خانه > ورزشی > زیبایی و تناسب اندام > توصیه هایی برای سفت کردن عضلات شکم

توصیه هایی برای سفت کردن عضلات شکم

توصیه هایی برای سفت کردن عضلات شکم

داشتن عضلات ورزیده شکم از آرزوهای دست‌نیافتنی تعداد زیادی از مردان جهان است. آن‌ها هر روز آگهی‌های تبلیغاتی لوازم ورزشی و داروهای غیرمجاز را مشاهده می‌کنند و در آرزوی داشتن اندام ورزیده می‌سوزند.
اما کارشناسان تناسب‌اندام و تغذیه باور دارند، مردان علاوه بر توجه به سه موضوع حالت بدن، ورزش و پیروی کردن از رژیم غذایی، باید توصیه‌ها و تمرین‌های ورزشی که در این گزارش ارائه شده‌اند را مطالعه و اجرا کنند.
۱- حالت بدن
حالت بدن (راه رفتن، ایستادن و نشستن نامناسب) یکی از عوامل مهم چاق‌تر دیده شدن شکم است. قوز نکردن باعث کشیده شدن عضلات شکم می‌شود. برای تقویت عضلات شانه و قفسه سینه تمرین‌های زیر را سه بار در روز انجام دهید:
پاهایتان را به‌اندازه عرض شانه باز کنید. لباسی در دست‌هایتان بگیرید و آن را به‌گونه‌ای پشت سروگوش‌هایتان نگه دارید که شانه‌هایتان به عقب و قفسه سینه‌تان به جلو متمایل شوند.
۲- ورزش کل بدن
دکتر کاترین فریلند، کارشناس تناسب‌اندام گفت:” برای کاهش وزن و داشتن شکمی با عضلات ورزیده باید تمرین‌های هوازی انجام داد تا علاوه بر آب شدن چربی‌ها، ضربان قلب تنظیم‌شده و توانایی‌های دستگاه تنفس بدن ارتقا یابد.”
آلیسیا مچیستریس، متخصص طب ورزشی نیز با اشاره به تأثیر مثبت تمرینات بوکس پیلاتس – نوعی سیستم آمادگی جسمانی است که در اوایل قرن بیستم توسط یوزف پیلاتس ابداع شد و ترکیبی از تمرین‌های باستانی یونانی و مدیتیشن شرقی است. – بر کاهش وزن، تناسب اندام و ورزیدگی عضلات شکم گفت:” پس از اجرای میان و بلند مدت این تمرینات که عضلات مورب و عرضی شکم را درگیر می‌کند می‌توان اطمینان داشت عضلات شکم ورزیده و زیبا شوند. ”
برخی از تمرین‌ها عبارت‌اند از:
دراز و نشست
به پشت دراز بکشید، زانوهایتان را خم و با دست‌هایتان زانوهایتان را بگیرید و به آرامی بالا تنه‌تان را بالا آورید. هر روز ۱۲ تا ۱۵ بار این حرکت را انجام دهید تا بخش فوقانی عضلات شکمتان تقویت شوند.
تخته
آرنج‌ها و زانوهایتان را روی تخته ویژه پیلاتس قرار دهید و سعی کنید با فشار آوردن بر آن‌ها تعادلتان را حفظ کنید. به یاد داشته باشید در حین انجام دادن این حرکت پشتتان صاف و عضلات شکمتان منقبض باشند. هر ۱۰ ثانیه یک بار این حرکت را انجام دهید.
ساق پا
دراز بکشید، پاهایتان را بالا بیاورید و دست‌هایتان را از پشت روی دنده‌هایتان بگذارید. به‌تدریج پاهایتان را بدون این‌که خم شوند پایین بیاورید و بالا ببرید.
رژیم غذایی
دکتر کاترین فریلند، کارشناس تناسب‌اندام گفت:” اگر می‌خواهید از شر چاقی شکمی خلاص شوید و عضلات شکمتان ورزیده شود، علاوه بر پیروی کردن از رژیم غذایی سالم باید از مصرف مواد غذایی نفاخ و تبدیل شونده به قند بپرهیزید. ”
انجام دادن آرام حرکات و واقع بینی
شکم متناسب و ورزیده یک شبه ایجاد نمی‌شود. باید برای رسیدن به اهداف تلاش کنید. آلیسیا مچیستریس، متخصص طب ورزشی گفت:” با صبر و بردباری، انجام دادن آرام حرکات و توقف مصرف میان وعده‌های مضر و پرهیز از کم‌تحرکی در آینده‌ای نزدیک شکمی متناسب و ورزیده خواهید داشت. ”

منبع:salamaneh.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

مزایای جالب دویدن رو به عقب

مطالعات جدید محققان نشان می دهد دویدن به سمت عقب بسیار بیشتر از دویدن معمولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *