خانه > گردشگری > با این ۱۰ جاذبه توریستی آنتالیا آشنا شوید + تصاویر

با این ۱۰ جاذبه توریستی آنتالیا آشنا شوید + تصاویر

کشور زیبای ترکیه با جاذبه های فراوان گردشگری خود، در سالهای اخیر تبدیل به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران سراسر جهان و همچنین ایرانیان شده که هر ساله مسافران بسیاری را جذب خود می کند.

استان آنتالیا، مرکز صنعت گردشگری ترکیه است و ۳۰ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه به این استان وارد می‌شوند. این استان دارای ۶۵۷ کیلومتر ساحل است که پلاژها، بندرها و شهرهای باستانی زیادی در کنار آن قرار دارد از جمله محل باستانی زانتوس که در فهرست میراث جهانی قرار دارد.

آنتالیا کجاست؟ ‏
استان آنتالیا یکی از ۸۱ استان ترکیه است. مرکز آن شهر آنتالیا است. این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده، در شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در شمالش قونیه، اسپارتا و بوردور، در غربش موغلا و در جنوبش دریای مدیترانه می باشد.

جاذبه های توریستی آنتالیا را به شما معرفی میکنیم: ‏

۱- موزه ی باستانی آنتالیا

موزه ی باستانی آنتالیا

موزه ی باستانی آنتالیا، دارای ۱۳ سالن نمایش از دوران باستانی می باشد

 

این موزه ی زیبا دارای ۱۳ سالن نمایش از دوران باستانی می باشد. این موزه ی زیبا محل نگه داری گنجینه و تاریخ کشور ترکیه می باشد. این موزه در سال ۱۹۲۲ توسط معلمی به نام سلیمان فیکری ارتن افتتاح شده است. این موزه در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع بنا گردیده است و همه ساله توریست های زیادی از آن دیدن می کنند. همچنین این موزه دارای قسمتی مخصوص برای کودکان می باشد که شامل گالری و نقاشی های زیبا، و آشنایی با تاریخ می باشد.

۲-آکواریوم آنتالیا

جاذبه های دیدنی آنتالیا-آکواریوم

آکواریوم آنتالیا، ادعای بزرگترین آکواریوم تونلی دنیا را دارد

این آکواریوم فوق العاده، ادعای بزرگترین آکواریوم تونلی دنیا را دارد و همین امر این آکواریوم را به جاذبه ایی بی نظیر در شهر آنتالیا بدل می کند. ساعات کار این آکواریم از روز های یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ساعت بیست، و روزهای جمعه و شنبه تا ساعت بیست و یک می باشد.

این آکواریوم محلی برای آشنایی با حیوانات آبزی و دنیای زیرآب، تفریح و سرگرمی، و آموزش درباره ی جانداران دریایی می باشد. به گونه ایی که بعد از اینکه از ۴۰ آکواریم تم دار دیدن کردید، نوبت به بزرگترین آکواریوم تونلی می رسد. تونلی که طول آن ۱۳۱ متر و عرض آن ۳ متر می باشد. لازم به ذکر است که این جاذبه ی فوق العاده در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ عنوان منتخب گردشگران تریپ ادوایزر را کسب کرده است.
۳- اولد تاون

جاذبه های دیدنی آنتالیا ترکیه

شهر قدیمی آنتالیا، یکی از زیباترین نقاط این منطقه حساب می شود

شهر قدیمی آنتالیا یکی دیگر از نقاطی است که نباید دیدن آن را از دست دهید. این منطقه که به داشتن خانه های با سقف های قرمز رنگ مشهور است، یکی از زیباترین نقاط این منطقه حساب می شود. این منطقه دارای هتل های بوتیک، مغازه های فروش سوغاتی، و انواع گالری های هنر و رستوران هاست. میدان اصلی ( Kale Kapisi)، دارای دروازه بزرگ و برج ساعت می باشد. همچنین مسجد Tekeli Mehmet Pasa نیز قطعا ارزش بازدید را دارد و نباید آن را از دست داد. موقعیت این شهر قدیمی در جاده ی آتاتورک آنتالیا می باشد.

۴- Termessos

جاذبه های توریستی آنتالیا

 جاذبه ی تاریخی در فاصله ی ۳۴ کیلومتری از شمال غربی آنتالیا قرار دارد

این جاذبه ی تاریخی در فاصله ی ۳۴ کیلومتری از شمال غربی آنتالیا قرار دارد. این جاذبه ی تاریخی که جزئی از پارک ملی Gulluk Dagi می باشد، شهری تاریخی است که بر روی کوه بنا شده است. از این جاذبه به عنوان یکی از بهترین جاذبه های تاریخی که به خوبی در گذر زمان حفظ شده است نام برده می شود. برای بازدید از این مکان به مدت زمان حداقل دو ساعتی زمان دارید.
۵- Sealanya

  جاذبه های توریستی آنتالیا

پارک دلفین زیبا دارای قسمت های مختلفی مانند نمایش دلفین ها، شنا کردن با دلفین ها و… می باشد

این پارک دلفین زیبا دارای قسمت های مختلفی مانند نمایش دلفین ها، شنا کردن با دلفین ها، نمایش فوک ها، و شنا با شیرهای دریایی و … را داراست. مسافران این شهر ساحلی نباید رفتن به این دلفیناریوم را از دست بدهند.
۶-سواحل آنتالیا

سواحل زیبای آنتالیا

شهر آنتالیا به واسطه ی قرار گرفتن در کنار دریای مدیترانه، و داشتن سواحل زیبا معروف است

شهر آنتالیا به واسطه ی قرار گرفتن در کنار دریای مدیترانه، و داشتن سواحل زیبا معروف است. سواحل Mermerli، بلک، کمر و لارا از این سواحلی هستند که زیبایی خاصی را دارا می باشند.

۷- سرزمین شن

سرزمین شن در آنتالیا ترکیه

سرزمین شن یا Sandland آنتالیا محلی است پر از مجسمه های شنی زیبا

سرزمین شن یا Sandland آنتالیا محلی است پر از مجسمه های شنی زیبا و نمایشگاهی عظیم از شن های طرح دار زیبا که شخصیت ها و نماد های مختلفی توسط آن ساخته شده است. نام دیگر این مکان، موزه ی شن و مجسمه آنتالیا می باشد و همه ساله توریست های زیادی را جذب خود می کند. این مجموعه در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع ساخته شده است.

۸- پارک Karaalioglu

پارک Karaalioglu در آنتالیا ترکیه

پارک شهری Karaalioglu یکی دیگر از جاذبه های شهر آنتالیای ترکیه محسوب می شود

این پارک شهری یکی دیگر از جاذبه های شهر آنتالیای ترکیه محسوب می شود و پر است از انواع گل ها و درختان مختلف و محیطی ایده آل برای عکاسان طبیعت به شمار می رود.
۹- باغ وحش آنتالیا

باغ وحش آنتالیا

آنتالیا, دارای یک باغ وحش زیباست

 

شاید بسیاری از دوستداران سفر به آنتالیا اطلاع نداشته باشند که این شهر دارای یک باغ وحش زیباست. با توجه به اینکه اکثر مسافران ایرانی، اوقات خود را در هتل سپری می کنند، بد نیست بدانند که باغ وحش این شهر نیز مسافران و توریست های اروپایی زیادی را به خود جذب می کند.

۱۰- بازدید از Perge، Aspendos، و آبشار Manavgat

Perge، Aspendos، و آبشار Manavgat

Perge را می توان یکی از قسمت های تاریخی آنتالیا نامید

 

Perge را می توان یکی از قسمت های تاریخی آنتالیا نامید و بسیاری نام شهر را نیز بر آن گذاشته اند. این قسمت دارای مجسمه های تاریخی و آثار باستانی می باشد و ستون های تاریخی بسیاری را در آن می بینید. در ادامه می توانید از Aspendos نیز دیدن کنید، جایی که یکی از بهترین آمفی تئاتر های قدیمی رومی را در خود حای داده است. و در نهایت آبشار Manavgat می تواند خستگی شما را از تن به در برد.

منبع: بیتوته

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

معرفی ۱۰ جاذبه گردشگری هلند

آشنایی با ۱۰ جاذبه گردشگری هلند کشور هلند (Netherlands) با شانزده و نیم میلیون نفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *