خانه > زیبایی و آرایشی > فواید پوست پیاز برای پوست و مو

فواید پوست پیاز برای پوست و مو

معمولا بعد از درست کردن غذا پوست های پیاز را به سطل زباله می اندازیم. اما آیا می دانستید که می توانید از پوست پیاز برای سلامت و زیبایی خودتان بهره ببرید.

فواید پوست پیاز برای پوست و مو

فواید پوست پیاز

بدون شک نمی دانستید که پوست پیاز برای مفید است. پوست پیاز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورستین است که با آلرژی مبارزه می کند و ماده ای ضروری و مهم برای بدن می باشد. مصرف پوست پیاز سیستم قلبی عروقی را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری های مغزی را کاهش می دهد. علاوه بر تمام این ها پوست پیاز کلسترول بد و فشار خون را کاهش می دهد، التهاب را از بین می برد، عضلات را تقویت می کند، افسردگی را درمان می کند و برخی سلول های سرطانی را از بین می برد.

وقتی با پوست پیاز غذا درست می کنید هم غذا خوشمزه می شود و هم دستگاه گوارشی تصفیه می شود.

برای از بین جای قرمزی نیش حشرات ۲ یا ۳ بار در روز پوست پیاز را روی آن بکشید تا التهاب از بین برود. روش دیگر این است که پوست پیاز را در آب بجوشانید، سپس آبکش کنید و قسمت های ملتهب را با آن شستشو دهید.

خیلی ها از گرفتگی عضلانی رنج می برند. برای درمان ۱ قاشق چای خوری پوست پیاز را در یک پیمانه آب گرم بریزید و پس از خیس خوردن هر شب قبل از شام آن را بنوشید. پس از مدتی خواهید دید که گرفتگی های عضلانی برای همیشه شما را رها می کنند.

اگر رنگ مورد علاقه شما قرمز مایل به بنفش است اما نمی خواهید موها را با مواد شیمیایی روشن کنید خمیری با پوست پیاز درست کنید و به موها بزنید. از این روش رنگ موی موقتی بدون این که نگران آسیب دیدن موها باشید استفاده کنید.

هنگام پخت نان داخل خمیر کمی هم پوست پیاز اضافه کنید تا با خوردن آن آلرژی ها از بین برود.

کسانی که دچار مشکلات پوستی چون جوش، کورک و مشکلات پوستی درجه ۲ هستند می توانند از ترکیب پوست پیاز و روغن زیتون به نسبت مساوی در قسمت های آسیب دیده استفاده کنند. این ترکیب همانند پماد عمل می کند و باید بعد از ۵ دقیقه با آب سرد شسته شود. این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید.

کسانی که دچار مشکلاتی چون گال و بیماری های پوستی درجه ۳ هستند از ترکیب پوست پیاز و روغن نارگیل برای قسمت های آسیب دیده استفاده کنند.

پوست پیاز را با آب گرم بجوشانید و پس از سرد شدن پوست صورت و موها را یک بار در روز با آن بشویید و در آخر با آب گل رز شستشو دهید. با این کار دیگر نیاز به نرم کننده مو و پوست نخواهید داشت.

مراقبت از پوست و مو با پیاز در خانه

با خریدن محصولات گران قیمت پول خود را هدر ندهید. فقط کافی است ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و پوست پیاز را با یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید، به پوست بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشوئید و خشک کنید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید.

اگر مشکل ریزش مو دارید این کار را انجام دهید. با پوست پیاز و عسل خمیری بسازید. آن را به ریشه موها بزنید و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. سپس بگذارید یک ساعت یا حتی یک شبانه روز روی موها بماند. سولفور و ویتامین های پوست پیاز فولیکول های مو را تغذیه می کنند. عسل پوست سر را آبرسانی و تغذیه می کند. سپس موها را بشوئید و بعد از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که موها دوباره متولد می شوند.

منبع:bedunim.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *