خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

استفاده از شبکه های بی سیم خانگی تبدیل به راه اصلی ارتباط ما به انیترنت شده اند. وقتی شبکه بی سیم خود را وصل می کنید نام پیش فرض ( SSID ) معمولا سخت به خاطر می ماند. همچنین برای تقویت امینت شبکه و ممانعت از ورود هکر باید به فکر تغییر دادن این نام باشید. معمولا کمپانی های سازنده روترها نام پیش فرض شبکه تان را نام خوده شرکت قرار می دهند. دانستن نام شرکت سازنده روتر شما به هکرها کمک می کنند خیلی راحت تر وارد شبکه تان شوند. بنابراین باید این نام را تغییر داده و نامی مخصوص خودتان بگذارید. با استفاده از این راهنما می توانید SSID هر روتری را تغییر دهید.

۱- کانکشن خود را چک کنید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

مطمئن شوید که روتر کار می کند و به اینترنت متصل است و همچنین مطمئن شوید که کامپیوترتان به یکی از پورت های اینترنت متصل است. می توانید این کارا با اتصال بی سیم نیز انجام دهید، اما وقتی نام روتر تغییر می کند ارتباطتتان با آن را نیز از دست می دهید.

۲- یک پنجره در مرورگرتان باز کنید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

در نوار آدرس مرورگر IP روتر خود را وارد کنید. آدرس IP از سازنده تا سازنده فرق می کند، می توانید آدرس IP روتر خود را در پشت آن مشاهده کنید کافی است روتر یا مودم خود را برگردانید تا شماره ها را ببینید. اگر پیدا نکردید کافی است شرکت سازنده روتر خود را در اینترنت سرچ کنید و IP را بدست بیاورید.

آدرس IP روترتان معمولا مانند IP پیش فرض دروازه روتر است. برای پیدا کردن IP از داخل کامپیوتر  command prompt را باز کنید ( دکمه ویندوز + R را بزنید و سپس cmd را تایپ کنید ) و ” ipconfig ” را وارد کنید. در نوشته هایی که می آید به دنبال Default Gateway بگردید و IP که روبروی آن نوشته شده را امتحان کنید.

در سیستم های مکینتاش، Network control panel را باز کنید. با کلیک روی منوی اپل و انتخاب System Preferences می توانید به این قسمت دسترسی پیدا کنید. Network را باز کنید و به دنبال ” Router ” بگردید، این آدرس روتر شما است.

۳- از نرم افزار روتر خود استفاده کنید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

برخی روترها نرم افزاری دارند که به شما اجازه می دهد بدون رابط وب در تنظیماتشان تغییر ایجاد کنید. با این حال همچنان باید نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید.

۴- لاگین کنید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

نام کاربری و رمز عبور روتر خود را وارد کنید و لاگین شوید. همه روترها به این مرحله نیاز ندارند. اگر روترتان به صورت پیش فرض نیازمند رمز عبور بود، مطمئنا داخل مشخصات روتر و یا پشت آن نوشته شده است. معمولا کلمه عبور بیشتر روترها به صورت پیش فرض ” admin ” است.

  • همچنین می توانید در وب به دنبال نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض روتر خود بگرید.

۵- به قسمت wi-fi در تنظیمات روتر بروید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

وقتی صفحه وب تنظیمات روتر باز شد به دنبال دکه یا پنجره ای به نام ” Wireless “، ” Wireless Settings “، ” Wireless Setup | یا هر چیزی که نامش مشابه اینهاست باشید. این پیج حاوی تنظیمات مختلفی است.

۶- به دنبال قسمت SSID باشید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

ممکن است با نام ” Network Name “، ” Wireless Network Name “، ” Router Name ” یا چیزی مشابه اینها آمده باشد. این قسمت ممکن است با نام پیش فرض شرکت سازنده روترتان پر شده باشد.

۷- یک نام جدید برای شبکه بی سیم خود وارد کنید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

خلاق باشید به شبکه بی سیم خود نامی دهید که برای خودتان شناس باشد  اما مواظب باشید این نام را شخصی نکنید چون تمام افرادی که در نزدیکی تان قرار دارند نام وای فای را ببینند.

۸- نام جدید خود را ذخیره کنید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

روی گزینه ” Apply “، ” Save Settings “، ” Save ” و یا هر چیز دیگری که تغییرات انجام شده را ثبت می کند کلیک کنید.

  • نام جدید وای فای خود را با استفاده از دیگر دستگاه ها مانند لپ تاپ، تبلت یا گوشی همراه شناسایی کنید. با اطلاعات جدید به اینترنت وصل شوید و چک کنید که همه چیز درست کار کند.

۹- صفحه مرورگر خود را ببندید

تغییر دادن و پنهان کردن نام وای فای

اگر دستگاه هایی با اطلاعات قبلی روترتان دارید ممکن است لازم باشد دوباره نام جدید روتر را پیدا کنید و اطلاعات را وارد کنید.

آیا می توان کاری کرد کسی نام وای فای را نبیند؟

بله می توانید برای تقویت هرچه بیشتر شبکه خود نام وای فای را از دید دیگران پنهان کنید.

برای انجام این کار به همان قسمتی بروید که نام شبکه بی سیم خود را تغییر دادید، سپس SSID Broadcast را غیر فعال کنید ( اگر روترتان دو بانده است برای هر دو باید این کار را بکنید ).

سپس تغییر ایجاد شده را ذخیره کنید و پس از آن دستگاه های دیگر قادر به دیدن نام وای فای شما نخواهند بود.

اما چگونه می توان بدون دیدن نام وای فای به آن متصل شد؟

برای اینکه بتوانید بدون دیدن نام وای فای به آن اتصال پیدا کنید باید در قسمت search network گوشی، کامپیوتر، تبلت و لپ تاپ نامی که خودتان برای وای فای گذاشته اید را جستجو کنید سپس رمز را وارد می کنید و اتصال برقرار می شود.

با این ترفند دیگر مهمان ها اصلا نام وای فای شما را نخواهند دید پس طلب رمز عبور هم نخواهند کرد!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان در ادامه مجموعه ای از متن مجری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *