خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > از بین بردن سر درد با طب فشاری

از بین بردن سر درد با طب فشاری

زمانی که سر درد دارید ولی امکان دسترسی به قرص را ندارید چه می کنید؟ این شرایط کاملا نا امید کننده است. اما همیشه قرص درمان سر درد نیست بلکه روشی علمی برای درمان مشکل سر درد وجود دارد که طب فشاری نام دارد. امروز حیاط خلوت می خواهد درباره این تکنیک که سر درد را خیلی زود و موثر از بین می برد بگوید.

طب فشاری نوعی ماساژ است. روشی موثر که در بسیاری از تحقیقات به اثبات رسیده است. طب فشاری شکلی از طب سوزنی و بازتاب شناسی است اما نیازی به دانش پزشکی خاصی ندارد.

چگونه نقاط طب فشاری را ماساژ دهیم

ابتدا در یک موقعیت بسیار راحت قرار بگیرید و ریلکس باشید. ماساژ زیاد زمان نمی برد. میانگین آن بین ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه است.

نقطه مورد نظر را با یک فشار ملایم یا حالت دایره وار ماساژ دهید. معمولا سر درد ۵ الی ۱۰ دقیقه بعد از ماساژ از بین می رود.

۶ نقطه اصلی برای از بین بردن سر درد وجود دارد

از بین بردن سر درد با طب فشاری

نقطه چشم سوم یا Yintang بین ابروها درست در قسمتی که پل بینی به پیشانی می رسد. این نقطه علاوه بر سر درد مسئول از بین بردن خستگی چشم ها نیز می باشد.

از بین بردن سر درد با طب فشاری

این نقاط متقارن در لبه سر ابروها قرا دارند. ماساژ دادن این قسمت ها آبریزش بینی را نیز رفع می کند و حدت بینایی را تقویت می کند. به مدت ۱ دقیقه با فشار دادن یا حرکات دایره وار این نقاط را ماساژ دهید.

از بین بردن سر درد با طب فشاری

این نقاط در دو طرف سوراخ های بینی هم راستای چشم ها قرار دارد. این نقاط را در گودی زیر استخوان گونه ها پیدا کنید. این کار به باز شدن سینوس ها کمک می کند، سر درد و دندان درد را کاهش می دهد و استرس را از بین می برد.

از بین بردن سر درد با طب فشاری

این نقاط در وسط پشت سر بین گوش ها و در ابتدای ستون فقرات قرار دارند. ماساژ دادن این قسمت ها گرفتگی بینی، چشم درد و گوش درد، سر دردهای شدید و میگرن را درمان می کند.

از بین بردن سر درد با طب فشاری

نقاط Shuai gu 2 الی ۳ سانتیمتر بالاتر از خط رویش مو در قسمت گیجگاه سر قرار دارند.برای پیدا کردن آن باید کمی گودی را در این قسمت احساس کنید. فشار دادن این قسمت دردهای گیجگاهی و خستگی چشم را می گیرد.

از بین بردن سر درد با طب فشاری

این نقاط متقارن در پشت دست بین انگشت شست و انگشت سبابه وجود دارند. فشار دادن این قسمت کمر درد، دندان درد و درد عضلات گردن را درمان می کند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *