خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > حضرتی:قالیباف وعده های پوچ می دهد

حضرتی:قالیباف وعده های پوچ می دهد

خبرگزاری ایلنا: الیاس حضرتی در نشست خبری مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس با نشریات دانشجویی کشور که در محل باغ نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: من در مجالس سوم، چهارم و ششم بودم.  آقای صادقی گل سر سبد این مجلس است و خوب درخشید.

حضرتی:قالیباف وعده های پوچ می دهد
گاهی به صادقی توصیه می‌کنیم سرعتش را کم کند

او ادامه داد: گاهی به آقای صادقی اتهام می‌زنند که سرعتش زیاد شده است. ما که خود تجربه این سرعت را هم داریم گاهی به ایشان توصیه می‌کنیم سرعتش را کم کند.

 فعالیت سیاسی دردسرساز است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ما بی‌تفاوت نیستیم و نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی و جامعه با بی‌تفاوتی رد نشدیم، اظهار داشت: کم نیستند دانشجوهایی که دنیا را آب ببرد، آنها را خواب می‌برد. برخی هم دنبال نمره هستند. یک تعداد کمی نیز هستند که فعالیت سیاسی و دردسر را انتخاب کردند و این در حالی است که موضوع و فعالیت سیاسی دردسرساز است.

سه احضاریه هم‌اینک روی میز من است

حضرتی در پاسخ به دانشجویی که گفته بود دادگستری برای او به دلیل نام بردن از خاتمی در نشریه دانشجویی‌اش احضاریه فرستاده است، تصریح کرد: در مورد اینکه احضاریه برای ایشان فرستادند، باید بگویم سه احضاریه هم‌اینک روی میز من است. من در یک مقطع پنجاه و شش احضاریه از دولت احمدی‌نژاد، قوه قضاییه و سایر نهادها داشتم.

حضرتی با بیان اینکه وقتی مرا احضار می‌کنند، سریعا به دادسرا می‌روم، خاطرنشان کرد: کارمندان و نیروی دادسرا من را می‌شناسند. پرونده‌ها هم در بهترین حالت‌ مشمول مرور زمان می‌‌شود. این استراتژی من در این مدت بوده است.

هنوز به وضعیت سفید نرسیده‌ایم

او با بیان اینکه ما هنوز به وضعیت سفید نرسیده‌ایم، ابراز داشت: ما هنوز در وضعیت قرمز هستیم. در انتخابات مجلس، حداقل ده‌ها جوان رشیدتر از ما ردصلاحیت شدند و ما باقی‌مانده کشته‌ و زخمی‌ها یک لیستی را تهیه کردیم، هرچند که این مساله در انتخابات شوراها برعکس شد ولی ما هنوز به وضعیتی که یک وزیر بتواند معاون اصلاح‌طلب تعیین کند، نرسیدیم.

نباید به کسانی که به دنبال تعطیل کردن نشریات هستند، میدان داد

مدیرمسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه ما باید قانون را رعایت کنیم و نباید قانون‌شکن باشیم، عنوان کرد: ما نباید با اعتقادات مردم بازی کنیم و آنها را به سخره بگیریم. نباید به کسانی که به دنبال تعطیل کردن نشریات هستند، میدان داد.

به تک تک وزرا در ارتباط با نشریات دانشجویی نامه نوشته‌ام

حضرتی با بیان اینکه من به تک تک وزرا در ارتباط با نشریات دانشجویی نامه نوشته‌ام، یادآور شد: اگر آقای وزیر نمی‌تواند این موانع را برطرف کند، ما اجازه نمی‌دهیم دور بعد وزیر باشد. اگر قرار باشد از ترس نشریه را باطل کنند، ما او را نمی‌خواهیم.

با استفاده از ظرفیت اصلاح‌طلبی سعی می‌کنیم به عقب برنگردیم

او با تاکید بر اینکه وزیر ضامن اجرای قوانین است، بیان کرد: ما قانون تصویب می‌کنیم و بر مدیری که رای اعتماد داده‌ایم، نظارت می‌کنیم. ما در جلسه با آقای روحانی، به ایشان گفتیم که تلاش می‌کنیم دوباره یک زلزله هشت ریشتری دامن‌گیر این مردم نشود و علیرغم گله‌هایی که از دولت داریم، با تمام توان و با استفاده از ظرفیت اصلاح‌طلبی سعی می‌کنیم به عقب برنگردیم.

محدود کردن ملت به یک حزب و تفکر و سلیقه خاص مدنظر امام نبود

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به لزوم وجود اندیشه‌ها و نگرش‌های متفاوت در جامعه گفت: اتکای امام(ره) به یک فرد و حزب خاص نبود. محدود کردن ملت به یک حزب و تفکر و سلیقه خاص مد نظر امام نبود. وقتی عده‌ای خواسته بودند مراجع و علما کاندیداها را انتخاب و بر آنها نظارت کنند، امام این رویه را بدتر از جدا کردن دین از سیاست و مصداق جدا کردن ملت از سیاست دانستند.

حضرتی اضافه کرد: تفکر مقابل می‌گفت ملت توده‌های صغیر و یتیمی هستند که نیازمند سرپرستی هستند و همچون یک معلول ذهنی باید مواظب آنها بود. وقتی هم بحث رای دادن زنان و کاندید شدن آنها مطرح شد، عده‌ای اطلاعیه دادند که اگر کل مجلس را زنان بگیرند و اگر رئیس مجلس و نخست‌وزیر زن شود، چه می‌شود؟ امام همان زمان به آنها تودهنی زد ولی آنها به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف درآمدند و هنوز هم این تفکر را می‌بینیم و مصیبت ما با این تفکر است.

عده‌ای می‌گویند دانشجو غیرقابل اعتماد است

او سپس به لزوم وجود امنیت و آزادی در فضای دانشگاه و نشریات دانشگاهی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر امروز از کمبود فضای امن و آزاد برای نشریات دانشجویی صحبت می‌کنیم، به این دلیل است که همان عده می‌گویند دانشجو غیرقابل اعتماد است . اما واقعیت این است که این قشر دانشجو است که حریت و آزادگی را به جامعه تزریق می‌کند و تورهای روزمرگی را پاره می‌کند.

نشریات دانشجویی نیاز به بگیر و ببند ندارند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نباید تهدید و ارعاب و نگاه از بالا بر سر نشریات دانشجویی وجود داشته باشد، تصریح کرد: گردش آزاد اطلاعات برای اقشار مختلف جامعه اعم از توده، معلمان، کارگران و مخصوصا نخبگان و دانشجویان باید محقق شود. نشریات و از جمله نشریات دانشجویی نیاز به بگیر و ببند ندارند مگر اینکه مخل امنیت کشور باشند. مصادیق امنیت هم روشن است ولی برخی بسط سلیقه‌ای به آن می‌دهند.

سخت‌ترین و پر چالش‌ترین کارها را رسانه به دوش دارد

حضرتی با اشاره به فعالیت‌های مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: ۳۰ سال است که در کار رسانه هستم و به جرات می‌گویم سخت‌ترین و پر چالش‌ترین کارها را رسانه به دوش دارد. بنده شخصا زندگی زیر توپ و تانک و آتش را هم تجربه کردم ولی واقعا استرس و چالش‌هایی که در کار رسانه کشیدم، بسیار بیشتر از دوره‌هایی است که در جبهه بودم.

افرادی از گردش آزاد اطلاعات ترس دارند

او با تاکید بر اهمیت گردش آزاد اطلاعات ابراز داشت: در مورد تحقق گردش آزاد اطلاعات با بد سلیقگی و فشار از سوی آنهایی که از گردش آزاد اطلاعات ترس دارند، مواجه هستیم.

توقیف یک نشریه کشتن افرادی است که از آن تغذیه اطلاعاتی می‌شوند

این نماینده مجلس در مورد اهمیت مشخص کردن خط قرمزها بیان کرد: پیشنهاد دادم خط قرمزها را مشخص کنید حتی اصول دین هم پنج مورد مشخص هستند. نمی‌شود که به سلیقه اشخاص و مدیران خط قرمز اضافه کنیم. توقیف یک نشریه کشتن افرادی است که از آن تغذیه آگاهی و اطلاعاتی می‌شوند. تذکر دادن اشکالی ندارد، مخصوصا اینکه سرعت کار در رسانه و مطبوعات بالاست و احتمال اشتباهات سهوی وجود دارد. خود مجوز نشریه دانشجویی داستان دارد، خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، در مدت پنج ماه تکلیف صدور مجوز یک نشریه روشن می‌شود و فرد بلاتکلیف نمی‌ماند.

در ادامه این نشست، یکی از دانشجویان درباره بازداشت و زندانی شدن یکی از دانشجویان از حضرتی پرسید که او عنوان کرد: من در جریان پرونده این دانشجو نیستم. امروز با مادر آن دانشجو دیدار داشتم و خواستم که مشخصاتش را برای من بفرستند. ظاهرا آن دانشجو چند خبر را برای یکی از کانال‌های تلگرامی فرستاده است.

در بخش دیگری از این نشست، یکی از مدیران نشریات دانشجویی نسبت به دخالت خارج از دانشگاه‌ها در رسیدگی به تخلفات دانشجویی پرسید چه سیاستی از سوی مجلس در این زمینه وجود دارد که مدیرمسئول روزنامه اعتماد پاسخ داد: ما در یک مبارزه مستمر قرار داریم. جریانی که از اینکه همه امور در فضای آزاد شکل بگیرد، واهمه دارند.

وحشتناک‌ترین دوران روزنامه‌نگاری قبل از دوران روحانی بود

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر یک طرف را دست و پایش را ببندیم و یک طرف انواع بودجه‌ها را داشته باشد، درست نیست، یادآور شد: ما راهی جز حرکت آرام ، نداریم. ما سال ۹۱ و قبل از روی کار آمدن دولت روحانی در وحشتناک‌ترین دوران روزنامه‌نگاری خود بودیم. افرادی به چاپخانه می‌رفتند و مطالب را چک می‌کردند. کار به جایی رسید که عکس آقای هاشمی را هم می‌گفتند در بیاوریم.

حضرتی با اشاره به فضای کنونی گفت: هم‌اینک ما در عرصه رسانه‌ای کار می‌کنیم. ما قبلا هفته‌ای چهل شکایت داشتیم اما الان این شکایت‌ها یکی شده است.

قالیباف وعده‌های پوچ انتخاباتی می‌دهد

او با اشاره به رقبای انتخاباتی حسن روحانی اظهار داشت: قالیباف شدیدترین انتقادات را به همراه وعده‌های پوچ می‌دهد. ما می‌فهمیم اگر کسی بگوید ۲۵۰ هزار تومان در ماه می‌دهم، چقدر فریب‌کاری است یا اگر بگوید درآمد کشور را در عرض یکسال، دو برابر می‌کند. اینها وعده‌های پوچ است.

انتخابات بهار سرنوشت‌ساز ماست

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما ضمن پیگیری وضعیت نشریات دانشجویی باید ارتباط تنگاتنگ و پیگیری مستمری با دانشجویان داشته باشیم، تصریح کرد: در کنار انتخابات که بهار سرنوشت‌ساز ماست، ما باید کمک کنیم در این بیست روز باقی مانده همه دوستان در دانشگاه‌ها فعالیت کنند.

حضرتی در خصوص انتقاداتی که نسبت به برخی از روسای دانشگاه‌ها مطرح است، ابراز داشت: یک بلای خانمان‌سوز که گرفتار مدیران دوران اصلاحات شده است، این است که بسیاری از آن مدیران که هشت سال با نشاط و فعال کار کردند، بعد از دولت اصلاحات مورد برخورد قرار گرفتند و خانه‌نشین شدند. هم‌اینک که آن افراد دوباره به کار برگشته‌اند، براساس تجربه قبلی و برای ماندگاری بیشتر احساس می‌کنند باید با احتیاط بیشتری کار کنند. حتی آن افراد بعضی از افرادی را سرکار می‌آورند که روزی آنها را خانه‌نشین کردند و کسانی را که آنها را روی کار آوردند را کنار می‌گذارند. تعدادی از این مدیران هم تجربه تکراری دارند و مثلا دوباره به همان سمت قبلی بازگشته‌اند و پله بالاتری برای خود متصور نیستند و می‌گویند ایام باقیمانده تا بازنشستگی را آهسته و با احتیاط طی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخبار انتخابات ریاست جمهوری

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *