خانه > مجله سلامت > انواع بیماری و درمان > راه هایی برای مقابله با آلرژی بهاری

راه هایی برای مقابله با آلرژی بهاری

راه هایی برای مقابله با آلرژی بهاری

آمادگی های لازم برای آلرژی بهاری

بهار نزدیک است و به همراه خود آلرژی بهاره نیز به ارمغان می آورد. با تغییر فصل و افزایش گرده افشانی ها مصرف دستمال کاغذی مردم نیز افزایش پیدا می کند. اگر نگران آبریزش بینی و عطسه ها هستید این کارها را انجام دهید تا نشانه های آلرژی را از خودتان دور کنید.

قبل از شروع آلرژی با یک پزشک متخصص آلرژی مشورت کنید

باید قبل از شروع آلرژی به پزشک مراجعه کنید و دارو مصرف کنید. معمولا دارویی که توصیه می شود آنتی هیستامین است. اگر قبلا این کار را کرده اید به داروهای قدیمی تان اکتفا نکنید دوباره به پزشک مراجعه کنید شاید روش ها و داروهای جدیدتری برای این مشکل پیشنهاد شود.

گرده ها را از خانه دور بریزید

با تمیز کردن و پاک کردن خانه از گرده ها از فصل بهار لذت ببرید. درها و پنجره ها را ببندید تا از نشانه های آلرژی پیشگیری کنید. هنگام نظافت بیشتر به قسمت هایی تمرکز کنید که می دانید محل تجمع آلرژن ها هستند. به عنوان مثال فیلتر هوا، تخت و ملحفه ها، مبل ها و فرش ها. وقتی به خانه رسیدید لباس ها را عوض کنید. قبل از خواب دوش بگیرید و فیلترهای سیستم تهویه را عوض کنید.

برنامه های تان را تغییر دهید

طوری برنامه ریزی کنید که مجبور نباشید برای ورزش بیرون بروید. بین ساعت های ۵ تا ۱۰ صبح اوج گرده افشانی است. وقتی می خواهید بیرون بروید یادتان باشد که گرده افشانی در هوای گرم بیشتر است تا هوای سرد و بارانی.

حواس تان به سطح آلرژن ها باشد

وب سایت های هوا شناسی که از گرده افشانی ها هم می گویند را در طول فصل آلرژی چک کنید.  تمام آن ها را بوک مارک کنید تا روزانه بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید. یا این که اپلیکیشن های هواشناسی را در گوشی نصب کنید.

شستشوی بینی را فراموش نکنید

با پزشک متخصص خود درباره شستشوی بینی صحبت کنید. بینی و سینوس ها را با سرم شستشو دهید تا گرده ها را از آن بیرون بریزید. این کار نشانه هایی چون عطسه، خارش، سردردهای سینوسی، گرفتگی بینی، گرفتگی صدا و احساس خستگی را قبل از این که شروع شوند رفع می کند. زیرا بینی را از آلرژن ها پاک می کند.

طب سوزنی

نشانه های آلرژی در کسانی که طب سوزنی را انجام می دهند به مراتب کمتر از دیگران است. هر چه زودتر طب سوزنی را امتحان کنید بهتر است. زیرا کمی زمان می برد تا نا متعادلی هایی که باعث پیشرفت نشانه های آلرژی می شود را رفع کند. بنابراین بعد از چند ماه کاهش این نشانه ها مشخص می شود.

منبع: bedunim.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین راه های درمان عفونت ادراری در کودکان

راه های درمان عفونت ادراری در کودکان برای درمان عفونت ادراری چی خوبه ؟ یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *