج کرده ایم، چطور باید چرخ زندگی مشترک را گرداند؟ گرفتن یک تصمیم آگاهانه و هوشمندانه برای ازدواج، شاید در صحبت کردن آسان باشد؛ اما در عمل سخت است، شاید همه شما کسانی را بشناسید که همه اما واگرهای یک ازدواج موفق و یک تصمیم درست، خوب و منطقی را در این مورد می دانند اما در زمان انتخاب، مستأصل و حیران می شوند.
شیرین و خوشمزه کردن هندوانه زندگی، سختی های بسیاری هم دارد. بد نیست تا در قبل از ازدواج به قول معروف سنگ های مان را با خودمان وا بکنیم و مخصوصا اگر عاشق شده ایم، معلوم کنیم که در میان هزار و یک حرف و نکته و مسئله به خاطر دل عاشق مان از چه می توانیم بگذریم و از چه نمی توانیم.
یکی از دوستانم که به تازگی زندگی اش را در زیر یک سقف با همسرش شروع کرده است، مسئله ای دارد که شاید دانستن آن برای شما هم خالی از ضرر باشد.
مسعود ،همسر هانیه یک همسر وابسته است. به قول هانیه، مسعود بدون وجود مادرش غذا خوردن، خوابیدن و حتی خیلی از کارهای روزمره زندگی برایش سخت است.
راستی شما تابه حال به این نکته فکر کرده اید که از کجا بفهمیم که خواستگارتان شخصیتی مستقل دارد یا نه؟مرد بچه ننه

نحوه رفتار با مرد بچه ننه
یک مرد بچه ننه قابل تحمل است؟
وابستگی در علم روان شناسی پدیده بدی نیست، زیرا همه به هم وابسته هستند؛ مادر به فرزند، زن و شوهر و گاهی دو دوست به هم وابسته اند، اما زمانی که این وابستگی به جایی می رسد که افراد نیاز دارند فرد دیگری را بشدت به خود وابسته نگه دارند و به مرور این موضوع دوجانبه می شود، وابستگی، یک اختلال شخصیتی خواهد بود. وقتی که این آقا یا خانم وابسته می خواهند تشکیل خانواده دهند موضوع وخیم تر می شود. هرچند وابستگی شکل های مختلفی دارد، اما وابستگی مادر و فرزند و به ویژه وابستگی مادر و فرزند پسر ازجمله وابستگی هایی است که این روز ها به عنوان یکی از عوامل ترس پسر ها از ازدواج و گردن نهادن به تعهد زندگی مشترک، شکل جدیدی به خود گرفته است.
البته باید دقت داشت که وابستگی به مادر با احترام به مادر متفاوت است. پسری که به مادرش احترام می گذارد، مسلماً می تواند همین احترام را به همسرش هم ادا کند و تفاوت این احترام و وابستگی در این است که احترام گذاشتن زندگی ساز است و وابستگی افراطی در زندگی، زندگی سوز.
فراموش نکنید اگر خواستگارتان به خانواده و به ویژه مادرش وابسته است؛ برای او تنها زن مثال زدنی مادرش است. او از کوچک ترین فرصتی برای بودن در کنارش استفاده می کند و بدون اجازه او آب هم نمی خورد؛ و در یک کلام او یک بچه ننه است؛ در زندگی یک مرد بچه ننه، هیچ تصمیمی بدون حمایت مادر گرفته نمی شود و رازی که مادرش از آن بی خبر باشد، وجود ندارد. اگر هنوز هم مطمئن نیستید که خواستگارتان یک مرد بچه ننه است، یا باید قید ازدواج کردن با او را بزنید و یا اینکه از بایدونبایدهای رفتار با چنین مردی باخبر شوید.

پول توجیبی می گیرد
آیا خواستگار تان هنوز ازنظر مالی به خانواده اش وابسته است و حتی اگر شغلی دارد، دغدغه ای برای پس انداز و آینده نگری ندارد؟ چنین مردی احتمالاً به پشتوانه خانوادگی اش دلگرم است و دوست دارد دیگران مسئولیت زندگی او را بر عهده بگیرند. شما قرار نیست با یک مرد ثروتمند زندگی کنید اما کسی که به او نیاز دارید، مردی است که ازنظر مالی به کسی وابسته نباشد و برای ساختن یک زندگی مستقل تلاش کند.

منتظر نظر دیگران است
شما قرار است وارد یک وادی جدید شوید و تصمیم های جدی برای آینده تان بگیرید، اما او همیشه برای گرفتن هر تصمیمی به نظر دیگران تکیه می کند. گاهی هم وقتی در مورد موضوعی صحبت می کنید، نظرش را ابراز می کند اما به محض مواجه شدن با مخالفت دیگران، تصمیم تازه ای می گیرد. اگر نامزد تان نمی تواند با کمک شما تصمیمی برای آینده اش بگیرد، احتمالاً در رده بچه ننه ها جا دارد. درست است که شما به مشورت باکسانی که تجربه بیشتری دارند نیاز دارید، اما قرار نیست اجازه دهید که دیگران برای همه زندگی تان تصمیم بگیرند.

شمارا با مادرش مقایسه می کند
مرد وابسته از انتخاب لباس گرفته تا وسایل خانه، دوست دارد از مادرش الگوبرداری کند و شمارا مدام با مادرش مقایسه می کند. در هر موردی که اظهارنظر می کنید، می گوید:«اما مادرم…» و شمارا با این رفتار آزار می دهد. برای او تنها زن دنیا مادرش است و نمی تواند از راهی که این زن مثال زدنی نرفته، برود. او فقط حاضر است به یک شیوه زندگی کند؛ شیوه مادرش! اما آیا شما می توانید این سبک زندگی را بپذیرید؟

سنگ هایتان را وا بکنید!
اگر هنوز با چنین مردی پیمان ازدواج نبسته اید، بهتر است قبل از پاسخ مثبت، با او در این مورد صحبت کنید. برایش توضیح دهید که داشتن استقلال فکری، مالی و رفتاری تا چه حد برای تان مهم است و از اینکه دوست دارد به وابستگی اش پایان دهد مطمئن شوید. اگر او چنین شرطی را برای ازدواج پذیرفته، بهتر است مدت دیگری در دوره نامزدی بمانید و او را بیشتر محک بزنید و بدانید آیا به وعده اش پای بند بوده و برای تغییر تلاش کرده است؟
زندگی با چنین مردی آسان نیست. پس اگر برای ازدواج با او مصمم شده اید، بهتر است این واقعیت را بپذیرید. ممکن است برخی حرف ها، کارها و رفتارهایش عمیقاً شمارا آزار دهد، پس باید از همیشه صبور تر باشید.

عجله نداشته باشید
اگر با یک بچه ننه زندگی می کنید یا تصمیم تان را گرفته اید که به چنین خواستگاری جواب مثبت دهید، باید صبور باشید. این افراد به سادگی تغییر نمی کنند و در بسیاری از موارد، نسبت به تغییر کردن موضع می گیرند. باید بپذیرید که تبدیل کردن او به یک مرد مستقل اتفاقی نیست که یک روزه بیفتد و شاید سال ها برای تغییر شخصیت او به زمان نیاز داشته باشید.

 

نحوه رفتار با مرد بچه ننه

خط پایان را بشناسید
اگر الان چنین مردی همسرتان است و از همان روز اول رفتارهای این چنینی همسرتان، شمارا آزار می داده، مطمئن شوید هر راهی را برای پایان دادن به این مشکل رفته اید. اگر باوجوداین مرد زندگی شما هنوز تغییری نکرده است باید بپذیرید که او با همین ویژگی هایش شریک زندگی شماست. آیا می توانید او را بپذیرید و بدون تلاش برای تغییر در کنارش بمانید یا گمان می کنید که تحمل تان تمام شده و باید به این زندگی بی نتیجه پایان دهید؟!

شرایط را درک کنید
زندگی با چنین مردی آسان نیست. پس اگر برای ازدواج با چنین خواستگاری مصمم شده اید، بهتر است این واقعیت را بپذیرید. ممکن است برخی حرف ها، کارها و رفتارهایش عمیقاً شمارا آزار دهد، پس باید از همیشه صبور تر باشید. اگر او را باوجوداین شخصیت پذیرفته اید، پس نباید با نشان دادن وابستگی فکری و اقتصادی اش به دیگران، آشفته و ناراحت شوید. در قدم اول او را همین طور که هست، بپذیرید و بعد برای تغییر تلاش کنید.

با خانواده ها وقت بگذرانید
بعد از ازدواج با چنین مردی ممکن است در آغاز راه فاصله گرفتن همسرتان از خانواده اش او را بترساند و نسبت به ادامه این شکل زندگی مردد باشد. پس هیجان زده عمل نکنید و تا زمانی که شرایط آرام تر شود صبر کنید. جدا کردن او از خانواده اش به قیمت بحث و قهر به شما کمکی نخواهد کرد. یادتان نرود به میان آمدن پای قهر، یعنی ناموفق بودن شما در حل مشکل.

با او حرف بزنید
احساس تان را به همسرتان بگویید و برایش توضیح دهید که چه رفتارهایی شمارا آزار می دهد. او را از این موضوع که قصد ندارید رابطه اش را با خانواده اش قطع کنید مطمئن کرده و برایش توضیح دهید که دیگر مسئولیت خانواده خودش را بر عهده دارد و باید حواسش به وظایفش باشد.

با مادرش دوست شوید
اگر همسرتان به مادرش وابستگی زیادی دارد، بهتر است ارتباط خوب و نزدیکی با مادر شوهرتان برقرار کنید. ممکن است گاهی نیاز داشته باشید که از طریق او روی همسرتان تأثیر بگذارید. از طرف دیگر زمانی که همسرتان ببیند با گارد بسته با مادرش برخورد نمی کنید، با آرامش بیشتری به سمت شما کشیده می شود و از اینکه شما هم مادرش را دوست دارید، احساس رضایت می کند.
زنان وابسته به خانواده ی پدری
البته جریان پرماجرای وابستگی شق دیگری هم دارد. وابستگی به خانواده فقط شامل حال مردان نمی گردد. دختران بسیاری هم هستند که وابستگی عمیق و بسیاری به خانواده شان دارند؛ دخترانی که همانند مادرشان فکر می کنند مدل او زندگی می کنند و حتی می توان گفت بدون وجود مادرشان قادر به حل کوچک ترین بحران های زندگی شان نیستند.
زندگی کردن با زنان وابسته به خانواده همانند زندگی کردن با مردان وابسته سختی های خاص خودش را دارد.
این دختران غالباً دیرتر از بقیه به استقلال می رسند و شاید در چند سال نخست زندگی حتی کوچک ترین تصمیمات زندگی شان بدون وجود مادرشان اتخاذ نکنند.
اگر به دنبال ازدواج با چنین دختری هستید باید بدانید که جریان استقلال طلبی در زندگی شما کمی دیرتر اتفاق می افتد. اما بد نیست خودتان هم پا پیش بگذارید با صحبت و تبادل نظر با همسرتان به این استقلال سرعت بخشید.
هندوانه زندگی تان خوش طعم و شیرین باد.

منبع: namnak.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *