خانه > مجله سلامت > ۴ راز ضد پیری برای تک تک سلول ها در بدن شما

۴ راز ضد پیری برای تک تک سلول ها در بدن شما

4 راز ضد پیری برای تک تک سلول ها در بدن شما

هیچ قرص جادویی برای صاف نگه داشتن پوستتان، ورزیده نگه داشتن عضلاتتان و پرپشت نگه داشتن موهایتان برای همیشه وجود ندارد. ولی استراتژیهای ساده ای به نفع بدنتان وجود دارد که یک باره ۳۰ میلیارد راه را طی می کنند. جدی می گویم: برای این که بدن شما از سلولهای زیادی تشکیل شده و هر سلول دارای کروموزوم است.

در انتهای هر کروموزوم یک تلومر وجود دارد، یک لایه از DNA اضافی که به تقسیم سلولی کمک می کند. اما با هر تقسیم، تلومر ها فرسوده می شوند، عاملی که منجر به پیری، بیماری قلبی، سرطان و دیابت می شود. شما می توانید اقداماتی برای محافظت از تلومرهای خود و کم کردن سرعت ساعت عمرشان انجام دهید.

در ادامه ۴ راهنمایی از برنده جایزه نوبل، پروفسور الیزابت بلک برن Elizabeth Blackburn رئیس موسسه مطالعات زیست شناسی سالک و الیسا ایپل Elissa Epel، دکتر و استاد روان پزشکی دانشگاه سانفرانسیسکو و نویسنده اثر تلومر: “یک رویکرد انقلابی یه زندگی جوان تر، سالم تر و طولانی تر” را با شما به اشتراک می گذاریم.

DNA خود را تغذیه کنید

اسیدهای چرب امگا۳ ضد التهابی که در ماهی های چرب مثل ماهی آزاد و ماهی تن یافت می شوند، تلومرها را از آسیب دیدن محافظت می کنند. از طرف دیگر، غذاهای خاصی مانند سم برای تلومر عمل می کنند. به گفته ایپل” گوشت قرمز فرآوری شده و شکر در مقابل حفظ تلومر شدیدا مقاومت می کنند.”

مصرف این غذاها را به حداقل رسانده و خوردن طیف گسترده ای از گوشت های ارگانیک را جایگزین کنید. و در نهایت مکمل های مناسب و به جا برای حفظ طول تلومر مصرف کنید. البته تاثیر این روش ها به اثبات نرسیده است.

مثبت فکر کنید

ما معمولا علاقه داریم قسمت خالی لیوان را ببینیم، تحمل خصومت و بدبینی برای تلومرها سخت است. به گفته ایپل ” استرس روزانه بخشی از زندگی مدرن است. مهم این است که ما چگونه به این شرایط نزدیک شده و چگونه بهبود پیدا کنیم. ” همان طور که شما در افکار منفی غرق هستید، هرومون های استرس را به بدن پمپ می کنید که موجب تخریب تلومرها می شود.”

سعی کنید از استراتژی موسوم به فاصله فکری thought distancing استفاده کنید: تصور کنید که وضعیت استرس زا یک صحنه از فیلم است و شما فقط مخاطبی در حال تماشای آن هستید.

فرار از پیری

ورزش مهم ترین ابزار برای محافظت از تلومرهاست زیرا باعث رکود دو عامل تخریب کننده می شود: التهاب و استرس. به گفته بلک برن ” زمان های زیادی که نمی خواهید ورزش کنید بهترین زمان برای انجام آن به خاطر تلومرهایتان است. ”

ورزش های هوازی با شدت متوسط، سه بار در هفته به مدت ۴۵ دقیقه، حتی ممکن است فعالیت آنزیمی تلومراز که منجر به ترمیم تلومرها می شود را دو برابر کند.

با این حال هشداری برای ورزشکاران آخر هفته ای داریم: ورزش روزانه را برای یک روز تمرین فوق العاده و طولانی کنار نگذارید، چون تمرین بیش از حد هم منجر به آسیب تلومرها خواهد شد.

تعطیلات خود را مجدد طراحی کنید

به جای قدم زدن در ساحل، سفری به محل های جدید داشته باشید. ایپل و بلک بری اخیرا متوجه شده اند که یک مدیتیشن ۶ روزه می تواند منجر به رفع آسیب های تلومر شود.

بیشتر و بیشتر سفر کرده و به مراقبه و تامین سلامتی خود بپردازید یا می توانید بدون توجه به مقصد حواستان را بر روی تمرین در تعطیلات بعدی متمرکز کنید. سبکبار شده و تعهدات خود را به صورت روزانه انجام دهید. میتوانید از تعطیلات به عنوان یک فرصت برای تمرین مهارت های انعطاف پذیری در مقابل استرس استفاده کنید.

 

منبع:salamatnews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *