خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > چه حرف هایی را به مشاور مسکن نزنیم؟

چه حرف هایی را به مشاور مسکن نزنیم؟

برخی از کسانی که برای خرید، اجاره، فروش یا پیش‌فروش آپارتمان به بنگاه‌ املاک مراجعه می‌کنند، در اولین برخورد با مشاور املاک همه جزئیات زندگی خود را برای دلال تعریف می‌کنند و علت و قصد و نیتی را که از خرید یا فروش ملک دارند برای او روایت می‌کنند.

چه حرف هایی را به مشاور مسکن نزنیم؟

این شیوه برخورد اگرچه ممکن است به نحوه بازاریابی دلال کمک کند، اما در برخی مواقع مقدمات سوءاستفاده را فراهم می‌سازد.

مثلاً اگر دلال از تحت فشار بودن فرد فروشنده بابت تامین پول و رفع مشکل ناشی از بدهی او آگاه شود، ممکن است از این قضیه به نفع خود یا فرد خریدار بهره برده و در زمان محدودی که فروشنده مجبور است ملک خود را رد کند، آن را با کم‌ترین قیمت برای او معامله کند. به این ترتیب لازم است متعاملان مسکن تا حد امکان از پرداختن به موضوعات اضافی و غیرضروری خودداری کنند و فقط درباره قیمت و دیگر مواردی که مستقیم به اصل معامله مربوط می‌شود، با مشاور املاک صحبت کنند.

گاهی اوقات به‌رغم آنکه فرد فروشنده از گفتن عقبه مالی خود پرهیز می‌کند و هرگز درباره اینکه چرا قصد فروش دارد حرفی نمی‌زند، اما مشاور املاکی تلاش می‌کند با سوالات و پرسش‌های متعدد، در این باره اطلاع کسب کند.

معمولا دلال از فروشنده ملک این سوال را مطرح می‌کند: «بعد از فروش قصد انجام چه کاری دارید؟ اگر قصد خرید ملک دیگری دارید فایل‌های متنوع برای شما سراغ داریم.» این پرسش می‌تواند زمینه بازگو کردن اهداف فرد فروشنده را روشن کند.

البته شما در پاسخ به این پرسش می‌توانید به گونه‌ای رفتار کنید که نه تنها تهدیدی متوجه معامله شما نشود، بلکه باعث شود فرد دلال نهایت تلاش خود را به خرج دهد تا بهترین معامله را برای شما رقم بزند. شما می‌توانید در پاسخ به پرسش مذکور، وانمود کنید که اگر از فروش ملک خود توسط بنگاه راضی باشید، از همین بنگاه یک ملک بهتر را خرید خواهید کرد. این واکنش شما، مشاوراملاکی را مجاب می‌کند برای جلب رضایتتان، نه تنها ملکتان را زیر قیمت رد نکند که با بهترین قیمت ممکن آن را بفروشد.

البته پاسخی که به دلال داده‌اید دروغ نبوده است، بلکه ممکن است حتی اگر پول‌لازم هم باشید، پول حاصل از فروش ملک خود را برای مدتی صرف خرید یک ملک بهتر کنید و بعد از آن با فروش آن ملک، مجدداً به پول نقد با ارزش‌افزوده بیشتر دست پیدا کنید.

اما در مورد خریداران چه نکاتی باید مدنظر این گروه قرار بگیرد؟

متقاضیان خرید یا اجاره نیز لازم است از حرف‌های اضافی و باز کردن سفره دل خود برای مشاوراملاکی خودداری کنند.

آفتی که همواره منافع خریدار یا مستاجر در بنگاه‌ مسکن را تهدید می‌کند، اطلاع پیدا کردن مشاور املاک از میزان پول در جیب متقاضی است.

تجربه نشان داده است هر زمان خریدار یا مستاجر میزان توان مالی‌اش را اعلام کرده و گفته که چقدر نقدینگی برای خرید یا اجاره واحدمسکونی جور کرده است، دلال مربوطه آپارتمانی برای او پیدا کرده که هزینه تهیه آن حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از این رقم بوده است.

به عبارت صریح‌تر اعلام میزان پول تامین‌شده برای خرید مسکن نه‌تنها هیچ کمکی به خریدار نمی‌کند، بلکه می‌تواند خطراتی برای او در پی داشته باشد.

با این حساب، متقاضیان مسکن در پاسخ به پرسش مشاوراملاکی باید چگونه برخورد کنند؟

آیا می‌شود بگویند که «اصلا پولی برای خرید ندارند!»

بهترین پاسخ متقاضیان مسکن این پاسخ می‌تواند باشد: «فایل‌های فروش شما در بنگاه با چه قیمت‌هایی فایل شده است؟»

این پاسخ باعث می‌شود دلال، پیش از آنکه بر روی قدرت خرید شما متمرکز شود، بر روی دیگر مشخصات مدنظر شما برای خرید یا اجاره یک واحدمسکونی ایده‌آل دقت کند.

البته به هیچ وجه امکان ندارد مشاوران املاک بدون اطلاع از حدود قدرت خرید متقاضیان بتوانند آپارتمان مناسب خریداران یا مستاجران را برای آنها شناسایی کنند.

اما همانطور که تاکید شد، فقط کافی است متقاضیان حدود قیمت مدنظر را به دلال بگویند و هرگز نیاز نیست ریال به ریال آن را اعلام کنند.

در این میان حتی بهتر است مبلغی کمتر از اصل قدرت خرید، اعلام شود تا قدرت چانه‌زنی و تخفیف برای خریدار محفوظ باقی بماند.

در بازار معاملات مسکن هر چقدر طرفین معامله زرنگ و دارای هوش اقتصادی باشند، قادر خواهند بود به انتخاب بهتر و کم‌دردسرتر دست پیدا کنند.

اما هر نوع بی‌احتیاطی و اقدام اشتباه در برخورد با دلالان یا طرف مقابل، شما را از یک معامله موفق دور خواهد ساخت.

بنابراین لازم است چه خریدار و چه فروشنده– موجر و مستاجر یا پیش‌خریدار و پیش‌فروشنده- پیش از هر اقدام، سنجیده عمل کنند و قبل از صحبت با بازاریاب یا دلال، درباره پیامد حرف‌های خود فکر و تامل کنند.

منبع : eghtesadonline.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان در ادامه مجموعه ای از متن مجری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *