خانه > گردشگری > آبشار پیران،بلندترین آبشار ایران

آبشار پیران،بلندترین آبشار ایران

صدای خروش آب را، فرودش بر تن سنگ ها را بیش از دیدن خود آبشار می شنوی، آبشاری که در ایران بلندترین است، نامش پیران است و غرور داشتنش نه تنها متعلق به اهالی کرمانشاه بلکه متعلق به تمامی ایران است. می توانی خودت را به پایین آبشار برسانی تا از قطرات آب و شبنم، تنت خیس شود و روحت تازه. اگر هم بلند پرواز هستی و عاشق ارتفاع، پس بالا برو از مسیری که منظره ای نفس گیر از پیران را برایت کنار گذاشته، از آبشاری که گویا از لای انگشتان دست کوهستان فرو میرزد. همگردی راهی سفر شده است، سفری که هرچند آفتابِ تند مسیرش گرم است، اما در انتهایش خنکای آب و موسیقی طبیعت انتظارمان را می کشد. بنابراین به دیدن بلندترین آبشار ایران، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه می رویم، به دیدار آبشار پیران باشکوه تا از زیبایی آن برایتان بگوییم، از خصوصیات منحصر به فردش و مسیر دسترسی به آن …
آبشار پیران،بلندترین آبشار ایران

کمی بیشتر درباره آبشار پیران

هرچند از دور، خصوصا هنگامی که پر آب است، یکدست به نظر می آید اما این آبشار، ۳ طبقه است و نام دیگرش “ ریژآو  ” است به معنای ” سر ریز آب ” در زبان کردی. البته این روزها، همه آن را به نام ” پیران ” می شناسند، نام روستایی که در نزدیکی آن قرار دارد. از روبرو که به پیران نگاه کنی، دو طبقه بالایی آبشار را خواهی دید که ارتفاع زیادی دارند، برعکس طبقه سوم آن که ارتفاع کمی دارد و چهره اش را پشت درختان انبوه پایین صخره ها پنهان کرده.
آبشار پیران،بلندترین آبشار ایران

تفریح و بازدید از آبشار پیران

همانقدر که تماشای آبشار لذت بخش است، عکاسی از آن هم می تواند تجربه ای عالی باشد. البته از لذت آب تنی و سپردن تن خسته از راه به آب خنک هم نباید غافل شد. اگر هم علاقه مند به ورزش های هیجان انگیزی مثل اسلک لاین هستید، فرصت را از دست ندهید و با تیمی حرفه ای راهی آبشار شوید. بازدید از ویرانه های قصر یزدگرد هم که قدمت آن به دوره ساسانیان بازمی گردد، خالی از لطف نیست.
آبشار پیران،بلندترین آبشار ایران

آبشار پیران،بلندترین آبشار ایران

نکاتی مهم برای بازدید از آبشار پیران

بهترین زمان برای بازدید از آبشار پیران، بلندترین آبشار ایران، فصول گرم سال است زیرا می تواند آب و هوای مطبوع را تجربه کرد، هرچند که هر فصل زیبایی خودش را دارد، البته اگر طاقت سرما و برف این منطقه در ماه های سرد سال را داشته باشید. درنهایت هم پیشنهاد می کنیم تا آبشار را از هر دو منظره آن تماشا کنید، اگر هم قصد شب مانی در منطقه را دارید، کمپینگ و یا اقامت در خانه های روستایی نزدیک، بهترین گزینه ها هستند.
مکان های دیدنی کرمانشاه

مسیر دسترسی به آبشار پیران

برای رسیدن به پیران که یکی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه است و بازدیش واجب، دو مسیر وجود دارد. اگر علاقه به ایستادن زیر آبِ خنک آبشار را دارید یا گذاشتن پاهایتان در آن، باید مسیر اول را انتخاب کنید، مسیری که از شمال شهر سر پل ذهاب آغاز شده و به سمت روستای پیران ادامه می یابد. پس از ۲ کیلومتر رانندگی در جاده خاکی به پارکینگ مجموعه خواهید رسید. پس ار آن هم ۱۵۰۰۰ متر پیاده روی از مسیری سنگفرش شده پیش رویتان است تا جایی که خنکای آب را احساس کنید و خستگی راه را فراموش.
مسیر دوم نیز در راه منطقه ی ریجاب است و باید خودتان را به روستای  ژالگه برسانید. سپس از اهالی سراغ راهی را بگیرید که شما را به بالای صخره های ۲۰۰ متری می رساند. برای دقایقی بر لبه دره بنشینید و شکوه پیران را تماشا کنید، عظمت بلندترین آبشار ایران را و یکی از زیباترین جاذبه گردشگری کرمانشاه. نکته مثبتی هم که انتخاب مسیر دوم برای شما دارد این است که می توانید ۴۵ کیلومتر ماشین سواری کنید و به پای آبشار برسید.
جاذبه گردشگری کرمانشاه

آبشار پیران،بلندترین آبشار ایران

منبع:hamgardi.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *