خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اقتصادی > پایان بلاتکلیفی ۵٠ میلیون نفر در سهام عدالت

پایان بلاتکلیفی ۵٠ میلیون نفر در سهام عدالت

چگونه سود سهام عدالت را بگیریم

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ پوری حسینی صبح امروز در مراسم رونمایی ساماندهی طرح سهام عدالت که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: امروز به بلاتکلیفی حدود ۵٠ میلیون از هم میهمانمان پایان دادیم و بعد از ١٠ سال وضعیت سهام عدالت ساماندهی شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: ١١ سال بود مردم منتظر بودند تکلیفشان روشن شود. تا امروز همه وعده بود و می‌گفتیم ان‌شاءالله، ولی امروز صورت حساب بیش از ۴٩ میلیون نفر در سایت سهام عدالت موجود است.

وی استفاده از عبارت آزادسازی را برای سهام عدالت دقیق ندانست و گفت: یکی از موضوعاتی که تاکنون بدون تکلیف مانده است و مانع از آن می‌شود که از عبارت آزادسازی استفاده کنیم نحوه حضور ۴۹ میلیون نفر در مجامع عمومی شرکت‌های واگذار شده است. تاکنون راهکاری برای این امر مصوب نشده، ولی سازمان خصوصی‌سازی راهکارهایی را برای تصمیم‌گیری ارائه کرده و امیدواریم هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر امکان خرید و فروش سهام عدالت وجود ندارد گفت: قسمت ملموس سهام عدالت بهره‌مندی از سود سهم است و از امروز دارندگان برگه‌های سهام عدالت مالک مجازی بخشی از سهام در اختیار خود هستند.

وی با بیان اینکه دو دهک پایین جامعه (اعضای کمیته امداد و بهزیستی) مالک تمامی سهام خود هستند، گفت: برای چهار دهک دیگر جامعه از امروز ۵۳۰ هزار تومان از محل سود دریافتی سهامشان طی ۱۰ سال گذشته دارایی منظور می شود و مالک مجازی این بخش از سهام یک میلیون تومانی خود هستند.

پوری حسینی درباره استفاده از سامانه توضیح داد: از امروز و به ترتیب افرادی که کد ملی آنها به هفت، سپس هشت، بعد از آن  ۹ و پس از آن صفر … ختم می‌شود طی روزهای ۱۷ تا تا ۲۶ اسفند ماه اجازه می‌یابند وارد سامانه شده و صورت حساب خود را دریافت کنند و از روز ۲۷ اسفند ماه افراد فارغ از آن که کد ملی آنها با چه عددی پایان می یابد می‌توانند وارد سامانه شده و صورت حساب خود را دریافت کنند.

پوری حسینی همچنین اواخر سال آینده را زمان پرداخت سود سهام عدالت عنوان کرد.

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

میزان یارانه ۱۴۰۳ چقدر است ؟

میزان یارانه در ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شد عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: طبق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *