خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > چرا قبل از بارداری باید اسید فولیک مصرف کرد؟

چرا قبل از بارداری باید اسید فولیک مصرف کرد؟

مصرف اسید فولیک قبل از بارداری

گفتگوی با دکتر زهرا رضایی، متخصص زنان

خیلی از خانم‌های باردار دوست دارند بدانند که مصرف چه مکمل‌های غذایی قبل از دوران بارداری به آنها توصیه می‌شود؟
دکتر زهرا رضایی، فوق تخصص زنان و نازایی در این مورد به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه گفت: «خانم‌هایی که قصد بارداری دارند،‌ باید از حدود ۳ ماه پیش از بارداری، اقدام به مصرف مکمل‌های اسید فولیک بکنند».
ضرورت این کار چیست؟

«مصرف اسیدفولیک، در ماه‌های پیش از بارداری، می‌تواند تاحد قابل قبولی جلوی ابتلا به ناهنجاری‌های مغز و اعصاب را در جنین بگیرد و به‌همین خاطر هم تمام متخصصان بر مصرف آن، تاکید دارند».
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید که مصرف مکمل‌های ویتامینی برای خانم‌هایی که بتوانند ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را از طریق منابع طبیعی مانند میوه‌ها و سبزی‌های تازه و سالم کسب بکنند، ضرورتی ندارد اما اگر پزشک معالج آنها تشخیص بدهد که نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامینی هم دارند، باید مصرف آنها را هم در برنامه غذایی‌شان داشته باشند.
دکتر رضایی، یک توصیه هم به خانم‌های مبتلا به فشار خون بالا داشت: «اگر فشار خون بالا دارید و می‌خواهید باردار بشوید یا اگر در دوران بارداری دچار فشار خون بالا شدید، باید به‌شدت از مصرف غذاهای شور و خوش‌نمک، پرهیز کنید و تا جایی که می‌توانید، دور مصرف نمک اضافی را هم خط بکشید».
وی در نهایت به خانم‌های باردار مبتلا به فشارخون، توصیه کرد که حتما فشار خون خود را به‌صورت مرتب زیر نظر پزشک معالج خود اندازه‌گیری بکنند و تنها در صورتی که پزشک آنها تشخیص بدهد، اقدام به مصرف داروهای کاهنده فشار خون بکنند. اگر هم که قبل از بارداری این داروها را مصرف می‌کردند، در دوران بارداری هم مصرف این داروها را زیر نظر پزشک خود، ادامه بدهند.

منبع:pourateb.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *