خانه > اخبار ایران و جهان > آیا سخنان تند احمدی نژاد در اهواز خطاب به رهبری بود!؟

آیا سخنان تند احمدی نژاد در اهواز خطاب به رهبری بود!؟

از ماه گذشته که محمود احمدی‌نژاد به گفته خودش تصمیم گرفت سکوتش را بشکند و به انتقادات پاسخ دهد لحن وی هم رفته رفته تندتر شد. او در ابتدا با چند بیانیه و گزارش تصویری، به انتقادهای اقتصادی از عملکردش و خالی نبودن خزانه هنگام تحویل دولت پاسخ داد و روز ۲۰ اسفند ماه در یک سخنرانی، شدیدا به حسن روحانی حمله کرد و گفت: «سکوت بنده ادامه نخواهد داشت و به اتهاماتی که متوجه عملکرد دو دولت نهم و دهم شد پاسخ‌های کوبنده و پی در پی خواهم داد… مملکت را بکنند توی حلقوم آمریکا و ما نگاه کنیم؟! مردم را له کنند؟! ثروت‌های ملت را بالا بکشند؟! شوخی نداریم در این مسائل… به فضل الهی، به وقتش سیلی‌های پی در پی خواهد آمد. خیال می‌کنند ملت مرده است و کسی پیدا نمی شود جواب اینها را بدهد؟»

آیا سخنان تند احمدی نژاد در اهواز خطاب به رهبری بود!؟

لحن احمدی‌نژاد اگرچه در این سخنرانی بسیار تند بود، ولی از آنجا که مخاطب گفته‌های او، مشخصا دولت حسن روحانی بود، حساسیتی برنمی‌انگیخت و حتی کمتر هم مورد استقبال رسانه‌ها قرار می‌گرفت، اما سخنرانی هفته گذشته وی در اهواز و ابهام در تعیین مخاطب آن سخنان، منجر به ایجاد واکنش‌هایی شد که همچنان ادامه دارد.

محمود احمدی نژاد در جمع مردم خوزستان سخنان صریحی را در انتقاد به وضعیت اقتصادی کشور ایراد کرده است که متاسفانه اصلاح طلبان برای نجات دولت روحانی از منجلاب بی تدبیری، درصدد هستند ضمیر افعال سخنان احمدی نژاد را به سمت و سوی دیگری منحرف کنند

احمدی نژاد در این سخنان گفته است:

«… بذارید حرف دل مردم ایران را بزنم: هر کی فکر می‌کنه ملت نمی‌فهمند خودش نفهمه هشتاد ملیون نمیفهمه، تو می‌فهمی؟

این چه استکباریه؟ این چه سلطنتیه پیدا شده است؟

۹۸ درصد مردم یه چیزی را میخواهند، او میگه نه خیر!!! .

تو میشه یه دلیل بیاری که یکی بهتر از همه ملت میفهمی؟ تو کی هستی؟ میشه بگی از کجا تشریف آوردی؟ تو چه اختیاری داری رفتی اون بالا نشستی؟!

این اختیار را کی به تو داده؟ غیر از اینکه ملت داده؟ بابا ملت انقلاب کرد که دیگه این آدمها را نبینه!! آقا ذلیل ترین انسانها کسی است که فکر کنه نسبت به مردم عزت داره. رییس الملک خادمهم”.

*****

پس از این سخنان کانال تلگرام «آمدنیوز» آن را با عنوان «سخنان تند احمدی‌نژاد علیه خامنه‌ای» منتشر کرد که نزدیک به یک میلیون بار دیده شد و پس از آن هم حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور در توئیتر خود یک نظرسنجی با این عنوان گذاشت: «سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد در اهواز را بیشتر علیه چه کسی می‌دانید؟ دکتر روحانی – مقام معظم رهبری – اصول گرایان» در این نظرسنجی ۵۴ درصد مخاطبان گفتند که مخاطب سخنان رئیس جمهور پیشین ایران رهبر جمهوری اسلامی بوده است.

آیا سخنان تند احمدی نژاد در اهواز خطاب به رهبری بود!؟

همچنین حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر حسن روحانی نیز امروز یکشنبه ۶ فروردین‌ماه به گفته‌های احمدی‌نژاد در اهواز واکنش نشان داد و آن را «ساختارشکنانه و خطایی راهبردی» خواند و نوشت: «اگر سیاستمدار نیستیم، بازی سیاست نمی‌شناسیم، و راه و رسم حضور در قدرت را نمی‌دانیم، حداقل ارزیابی درستی ازنتایج اقدامات خود داشته باشیم… هشیار باشیم، قدرت، ارزش آن را ندارد که برای به چنگ آوردن آن، همانگونه که قبلا کرده‌اید، کشور و امنیت ملی آن را ساختارشکنانه به مخاطره بیاندازیم.»

اگرچه پس از موضع‌گیری برخی نزدیکان حسن روحانی علیه سخنان احمدی‌نژاد در اهواز، وب‌سایت‌های طرفدار و نزدیکان رئیس جمهور سابق اعلام کردند که مخاطب این سخنان، مشخصا حسن روحانی بوده، با این حال شخص محمود احمدی‌نژاد علی‌رغم اهمیت این موضوع، تاکنون واکنش مستقیی نشان نداده است و تنها علی اکبر جوانفکر، یکی از افراد نزدیک به وی روز شنبه پنجم فروردین ماه و در واکنش به نظرسنجی حسام‌الدین آشنا گفت: «بدون تردید آقای آشنا به وضوح فهمیده است خطاب این سخنان چه کسی است اما به راستی او با طرح این سئوال به دنبال چه هدفی بوده است؟ معاون اسبق وزارت اطلاعات اینک از یاد برده است که با رویکرد امنیتی و اطلاعاتی نمی‌توان اذهان عمومی را از تمرکز بر سخنان دکتر احمدی نژاد و مخاطب اصلی آن، منحرف ساخت.»

منبع:euronews.com /arnanews.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

یک دیدگاه

  1. بدون شک من که سیاسی نیستم هم فهمیدم سخنان احمدی نژاد خطاب به شخص خامنه ای است نه تنها او که اکثریت مردم قبل از اینکه احمدی نژاد چنین سخنانی را بگوید نظرشان این است او از کلمات محترمانه استفاده کرد اما مردم از سخنان زشت و رکیک هم استفاده کرده اند سال هاست که می گویند اما مقام و قدرت و ثروت خامنه ای محکم گرفته و فکر می کند همچون فرعونیان خواست! فرعون هم وقتی خواست جای خود را محکم کند اول دانایان ودخردمندان را از اطراف خود دور کرد بعد خود را روبروی انسان هایی نفهم و بی خرد دید که نتیجه کار خودش بود و اراذل و اوباش را دور خود جمع کرد و بعد خود را بزرگ آنان دانست و خود را خدا خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *