خانه > ورزشی > ورزش عمومی > آسیب دیدگی های شایع در پیاده روی کدامند؟

آسیب دیدگی های شایع در پیاده روی کدامند؟

تنها ورزش‌هایی همچون دویدن، وزنه‌برداری و فوتبال نیستند که باعث ایجاد آسیب دیدگی می‌شوند، پیاده‌روی و ورزش‌هایی با شدت کم نیز ممکن است آسیب‌هایی ایجاد کنند. پیاده‌روی بهترین و کم هزینه ترین ورزش است و می‌توان با انجام کارهای خاصی از آسیب‌دیدگی‌در پیاده روی جلوگیری کرد.

آسیب دیدگی های شایع در پیاده روی کدامند؟

آسیب‌های رایج در پیاده روی و راهکارهای درمان آنها عبارتند از:

 

تاول

تاول به دلیل مناسب نبودن کفش و یا عرق کردن در جوراب ایجاد می‌شود. معمولا تاول‌ها بر اثر پیاده‌روی کوچک هستند، اما ادامه‌ پیاده روی را دردناک می‌کنند.

 

برای این که بتوانید با وجود تاول به پیاده روی ادامه‌ بدهید با استفاده از باند آن را ببندید. اگر تاول بزرگ بود باید تا زمانی که بهتر شود فعالیت خود را تغییر دهید. برای جلوگیری از تاول کفش مناسب بپوشید و از جورابهای ضد عرق استفاده کنید.

 

ورم فاشیا: 

فاشیا، بافتی در پا است که استخوان پاشنه پا را به انگشتان متصل می‌کند. این بافت ممکن است دچار آسیب شود و درد مزمن داشته باشد. به هنگام راه رفتن معمولا این درد از بین می‌رود، اما بعد از پیاده روی باز می‌گردد.

 

بهتر است برای بر طرف شدن درد فاشیا بیست ‌دقیقه بر روی این قسمت از پا یخ بگذارید و این کار را سه بار در روز تکرار کنید. انجام حرکات کششی و فیزیوتراپی نیز می‌تواند موثر باشد.

 

آسیب‌دیدگی‌ استخوان ساق پا: 

ممکن است که استخوان ساق پا دچار درد و التهاب شود. این درد می‌توانند خفیف یا شدید باشد. معمولا این درد به دلیل فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شود. افرادی که کف پای آنها صاف است بیشتر این مشکل را پیدا می‌کنند.

 

استراحت، یخ گذاشتن یا مصرف مسکن می‌تواند درد را کاهش دهد. بهتر است به تدریج شدت ورزش را افزایش دهید تا کمتر به پا فشار بیایید.

 

آسیب‌دیدگی‌ تاندون: 

التهاب تاندون یک آسیب‌دیدگی‌ شایع در پیاده روی است. معمولا تاندون آشیل آسیب می بیند.

 

با وجود این  درد به فعالیت خود ادامه‌ ندهید. سعی کنید که کمی استراحت داشته باشید و بر روی محل آسیب‌دیدگی‌ یخ بگذارید.

 

آسیب‌دیدگی‌ استخوان کف پا: 

پنج استخوان کف پا که به انگشتان پا متصل هستند معمولا بعد از پیاده روی زیاد آسیب می‌بینند. ممکن است که این درد بر اثر پارگی رباط نیز ایجاد شود. اگر این درد زیاد باشد باید فعالیت را متوقف کرد و استراحت کنید. درمان این درد به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و یکی از راه‌های بر طرف کردن آن پوشیدن کفش مناسب است. افرادی که این درد را حس می‌کنند بهتر است ورزش‌هایی همچون شنا و دوچرخه‌سواری انجام دهند.

 

در موارد وخیم این آسیب با عمل جراحی درمان می‌شود.

 

منبع: ایسنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین حرکات برای تقویت عضلات شانه + عکس

تقویت عضلات شانه با دمبل   بهترین حرکات برای تقویت عضلات شانه عضله سازی یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *