خانه > روانشناسی > ۱۴ شگرد روانشناسی که روی همه جواب میدهد!

۱۴ شگرد روانشناسی که روی همه جواب میدهد!

۱۴ شگرد روانشناسی که روی همه جواب میدهد

۱. شگرد روانشناسی بروکلی

اگر می‌خواهید بجه‌هایتان بروکلی بخورند، به جای این‌که بپرسید آیا بروکلی می‌خورند یا نه، از آنها بپرسید ۲ قطعه بروکلی می‌خواهند یا ۵ تا. این‌گونه شما به جایشان انتخاب کرده‌اید، اما آنها فکر می‌کنند با داشتن حق انتخاب برای مقدار بروکلی‌ای که می‌خواهند، امتیاز بزرگی به‌دست آورده‌اند. می‌توانید این ترفند را به اوضاع دیگر هم تعمیم دهید.

۲. شگرد روانشناسی حراج دلار

گروهی از دوستان را دور هم جمع کنید و یک اسکناس ۱ دلاری را برای حراج بالا بگیرید. به آنها بگویید هر کس بالاترین پیشنهاد را بدهد، برنده‌ی ۱ دلاری می‌شود، اما هرکس که دوم یا سوم شود هم‌چنان می‌تواند پیشنهادش را بالا ببرد. سپس کنار بنشینید و ببینید چگونه پیشنهادها از چند سنت به ۴ یا حتی ۵ دلار یا بیش‌تر می‌رسد. دوستان‌تان خیلی زود ارزش دلار را فراموش می‌کنند. در این هنگام تماشا کنید قیمت‌های پیشنهادی نفر دوم و سوم به یک دلار می‌رسد و از آن می‌گذرد، اما با خیال این‌که پیشنهادشان از یک دلار بیش‌تر نشده‌است، هم‌چنان پیشنهادها را بین ۱۰ تا ۹۹ سنت بالا می‌برند.

۳. شگرد روانشناسی بگو و بگذار

اگر از دوست‌تان می‌خواهید چیزی را برایتان حمل کند، مثلا چند کتاب از کتاب‌فروشی خریده‌اید و می‌خواهید دوست‌تان آنها را حمل کند، کافی است در هنگام این‌که با او حرف می‌زنید پاکت را به او بدهید. بیش‌تر آدم‌ها به‌طور خودکار بدون این‌که فکر کنند پاکت را خواهندگرفت. هرچند بعضی‌ها گیج خواهندشد.

۴. شگرد روانشناسی تشخیص نگاه دزدکی

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که یک نفر دارد شما را نگاه می‌کند، اما مطمئن نیستید؟ خمیازه بکشید و به فرد مظنون نگاه کنید. اگر او خمیازه کشید، می‌فهمید به شما نگاه می‌کرده، چون خمیازه واگیر دارد.

۵. شگرد روانشناسی فرم دادن به گفت‌وگو

برای این‌که با کلمات سرگرم شوید، وقتی با فردی گفت‌وگو می‌کنید، کلمه‌ای را که می‌گوید، انتخاب کنید و بعد هربار که آن کلمه یا کلمات شبیه آن را گفت، لبخند بزنید، سر تکان دهید یا تاییدتان را به نحوی نشان دهید، و تماشا کنید که تمام مدت آن کلمه را به کار می‌برد.

۶. شگرد روانشناسی پدر یا مادر غیب‌گو

آیا می‌خواهید کاری کنید که بچه‌هایتان فکر کنند روانی هستید؟ مچ آنها را هنگام یک کار بد بگیرید، و بدون این‌که توجه‌شان را جلب کنید مسیر نگاه‌تان را عوض کنید. بعد از چند ثانیه بدون این‌که به طرف‌شان نگاه کنید به آنها تذکر دهید. آنها شگفت‌زده می‌شوند که چگونه فهمیدید.

۷. شگرد روانشناسی خرد پدرانه یا مادرانه

اگر می‌خواهید آدم‌ها شما را جدی بگیرند، به آنها بگویید آن‌چه می‌گویید، چیزی است که پدرتان به شما یاد داده‌است.

۸. شگرد روانشناسی قاتل کرم گوش

آیا آهنگی در ذهن‌تان زنگ می‌زند که دوست دارید فراموش‌اش کنید؟ به انتهای آن آهنگ فکر کنید. بر اساس اثر زایگنارک، ذهن تمایل دارد به چیزهایی فکر کند که تمام نشده‌اند، بنابراین، فکر کردن به انتهای آهنگ این چرخه را متوقف می‌کند و شما را قادر می‌سازد آن آهنگ را از ذهن‌تان بیرون کنید.

۹. شگرد روانشناسی زیر زبان کشیدن

آیا آرزو دارید همدم‌تان حرف دل‌اش را به شما بگوید؟ از او یک سوال بپرسید، و اگر فقط یک جواب دست و پا شکسته داد، ارتباط چشمی را با او حفظ کنید و چند ثانیه ساکت بمانید. معمولا او به صحبت ادامه می‌دهد، شاید دست‌پاچه شود، اما به صحبت ادامه می‌دهد.

۱۰. شگرد روانشناسی مسیریاب

آرزو دارید گراند سنترال ترمینال(شلوغ‌ترین ایستگاه مرکزی قطار شهری نیویورک) را از عاری از جمعیت کنید؟ در جاهای شلوغ، در جهت مسیری نگاه کنید که می‌خواهید بروید و ببنید چگونه میسر حرکت‌تان باز می‌شود. در مکان‌ها و خیابان‌های شلوغ، آدم‌ها معمولا به چشم‌های آدم‌های دیگر نگاه می‌کنند تا ببینند آنها به کدام طرف خواهندرفت تا بتوانند به مسیر مخالف آن بروند.

۱۱. شگرد روانشناسی سنگ کاغذ قیچی

اگر می‌خواهید برنده‌ی سنگ کاغذ قیچی شوید، درست قبل از آغاز بازی از طرف مقابل یک سوال بپرسید. اگر سوال بپرسید و بعد فورا شعر “سنگ کاغذ قیچی” را بخوانید، تقریبا همیشه به حالت تدافعی قیچی نشان می‌دهد.

۱۲. شگرد روانشناسی موافق‌ام

وقتی از فردی سوال می‌پرسید، با سر تکان دادن به سادگی آنها را با خودتان موافق کنید. این کنش باعث می‌شود به این فکر بیفتند که گفته‌ی شما درست است و آنها هم باید با سر تکان دادن بگوید “بله”، چون ما رفتاری اجتماعی است.

۱۳. شگرد روانشناسی مقابله

اگر در یک جلسه فکر می‌کنید فردی از شما خشمگین است، درست کنار او بنشینید. وقتی به یک فرد خیلی نزدیک باشید، برایش بی‌نهایت ناراحت‌کننده خواهدبود که درباره‌تان بد صحبت کند یا نسبت به شما حالت تهاجمی داشته‌باشد. هیچ‌کس دوست ندارد دقیقا کنار شخصی بنشیند که به او بددهنی کرده‌است، برای همین کم‌تر به شما سخت می‌گیرد!

۱۴. شگرد روانشناسی ایجاد جذابیت

هنگامی که برای نخستین بار فردی را ملاقات می‌کنید، اگر برای دست دادن پیش‌قدم می‌شوید، مطمئن شوید دست‌تان گرم است. دست گرم، در مقایسه با دست سرد باعث می‌شود خیلی خون‌گرم‌تر به نظر برسید. هم‌چنین، وقتی با آن فرد هستید، با ظرافت کارها و حالات بدن‌اش را تقلید کنید، این کار اعتمادسازی می‌کند و باعث می‌شود این‌طور به نظر برسد که شما دو نفر برای هم مناسب هستید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آیا چپ دست ها باهوش تر اند؟

آیا چپ دست ها باهوش تر اند؟ حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان چپ دست هستند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *