خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > غذاهایی که عمر شما را سه رقمی می کند

غذاهایی که عمر شما را سه رقمی می کند

سی ان ان در گزارشی جالب منتشر کرد که چگونه انسان ها می توانند با خوردن برخی از غذاها عمری طولانی داشته و سن خود را به اعدا سه رقمی برسانند.
غذاهایی که عمر شما را سه رقمی می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران آنلاین از سی ان ان ، ” دیوید کاتز” از کالج پزشکی امریکا بیان کرد که در برخی از جوامع دنیا نسبت صد ساله ها بسیار بالاست و این موضوع نه تنها به هوا و اّ سالم بلکه به رژیم غذایی ساکنان منطه نیز مرتبط است .

به عقیده این محقق مردم این مناطق با استانداردهای خاص خود زندگی می کنند.

کشورهایی چون یونان ، ژاپن ، کاستاریکا و .. جزو کشورهایی هستند که عمری طولانی دارند . کلید طول عمر طولانی در منوی غذایی این اقوام وجود دارد. استفاده از ترشی جات و ادویه هایی خاص به صورت روزانه و استفاده از غذاهای دریایی مدیترانه ای بهترین گزینه برای بومیان این کشورهاست .

این دانشمند پس از انجام مطالعات خود بیان کرد که رژیم غذاهای غربی برای بدن اسنان مضر است و تنها با استفاده از منوی غذاهای گیاهی – دریایی می توان بدنی سالم تر داشت . در هر منوی غذایی وجود سبوس، فیبرو پروئیت که به طور عمده از ماهی تهیه می شود می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. ژاپنی ها نیز در رژیم غذایی خود از سبزیجات دریایی ، برنج و ماهی استفاده می کنند. علاوه بر این غذاها استفاده از لوبیا و سیب زمینی شیرین نیز در طول عمر مردم کاستاریکا موثر بوده است .

به گفته یکی دیگر از دانشمندان تغذیه و طول عمر دانشگاه هاروارد، استفاده از ادویه آسیایی چون زردچوبه و زنجبیل که هر دو ضد التهاب و ضد باکتری هستند میزان مرگ و میر را کاهش می دهد . مردم یونان نیز منوی غذای مدیترانه ای را در برنامه روزانه خود قرار داده و به این ترتیب با سرطان مبارزه کرده اند .

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *