خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > داروهایی که قبل از بارداری نباید مصرف کرد

داروهایی که قبل از بارداری نباید مصرف کرد

داروهایی که قبل از بارداری نباید مصرف کرد

چه داروهایی قبل از بارداری نباید مصرف کرد؟

ساده ترین جواب این است که مصرف تمام داروهایی غیر ضروری را وقتی می خواهید باردار شوید قطع کنید، اما این کار همیشه ممکن نیست. از مصرف بعضی از دارو ها مثل ایزوترتینوئین یا همان آکوتان (برای درمان آکنه)، کومادین (داروی ضد انعقاد برای جلوگیری از لخته شدن خون)، تتراسایکلین (برای درمان آکنه یا عفونت)، والپروئیک اسید(برای صرع)، مهار کنندهACE  ( برای فشار خون بالا)، داروهای تزریقی و یا پیشگیرانه مانند Imitrex و پروپرانولول (برای میگرن)،  داروهای ضد مالاریا مثل پلاکونیل، دوزهای بالای استروئیدها مانند کورتیزون و پردنیزون (برای لوپوس)، برای اینکه می توانند به رحم آسیب برسانند به طور حتم باید خوداری شود. اما قبل از قطع مصرف داروهای تجویز شده حتما با پزشکتان مشورت کنید.
بسیاری از داروهای بدون نسخه در مقادیر کم بی خطر هستند. اما بعضی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی(NSAIDS)  مانند موترین، ناپروکسن یا هر داروی که حاوی ایبوپروفن هست می تواند تخم گذاری را مختل کرده و پوشش رحم را برای کاشت نامطلوب کند اما مصرف تیلنول در هر زمانی بی خطر است. و اگر قصد بارداری دارید و در دوره قاعدگی تان هستید می توانید (NSAIDS) مصرف کنید.
توصیه می شود قبل از مصرف هر نوع داروی با پزشکتان مشورت کنید. بسیاری از داروها جایگزین های بی خطری نیز برای زنان باردار دارند. برای مثال، اگر به یک پادبند برای ترمبوز عمیق رگ نیاز دارید، مصرف هپارین بی خطر است و کومادین بخاطر این که از جفت عبور می کند خطرناک است. و اگر به یک ضد تشنج برای صرع نیاز دارید، مصرف دیلانتین به طور کامل بی خطر نیست اما نسبت به اسید والپروئیک بسیار بی خطر تر و امن تر است. در باره ی همه این دارو ها قبل از شروع بارداری با پزشک متخصص زایمان تان صحبت کنید.
منبع:مادری

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *