خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > فواید روغن زیتون فوق خام و تصفیه نشده

فواید روغن زیتون فوق خام و تصفیه نشده

طبق نتایج یک مطالعه، ترکیب موجود در روغن زیتون فوق خام به شکل قابل توجهی موجب کاهش علائم مقاومت انسولین و بیماری کبد چرب غیرالکلی می شود.

فواید روغن زیتون فوق خام و تصفیه نشده

«هیدروکسی تیروزول» پلی فنول یافت شده در روغن زیتون فوق خام و تصفیه نشده، دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده که نقش مهمی در سلامت دارد.رودریگو والنزوئلا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه شیلی، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان می دهد که در موش های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب، هیدروکسی تیروزول تاثیری حفاظتی بر کبد خواهد داشت.»
مطالعه انجام شده بر روی موش ها نشان داد هیدروکسی تیروزول قادر به کاهش آنزیم های کبدی مرتبط با ایجاد عدم توازن در ترکیب اسیدچرب کبد، مغز، و قلب و همچنین افزایش فعالیت آنهاست.
والنزوئلا در ادامه افزود: «ما اثبات کردیم که این ترکیب می تواند نقش حفاظتی در مقابل فشار اکسایشی و ترکیب مضر اسیدچرب موجود در کبد، قلب و مغز ناشی از رژیم غذایی پرچرب داشته باشد.»
در این مطالعه به چهار گروه متشکل از ۱۲ تا ۱۴ موش، رژیم غذایی پرچرب (۶۰ درصد چربی) یا رژیم غذایی کنترل (۱۰ درصد چربی)، همراه با مکمل ۵mg هیدروکسی تیروزول به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت ۱۲ هفته داده شد و به برخی هم این مکمل داد نشد.
نتایج آشکار ساخت افزودن دوز نسبتا پایین هیدروکسی تیروزول به رژیم غذایی قادر به برگرداندن تاثیر فشار اکسایشی مرتبط با بیماری کبد چرب بود. همچنین هیدروکسی تیروزول موجب افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDLL) یا کلسترول بد شد.
با این حال محققان تاکید دارند این یافته ها باید بر روی انسان ها هم به اثبات برسد.

منبع: رکنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین دمنوش ها برای روزه داران در ماه رمضان

دمنوش های مفید برای روزه داران دمنوش ها یکی از نوشیدنی های مناسب برای ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *