خانه > زیبایی و آرایشی > چه کنیم بعد از وکس جوش نزنیم؟

چه کنیم بعد از وکس جوش نزنیم؟

چه کنیم بعد از وکس جوش نزنیم

وکس کردن موهای زائد ممکن است باعث ایجاد جوش هایی در ناحیه صورت و بدن شما شود. اما نگران نباشید با راه حل هایی می توانید از ایجاد جوش های قرمز جلوگیری کنید.

کسانی که وکس کردن را برای از بین بردن موهای بدن انتخاب می‌کنند، ممکن است با جوش‌های قرمز و خارش‌داری در ناحیه وکس‌شده مواجه شوند. این واکنش نسبت به وکس کردن شایع است، اما می‌تواند آزاردهند باشد، خصوصا اگر در نواحی خاصی مثل بالای لب یا اطراف ابرو اتفاق بیافتد.

این جوش‌ها معمولا شبیه به آکنه‌ها هستند، با تورم دردناک همراه می‌شوند و روی سطح آن‌ها را کمی مو می‌پوشاند. راش‌های پوستی خاصی که بلافاصله بعد از وکس کردن شکل می‌گیرند، ممکن است به‌علت تحریک شدن پوست در حین فرآیند وکس کردن به وجود آمده باشند.

البته ممکن است این جوش‌های قرمز به‌ واسطه موهای زیرپوستی شکل بگیرند.

نوعی از این جوش‌ها نیز به‌ واسطه نوعی عفونت به‌نام فولیکولیت به وجود می‌آیند که عفونت فولیکول مو است. وکس کردن موهای بدن در محیط کاملا تمیز و بهداشتی، اهمیت زیادی دارد و از بروز این جوش‌ها جلوگیری می‌کند. فردی که وکس کردن را برای شما انجام می‌دهد، نباید تا آخر کار فقط از یک وسیله برای برداشتن آن استفاده کند، چون باکتری‌ها از پوست به وکس و از وکس به پوست انتقال پیدا می‌کنند و باعث شکل‌گیری عفونت می‌شوند.

استفاده از اسید سالیسیلیک به‌ عنوان لایه‌بردار قبل از وکس کردن، میکروب‌های روی پوست را از بین می‌برد و احتمال شکل‌گیری جوش‌های قرمز را بعد از آن کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بعد از وکس کردن باید از لباس‌های گشادتر استفاده کنید تا پوست در معرض تحریک قرار نگیرد.

منبع:salamatnews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *