خانه > زیبایی و آرایشی > لاک ناخن؛ سمی خوش آب و رنگ!

لاک ناخن؛ سمی خوش آب و رنگ!

اکثریت قریب به اتفاق زنان از لاک ناخن استفاده می کنند. اما آیا می دانستید لاک های ناخن حاوی ترکیبات شیمیایی سمی هستند که می توانند نه تنها از نظر ظاهری به بدن آسیب برسانند، بلکه از درون نیز مشکل آفرین باشند.

لاک ناخن؛ سمی خوش آب و رنگ!

 مطالعه ای جدید نشان داده است که بسیاری از محبوب‌ترین برندهای لاک ناخن بسیار بیشتر از آن چه به نظر می رسد می توانند مضر باشند.

طی این مطالعه که با حضور ۲۴ زن که از لاک ناخن استفاده می کردند، صورت گرفت، پژوهشگران شناسایی نشانه های سموم شیمیایی در بدن این افراد را مورد بررسی قرار دادند. در همین راستا، آنها موفق به یافتن سموم در تمام شرکت کنندگان شدند که با لاک ناخن مرتبط بود.

تنها ۱۰ ساعت پس از استفاده از لاک ناخن، ۱۰۰ درصد شرکت کنندگان نشانه های تریفنیل فسفات را نشان دادند.

در مطالعه ای دیگر، همان تیم پژوهشی ۱۰ لاک ناخن متفاوت را مورد آزمایش قرار داده و دریافتند هشت مورد از آنها حاوی این ماده شیمیایی هستند. افزون بر این، روی برچسب محصول دو نمونه از لاک های ناخن که حاوی تریفنیل فسفات بودند هیچ اشاره ای به وجود این ماده شیمیایی نشده بود. این می تواند به معنای آن باشد که تا ۲۰ درصد از لاک های ناخن موجود در بازار حاوی یک ماده شیمیایی خطرناک هستند که حتی در فهرست مواد تشکیل دهنده به آن اشاره نشده است.

تریفنیل فسفات چیست؟

یکی از نگرانی های عمده درباره تریفنیل فسفات این است که در سیستم غدد درون ریز انسان اختلال ایجاد می کند. این ماده می تواند بر تنظیم هورمونی، سوخت و ساز، باروری و رشد تاثیرگذار باشد.

این مساله به ویژه برای دخترانی که به طور منظم از لاک ناخن استفاده می کنند می تواند مشکل آفرین باشد زیرا رشد هورمونی سالم بخشی کلیدی از روند رشد آنها محسوب می شود. این در شرایطی است که تریفنیل فسفات می تواند سلامت هر فردی را که در معرض آن قرار می گیرد را با خطر جدی مواجه سازد.

تریفنیل فسفات در قالب موارد زیر نیز شناخته می شود:

سم عصبی

سم غدد درون ریز

سم باروری

محرک پوست

آلرژن (ماده آلرژی‌زا)

از دیگر ترکیبات خطرناک موجود در لاک ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرمالدئید

فرمالدئید یک عامل سرطان زای شناخته شده است که می تواند در آب یا هوا حل شود. قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی می تواند نشانه هایی مانند تنگی نفس و آسم را ایجاد کند. افراد مبتلا به بیماری های مزمن هر چه بیشتر مستعد مسمومیت با فرمالدئید هستند.

تولوئن

این ماده شیمیایی به واسطه اختلال در رشد کودکان شناخته شده است و این در شرایطی است که برخی دانشمندان آثاری از آن را در شیر مادر یافته اند. افزون بر این، تولوئن می تواند تحریک کننده پوست باشد.

منبع: asriran.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چه روش‌هایی برای جوان‌سازی صورت و چشم‌ها وجود دارد؟

خیلی از افراد به دنبال جوان‌سازی پوست هستند   خیلی از افراد در بزرگسالی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *