خانه > اخبار ایران و جهان > روسیه: انگلیس را از روی زمین محو خواهیم کرد

روسیه: انگلیس را از روی زمین محو خواهیم کرد

روسیه در واکنش به تهدید انگلیس به حمله‌های هسته‌ای پیش دستانه تاکید کرد که اگر انگلیس علیه یک کشور دارای سلاح هسته‌ای حمله هسته‌ای انجام دهد، از روی زمین محو خواهد شد.

روسیه: انگلیس را از روی زمین محو خواهیم کرد

خبرگزاری تسنیم: مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس به شبکه تلویزیونی “بی بی سی” گفت که وی استفاده کشورش از سلاح هسته‌ای را به عنوان حمله‌ای پیش دستانه بعید نمی داند.

وی گفت: “ما روشن کرده ایم که در بدترین موارد، نمی توان استفاده از سلاح هسته‌ای را از طریق یک ضربه پیش دستانه بعید دانست”.

فالون در عین حال هیچ نوع از این موارد را مشخص نکرد که در آن کشورش از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد. وی گفت: بهترین است که آن را ذکر یا توصیف نکنیم زیرا به سود منافع دشمنان ما خواهد بود و قانع کنندگی بازدارندگی هسته‌ای را کم خواهد کرد زیرا اساس آن در این نهفته است که در ذهن همه کسانی که به فکر استفاده از سلاح علیه انگلیس هستند، باقی بماند.

این سخنان مایکل فالون با واکنش شدید روسیه مواجه شد و فرانتس کلنتسیوچ سناتور روس و معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان روسیه در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: آنچه لندن اعلام کرد به طور خودکار این سوال را مطرح می کند که لندن می خواهد از سلاح هسته‌ای علیه چه کسی استفاده کند.

وی گفت: دو احتمال برای توسل انگلیس به استفاده از سلاح هسته‌ای وجود دارد. نخست استفاده از آن برای حمله‌ای هسته‌ای به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای و دوم استفاده از آن علیه کشوری که سلاح هسته‌ای ندارد.

این سناتور افزود: در واکنش به حمله‌ای هسته‌ای علیه یک کشور هسته‌ای، انگلیس از روی زمین محو خواهد شد.

اما درخصوص احتمال حمله هسته‌ای به یک کشور غیرهسته‌ای، این سناتور گفت: موفقیت آمریکا در انداختن دو بمب هسته‌ای روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن همچنان رویاپردازی انگلیس را بر می انگیزد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تصمیم شبانه و شوک‌برانگیز وزارت نفت درباره بنزین

تصمیم شبانه و شوک‌برانگیز وزارت نفت درباره بنزین وزارت نفت بدون اعلام رسمی و صدور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *