خانه > گردشگری > تصاویر باغ فین کاشان

تصاویر باغ فین کاشان

تصاویر باغ فین کاشان

باغ فین کاشان، باغ بزرگ ایرانی و یکی از جاذبه های گردشگری کاشان که روزگاری پرازهیاهوی زندگی شاهانه  بوده و یادگار دوران خوشی از تاج گذاری شاه اسماعیل صفوی و یادگار روزهای تلخی از دوره ی قاجاره در کاشان به جا مانده که به بدنام ترین باغ تاریخی ایران معروفه که با شنیدن نام حمام فین، قتل ناجوانمردانه امیرکبیر و حمام خون یادآوری میشه.

اما طراحی زیبا و مهندسی این باغ باعث شده گردشگران زیادی رو جذب کنه و ساعت ها قدم زدن در فضای دلنشین و سر سبز باغ فین، سرزندگی و طروات رو به ارمغان میاره. مجموعه باغ فین با مساحت ۲۵۰۰ متر مربعی یکی از جاذبه های گردشگری کاشان می باشد که با بدو ورود تماشای سر دره ورودی که یادگاری بی نظیر از  دوره سلطنت صفویه ست و کوشک صفوی در وسط باغ، یادگار روزهای تفریح و خوشگذرانی شاهانه ست که طبقه ی اول شامل هشتی و دالان ورودی به باغ با اتاق های جانبی و طبقه ی بالا شامل سالن وسیع و زیبایی با نقاشی های زیبا که چشم هر بیننده ای رو به خود خیره میکنه و با چشم انداز خوبیکه بر اطراف داره دلِ هر گردشگری میخواد ساعتها بایسته و فضای بی نظیر و منحصر به فرد باغ رو با گل های رنگارنگ و درخت های کهنُ تماشا کنه.

در این باغ آب اساسی ترین عنصر بوده که طراحی به صورت راکد در استخر مقابل کوشک و حوض خانه ها، آب های روان در جوی ها، فواره ها و جوششی از حفره های منظم کف حوض روحی تازه به باغ بخشیده. از دوران های ایران باستان آب را یکی از ایزدان مقدس میدانستند و آن را تقدیس و تکریم میکردند. وجود آب و باغ در کنار هم و حفظ تقارن در طراحی این باغ اهمیت ویژه ای داره که زیبایی فضارو چندین برابر کرده. حمام فین در سال ۱۳۸۹ در یونسکو ثبت جهانی شده و هم اکنون به عنوان موزه قابل بازدید است.

 تصاویری از باغ فین کاشان

تصاویر باغ فین کاشان

تصاویر باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

مکان های دیدنی کاشان

مکان های دیدنی کاشان

مکان های دیدنی کاشان

منبع:hamgardi.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

زیبایی های شهر بوشهر و جاذبه های دیدنی آن

مجله مهرگان نو : چه دلیلی بهتر از دریا برای رفتن به سرزمین بوشهر. شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *