خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > به متقاضیان مسکن مهر کمک بلاعوض ۷ میلیون تومانی پرداخت می شود

به متقاضیان مسکن مهر کمک بلاعوض ۷ میلیون تومانی پرداخت می شود

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه با تشریح جزئیات طرح مسکن اجتماعی و حمایتی دولت گفت: طی ۵ سال آینده سالانه ۵۰۰۰ واحد و جمعا برای ۲۵ هزار واحد مسکونی مهر کمک بلاعوض ۷ میلیون تومانی (۱۷۵ میلیارد تومان) پرداخت می شود.

مسکن مهر , کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان با اشاره به اجرای طرح مسکن اقشار کم درآمد را که در دو قالب مسکن اجتماعی (مسکن استیجاری) و مسکن حمایتی (کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض) ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از سال آینده تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار می گیرد، اظهار کرد: در طول برنامه ششم و از سال آینده تا سال ۱۴۰۰، حمایت سالانه از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در قالب مسکن‌ حمایتی و مسکن‌ اجتماعی در دستور کار قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در این طرح، بخش‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است که یک بخش آن مسکن حمایتی است. در این بخش کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض مطرح است و وظایفی را برعهده بانک‌مرکزی برای تعیین بانک‌عامل و اعطای تسهیلات موضوع مورد تصویب، گذاشته است.

وی نوع کمک‌ها در طرح مسکن‌حمایتی را شامل تسهیلات ساخت مسکن ملکی، تسهیلات خرید مسکن ملکی، کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر فاقد متقاضی به هر واحد مسکونی تا ۷میلیون تومان اعلام کرد و و افزود: از سال۹۶ تا ۱۴۰۰ سالانه ۱۰ هزار تسهیلات ساخت ملکی پرداخت می شود.

وی با بیان این که تعداد تسهیلات خرید مسکن ملکی برای سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ به ازای هر سال، ۲۰هزار واحد مسکونی و جمعاً ۱۰۰ هزار فقره طی ۵ سال آتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر که به ازای هر واحد مسکونی ۷ میلون تومان تعلق می‌گیرد که در ۵ سال آینده سالانه ۵۰۰۰ واحد و جمعا برای ۲۵ هزار واحد مسکونی است.

مظاهریان یکی دیگر از ابعاد تامین مسکن اقشار کم درآمد را مسکن اجتماعی و کمک به ساخت مسکن استیجاری برشمرد و گفت: ما در زمینه مسکن استیجاری نهادهای خوب و حرفه‌ای نداریم و در حقیقت مسکن استیجاری به صورت شخصی اداره می‌شود و افراد ساختمان‌های مازاد خود را اجاره می‌دهند. در حالی‌که این طرح در تلاش است تا ساخت مسکن استیجاری را در دستور کار قرار داده و این فعالیت را در بازار مسکن بصورت حرفه‌ای نهادینه کند. همچنین پرداخت کمک اجاره و وام قرض‌الحسنه از دیگر ابعاد این برنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن استیجاری-ملکی به نسبت ۴۰-۶۰ از کل واحدهای ساخته شده، پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن‌اجتماعی در برابر تسهیلات مسکن حمایتی در این طرح، پرداخت کمک‌اجاره متناسب به شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای بالای ۵۰۰هزار نفر و وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن را از انواع کمک‌های مسکن‌اجتماعی برشمرد.

وی گفت: ساخت مسکن استیجاری- ملکی به نسبت ۴۰-۶۰ از کل واحدهای ساخته شده طی ۵سال و هر سال ۱۰هزار واحد مسکونی است که جمعاً در پایان ۵ سال، ۵۰هزار واحد مسکونی را در بر می‌گیرد. همچنین پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی طی سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ سالانه به میزان ۱۵ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است.

مظاهریان افزود: پرداخت کمک اجاره در شهرهای زیر ۵۰۰هزار نفر در سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰، سالانه ۱۵ هزار با مجموع ۷۵ هزار واحد مسکونی است. در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ هر سال ۲۰ هزار واحد مسکونی با مجموع ۱۰۰هزار واحد مسکونی مورد نظر خواهد بود.

وی میزان وام قرض الحسنه ودیعه مسکن را سالانه ۵۰۰۰ واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: پرداخت کمک‌اجاره به شهرهای زیر ۵۰۰هزار نفر و هم شهرهای بالای ۵۰۰هزار نفر از برنامه‌های ما در طرح مسکن‌اجتماعی است که در هیئت‌دولت تصویب شد.

منبع: میزان

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *