خانه > اخبار ایران و جهان > گزارش کامل آخرین برنامه نود در سال ۹۵

گزارش کامل آخرین برنامه نود در سال ۹۵

 گزارش کامل آخرین برنامه نود در سال 95

به گزارش “ورزش سه”، برنامه نود دوشنبه شب(بیست و سوم اسفند‌ماه) ساعت ۲۲:۵۶ آغاز شد که در آن بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر، وقایع فوتبالی و فوتسالی یک سال اخیر، مسابقات استقلال و ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، حواشی دیدار خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهر مورد بررسی قرار گرفت و گفت‌وگوهایی با دومین گلزن برتر فوتبال بانوان و سرمربی تیم فوتبال ساحلی انجام شد.

 

* نظرسنجی

ارزیابی عملکرد برنامه نود در سال ۹۵ سوال این برنامه است که مخاطبان آن می‌توانند یکی از کلمه‌های «بله» یا «خیر» را انتخاب کنند.

 

* آنچه در برنامه نود دیشب مشاهده  کردید:

 

– چند ساعت برای فراغت از کار برای کودکانی که خیلی زود باتجربه شدند.

– گزیده‌ای از بهترین های نود در سال ۹۵

– درگیری‌های خونین در بازی خونه به خونه و نساجی مازندران

– گفت‌وگوی زنده با بهترین گلزن لیگ برتر بانوان

 

* سیاه جامگان ۱ سپاهان ۱

– نکات بازی

سیاه جامگان تنها تیم بدون برد در نیم‌فصل دوم است.

سپاهان پنج بازی بیرون از خانه اخیر را پیروز نشده است.

 

کنفرانس مربیان

اکبر میثاقیان: بچه‌های ما با شرافت بازی کردند، هرچه در توان داشتند گذاشتند و جنگیدند؛ به آنها خسته نباشید می‌گویم.

مجید بصیرت: روی این چمن نمی‌توان فوتبال بازی کرد و باید روی هوا کار می‌کردیم؛ خدا را شکر بچه‌ها سالم از زمین خارج شدند.

 

 

* فولاد خوزستان صفر تراکتورسازی صفر

– نکته بازی

تراکتورسازی در چهار بازی نیم‌فصل دوم گلی نزده است.

 

کنفرانس مربیان

نعیم سعداوی: نیمه اول را به یک نحوی تلاش کردیم تا کنترل کنیم و موقعیت‌های پیش افتاده‌ای به حریف دادیم اما در نیمه دوم همه کار کردیم ولی گل نزدیم.

امیر قلعه‌نویی: موقعیت‌های آن چنانی روی دروازه‌ها نبود؛ ما هم یکی دو فرصت برای گلزنی داشتیم که استفاده نکردیم؛ با توجه به شرایط خوب زمین موقعیت کم بود که باید غیر از آن اتفاق می‌افتاد.

 

* آنالیز؛ معضل سرما به ویژه برای تراکتور

بخش آنالیز برنامه نود به کم شدن تعداد گل‌های تیم‌ها در فصل زمستان پرداخته است؛ برای مثال با شروع فصل سرما تعداد گل‌های آنها که در نیم‌فصل اول ۸۰ درصد در مسابقات بود، به ۵۶ درصد در دور برگشت رسیده است؛ در تمام فصول اخیر این اتفاق برای تراکتورسازی رخ داده و سرمای زیاد تبریز برای آنها مشکل جدی به وجود می‌آورد که همران آن تماشاگران نیز کمتر می‌شوند.

 

* آیتم ویژه‌ای پیرامون اتفاقات جذاب سال ۹۵ از جمله قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی، صعود صنعت نفت به لیگ برتر، سقوط ملوان و بقای سیاه جامگان، قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر، افتخارآفرینی فوتبالیست‌های ۵ نفره و ۷ نفره در پار المپیک، دربی‌های فوق‌العاده، مقام اول ذوب‌آهن در جام حذفی و … پخش شد.

 

 

* بخش‌هایی از لحظات طنز برنامه نود در سال ۹۵ که داخل استودیوی این برنامه اتفاق افتاده پخش شد.

 

* ترین‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: جاسم کرار، مگنو باتیستا، حمیدرضا علی‌عسگری، گادوین منشا، روح‌الله سیف‌اللهی، محسن مسلمان، رضا جعفری، حسین بادامکی، بختیار رحمانی، ایوب کلانتری، احمد امیرکامدار، مهدی ترابی، وارازدات هارویان، مجتبی حق‌دوست، بازیکنان تیم پدیده، احسان پهلوان، سیامک نعمتی و احسان حاج‌صفی.

تیرک دروازه: ایمان مبعلی(مقابل ذوب‌آهن)

کار تیمی: پدیده(برابر پیکان)

موقعیت از دست رفته: شهریار مقانلو(مقابل پدیده)

پاس گل: فرشاد احمدزاده(برابر استقلال خوزستان)

مهار برتر: مجتبی روشنگر(مقابل پیکان)

گل برتر: احمد امیرکامدار(برابر صنعت نفت آبادان)

 

* پرسپولیس ۲ استقلال خوزستان صفر

– نکات بازی

مهدی طارمی پنج بازی، ۵ گل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا

استقلال خوزستان ناکام در گلزنی پس از گل زدن در ۹ بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان

استقلال خوزستان سه شکست پیاپی در آزادی برابر پرسپولیس

سال ۹۵ بهترین سال پرسپولیس در ادوار لیگ بود.

بیست و سومین برد برانکو ایوانکوویچ به همراه پرسپولیس در لیگ برتر به دست آمد.

 

کنفرانس مربیان

سید سیروس پورموسوی: خدا را شکر بچه‌های ما نمایش خوبی داشتند؛ به بازیکنان دو تیم به ویژه خودمان تبریک می‌گویم در این جو خوب کار کردند؛ در نیمه دوم نشان دادیم شایسته شکست نبودیم و بازنده سربلند هستیم.

برانکو ایوانکوویچ: اگر زودتر گل می‌زدیم بازی را با نتیجه بهتری تمام می‌کردیم ولی به هر حال بازی را تحت کنترل داشتیم و با استحقاق به پیروزی رسیدیم چون استقلال خوزستان هیچ شانسی روی دروازه ما نداشت.

 

* گزارشی از مصاحبه‌های جذاب و جنجالی در سال ۹۵ پخش شد.

 

 

* کارشناسی داوری با محسن ترکی

– پرسپولیس و استقلال خوزستان

وحید امیری در آفساید نبود اما کمک داور چنین تصمیمی می‌گیرد ولی داور به دلیل خطای مدافع استقلال خوزستان تنها یک اخطار می‌دهد.

خطای پنالتی روی مسلمان اتفاق نیافتاد و بازیکن پرسپولیس خودش را به عقیل کعبی زد اما درگیری پس از آن یک کارت زرد داشت که داور به درستی این تصمیم را گرفت.

طیبی خطایی روی امیری انجام نداد و مهاجم پرسپولیس خودش را به او زد.

برخلاف تصمیم داور، در میانه زمین خطایی روی کامیابی‌نیا اتفاق نیافتاد.

داور به دلیل اعتراض مومنی به تصمیم او و شوتی که به توپ می‌زند به او اخطار داد.

 

– فولاد خوزستان و تراکتورسازی

کارت زرد به مهدی کیانی به دلیل خطا روی ساسان انصاری کفایت می‌کرد.

کیانی به خاطر اینکه فرصت گلزنی از فولاد گرفت اخطار دریافت کرد.

محمد ابراهیمی خطای پنالتی روی پای انصاری انجام نداد.

 

* سایپا ۱ استقلال تهران ۲

– نکات بازی

فرشید باقری بعد از ۱۳ هفته در ترکیب استقلال قرار گرفت.

استقلال ۱۳ گل با سر، سرزن‌ترین تیم لیگ برتر.

نخستین گل باقری برای استقلال

سایپا در بازی‌های خانگی موفق نشده بیشتر از یک گل به ثمر برساند.

نخستین شکست خانگی نیم‌فصل دوم سایپا

فرکی ۱۲ بازی و ۱۰ شکست برابر استقلال

استقلال ۹ پیروزی در ۱۰ مصاف اخیر مقابل سایپا

 

* آیتم جذابی از لیگ کودکان کار(کارما) تهران پخش شد که با قهرمانی تیم دروازه غار خاتمه یافت.

 

* گزارش این بخش برنامه نود پیرامون قهرمانی تیم آینده سازان میهن نجف آباد در لیگ برتر بانوان بود که در آن گفت‌وگوهایی با صوفی‌زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، مدیرعامل و سرمربی تیم قهرمان، سرمربیان تیم‌های شهرداری بم و گل‌گهر سیرجان و … انجام گرفت.

 

موری: سقف قرارداد بانوان ۴۵ میلیون است

فروغ موری بازیکن آینده‌سازان میهن نجف آباد و دومین گلزن برتر لیگ برتر بانوان در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود اظهار کرد: نخستین سالی بود که به‌عنوان مهاجم بازی کردم اما با ۲۳ گل دومین گلزن برتر شدم که زهرا حاتم‌نژاد از تیم ایلام خانم گلی را کسب کرد و بعد از من زهرا قنبری از تیم شهرداری بم به سومی رسید.

 

او ادامه داد: به دلیل اینکه به فوتبال بانوان اهمیتی داده نمی‌شود فکر می‌کنند ما بد بازی می‌کنیم ولی واقعا سطح فوتبال بانوان بالا است.

 

موری اضافه کرد: من مهاجم جنگنده‌ای هستم و تا لحظه آخر توپ را دنبال می‌کنم اما هیچ نقشی در مصدومیت خانم کربکندی دروازه‌بان تیم ذوب‌آهن نداشتم.

 

مهاجم تیم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد با بیان اینکه اهل خوزستان و شهرستان شوشتر هستم اما چهار سال برای تیم ملوان بازی کردم، گفت: رشد فوتبالی‌ام را مدیون تیم ملوان و خانم ایراندوست هستم که متاسفانه این تیم به دلیل بی‌پولی منحل شد؛ امسال به تیم آینده سازان که از همه نظر خوب بوده آمدم و با شرایط مطلوبی که داریم۱۰ بازیکن ما به تیم ملی دعوت شدند.

 

وی درخصوص میزان قرارداد بازیکنان در فوتبال بانوان ایران ابراز کرد: سقف قرارداد بانوان ۴۵ میلیون تومان است.

 

موری تصریح کرد: پدرم کارمند تربیت بدنی بود و من از ۱۱ سالگی فوتبال بازی کردم؛ در ایران به سبک بازی مهدی طارمی و سردار آزمون و در خارج از ایران به تیم رئال مادرید و کریستیانو رونالدو و همچنین دروازه‌بان تیم ملی بانوان آمریکا علاقه‌مند هستم.

 

* در این بخش از برنامه نود پیرامون قهرمانی تیم بانوان ملی حفاری خوزستان در لیگ برتر فوتسال بانوان، گزارشی پخش شد.

 

* ذوب‌آهن ۱ نفت تهران ۱

– نکات بازی

ذوب‌آهن ۶ هفته بدون پیروزی

علی دایی مقابل ذوب‌آهن شکست نخورده است.

 

کنفرانس مربیان

سید مجتبی حسینی: بچه‌های ما درک خوبی از این مسابقه داشتند و در نیمه دوم حاکم مطلق بازی بودیم؛ استحقاق سه امتیاز را داشتیم ولی موقعیت‌های زیادی از دست دادیم.

علی دایی: در نیمه اول اگر روی ضربات ایستگاهی و کرنر دقت می‌کردیم می‌توانستیم بازی را دو یا سه بر صفر تمام کنیم اما در نیمه دوم ذوب‌آهن بهتر کار کرد و روی جایگیری اشتباه مدافعمان گل خوردیم.

 

* کارشناسی داوری

– سایپا و استقلال تهران

داور به درستی خطا روی ترابی را نگرفت.

 

– ذوب‌آهن و نفت تهران

تیموریان روی اسماعیلی‌فر خطایی انجام نداد.

 

* آیتم این بخش پیرامون فوتبالی‌هایی بود که در سال ۹۵ از دنیا رفتند؛ از منصور پورحیدری و کاظم سیدعلی‌خانی گرفته تا مهرداد اولادی…

 

میرشمسی: آماده جام جهانی هستیم

محمدحسین میرشمسی در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه نود با بیان اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی به مقام اول رسیدیم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی یک ساله برای حضور در این بازی‌ها داشتیم و لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم با قهرمانی در این بازی‌ها سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کنیم.

 

وی ادامه داد: تیم یک دل و یک دستی از راس مدیریت تا بازیکنان داریم و اوضاع مالی هم به مرور زمان بهتر شده است و خیلی بد نیست.

 

میرشمسی با بیان اینکه در آسیا تیم‌های ایران، امارات و ژاپن از بهترین‌های فوتبال ساحلی هستند، ابراز کرد: خدا را شکر توانستیم در حساس‌ترین مسابقه در نیمه نهایی برابر ژاپن ۸ بر ۶ پیروز شویم اما در فینال با توجه به اینکه صعودمان به جام جهانی قطعی شده بود با آرامش بیشتری ژاپن را شکست دادیم که در این رقابت‌ها مختاری به‌عنوان آقای گلی و فنی‌ترین بازیکن رسید.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی اضافه کرد: یکم اردیبهشت ماه باید به مسابقات جام جهانی برویم اما باتوجه به این زمان کم، تیم آمادگی بالایی دارد.

 

* پیکان صفر پدیده ۲

– نکات بازی

سومین برد پیاپی پدیده

نخستین شکست پیکان مقابل پدیده

 

کنفرانس مربیان

محمدرضا مهاجری: بچه‌های ما با درایت خاصی بازی را کنترل کردند و به خوبی از گل‌های زده محافظت کردیم؛ امروز در قالب یک تیم نمایش خوبی داشتیم.

مجید جلالی: به خاطر بازی نه چندان خوبی که ارائه کردیم ناراحت هستیم؛ در مقابل این مدل بازی شکست می‌خوریم و برابر صبا و صنعت نفت هم اینگونه مغلوب شدیم.

 

* بخش لژیونرها

سردار آزمون از دقیقه ۷۴ برابر منچستر بازی کرد اما کریم انصاری‌فرد که از ابتدا برای المپیاکوس مقابل بشیکتاش بازی می‌کرد پاس تک گل المپیاکوس را به کامبیاسو داد؛ پانیونیوس در حضور ثابت مقابل آ. اک. آتن و آ. ال. لاریسا به دو برد رسید که شجاعی یک پاس گل هم داد؛ انصاری‌فرد در سوپر لیگ یونان مقابل آترومیتوس گل دوم المپیاکوس را زد؛ در هفته نوزدهم لیگ روسیه جدال تیم‌های میلاد محمدی و سردار آزمون بدون گل خاتمه یافت؛ در هفته بیست و ششم لیگ اردیویسه هلند هیرنفین با بهره‌مندی از رضا قوچان‌نژاد مقابل اکسلسیور ۴ بر یک شکست خورد و آلکمار با علیرضا جهانبخش ۵ بر ۲ به فاینورد باخت؛ وردربرمن با هدایت الکساندر نوری مقابل برابر وولفسبورگ به تساوی یک بر یک رسید.

 

 

* ماشین‌سازی ۱ صنعت نفت آبادان ۰

– نکات بازی

نخستین برد خانگی ماشین‌سازی در این فصل به دست آمد.

صنعت نفت در هفت بازی اخیر تنها یک گل زده است.

 

 

کنفرانس مربیان

فرهاد کاظمی: میل به خواستن در تیم ما در حال شکل گرفتن است؛ بچه‌ها مای نمایش خوبی داشتند؛ مشکل روحی را در وقفه لیگ برطرف خواهیم کرد تا آماده ادامه بازی‌ها بشویم.

خادمی: با توجه به اینکه ماشین‌سازی در قعر جدول بود، با دوندگی و جنگندگی به دنبال برتری بود که به این مهم مقابل ما رسید.

 

* گسترش فولاد صفر صبای قم صفر

– نکات بازی

 

تقابل رکوردداران تساوی در لیگ برتر مساوی شد.

 

کنفرانس مربیان

فراز کمالوند: بازی کاملا یک طرفه بود و هر چه زدیم به در بسته خورد؛ داوری بی‌نهایت بد بود و از این مسئله ناراحت هستم.

 

صمد مرفاوی: سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و فضاهای لازم را بپوشانیم که خدا را شکر موفق شدیم این کار را انجام دهیم و در تبریز یک امتیاز بگیریم.

 

* گزارشی از قهرمانی گیتی‌پسند در لیگ برتر فوتسال پخش شد.

 

* کارشناسی داوری

– ماشین‌سازی و صنعت نفت آبادان

 

دوربین روی خط نیست که به همین دلیل مشخص نمی‌شود به طور قطعی گفت گل ماشین‌سازی آفساید بوده است یا خیر.

 

خطایی از سوی مدافع ماشین‌سازی روی مهاجم صنعت نفت انجام نشد.

 

– گسترش فولاد و صبای قم

مشخص نیست توپ به دست مدافع صبا برخورد کرده است.

هیچ خطایی روی ابراهیم‌زاده اتفاق نیافتاد و حتی داور می‌توانست به دلیل تمارض به بازیکن گسترش فولاد اخطار بدهد.

 

قاسم دهنوی خطایی روی بازیکن گسترش انجام نداد اما حرکت او با شوت کردن کارت داور مستحق اخراج بود.

 

* گل‌های چهار بازی هفته بیست و هفتم و مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ دسته یک در این بخش از برنامه نود پخش شد.

 

* استقلال ایران ۲ لوکوموتیو ازبکستان صفر

کنفرانس مربیان

علیرضا منصوریان بازیکنان جوان که به من چیزی نمی‌گویند و کاپیتان‌های تیم حرف جوانان را به ما می‌گویند؛ الان علاوه بر مشکل مالی، مسئله بی‌احترامی هم داریم؛ صبر و تحمل بازیکنان موجب شد این نتیجه را بگیریم؛ تیم ازبکستانی شمایلی از تیم ملی‌شان بود و قطعا بازی سختی در این کشور خواهیم داشت.

 

سرمربی لوکوموتیو: بازی بسیار خوب و تماشاگر پسندی بود؛ می‌توانم بگویم سه مسابقه دیگر در گروهمان است و نمی‌شود گفت همه چیز تمام شده است.

 

* ماجدی: تماشاگران نساجی با نیروی انتظامی درگیر شدند

میرشاد ماجدی مدیر تیم خونه به خونه بابل در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون حواشی بازی‌شان مقابل نساجی قائمشهر اظهار کرد: برگزاری مسابقه شرایط خاصی دارد که شب قبل از آن برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد؛ اگر به تمام استادیوم دقت داشته باشید، یک ضلع ورزشگاه قائمشهری‌ها بودند که با نیروی انتظامی درگیری پیدا کردند، نه با تماشاگران خونه به خونه.

 

او ادامه داد: بعد از آن سعی کردیم جو را با ساکت کردن تماشاگران خودمان آرام کنیم؛ هیچ درگیری‌ای از سوی بازیکنان و هواداران ما انجام نشد و قائمشهری‌ها با نیروی انتظامی درگیری پیدا کردند؛ از طرف دیگر در ورزشگاه ۵ هزار نفری، یک هزار جایگاه در اختیار تماشاگران نساجی قرار گرفته بود.

 

ماجدی اضافه کرد: موقعی این اتفاق افتاد که بین نیمه بود و بازیکنان دو تیم در رختکن حضور داشتند.

 

او اذعان کرد: باید از نیروی انتظامی تشکر کنیم که اگر آنها نبودند اتفاقات بدتری می‌افتاد؛ آقای حسن‌زاده گفت اگر بخواهد در فوتبال چنین اتفاقاتی رخ بدهد اصلا ورزش را تعطیل می‌کنیم و کار فرهنگی‌مان را انجام می‌دهیم.

 

* اسماعیلی: شرایط ورزشگاه بابل مناسب نبود

اسماعیلی مدیر فنی تیم نساجی قائمشهر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود ابراز کرد: این بازی تنش‌های زیادی از دو هفته قبل داشت و مشکلاتی مطرح بود ولی مدیریت شد اما شرایط زمین را مناسب ندیدیم.

 

او اضافه کرد: ما نمی‌گوییم تیم خونه به خونه عامل این قضایا بود ولی پس از گلی که ما زدیم اشیایی به سمت تماشاگران ما پرتاب کردند و به یک گوشه بردند؛ کجای دنیا وقتی تماشاگری مورد حمله قرار می‌گیرد نیروی انتظامی به سمت آنها می‌رود؟ به همین لیل هواداران نساجی به سمت فنس‌ها رفتند و داخل زمین شدند.

 

اسماعیلی تصریح کرد: نیروی انتظامی به طرف تماشاگران ما گاز اشک‌آور زدند؛ دو سرباز با میلگرد به سمت هواداران ما حمله‌ور شدند؛ شرایط ورزشگاه بابل برای برگزاری این مسابقه مناسب نبود؛ اینجا فوتبال مازندران ضرر می‌کند.

 

* نتیجه نظرسنجی

بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در برنامه نود شرکت کردند که بالای ۹۴ درصد از عملکرد برنامه نود در سال ۹۵ رضایت داشتند.

 

آخرین برنامه نود در سال ۹۵ ساعت ۳ بامداد روز سه‌شنبه(بیست و چهارم اسفندماه) خاتمه یافت.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس و استقلال

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس و استقلال سازمان نظام وظیفه تبصره جدیدی را بر قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *