خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > رابطه‌ی جنسی بعد از سزارین، دردناک‌تر است یا بعد از زایمان طبیعی؟

رابطه‌ی جنسی بعد از سزارین، دردناک‌تر است یا بعد از زایمان طبیعی؟

درد رابطه جنسی بعد از زایمان

درد رابطه جنسی بعد از زایمان

زنانی که بعد از سزارین بچه، برای نخستین بار رابطه‌‌ی جنسی دارند نسبت به زنانی که به طور طبیعی زایمان می‌کنند در رابطه‌‌ی جنسی درد بیشتری تحمل می‌کنند. محققان دریافته‌اند که میزان مقاربت دردناک در ماه ششم تا هجدهم بعد از زایمان به دلیل اتفاقات و تغییرات زیادی حین بارداری و زایمان، و خصوصا سزارین و عمل مکش نوزاد است.
مقاربت دردناک در بین زنانی که عمل‌های جراحی انجام می‌دهند شایع‌تر است. این حقیقت نشان‌دهنده‌‌ آن است که باید به نیازهای مربوط به اقدامات بالینی به منظور کمک به زنانی که بیماری آنها وخیم‌تر است توجه بیشتری شود و تا جایی که ممکن است تلاش‌ برای جلوگیری از بیماری‌ها بعد از زایمان افزایش یابد.
طی تحقیقی که بر روی ۱۲۴۴ زنی انجام شد که برای نخستین بار قرار بود زایمان کنند، مشخص شد که ۴۹ درصد زایمان واژنی (طبیعی)‌ داشتند. به علاوه ۹.۷ درصد از طریق سزارین و ۱۹.۹ درصد از طریق سزارین اضطراری بچه به دنیا آوردند. این تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۸ درصد از افراد این تحقیق توانستند بعد از سه ماه، رابطه‌ی جنسی با دخول داشته باشند، ۹۴ درصد بعد از شش ماه، ۹۷ درصد بعد از دوازده ماه و ۹۸ درصد بعد از هجده ماه. در مقایسه با زنانی که به طور طبیعی زایمان داشتند، زنانی که مجبور به سزارین شده یا به انتخاب خود سزارین کردند میزان مقاربت دردناک آنها در ماه هجدهم بعد از تولد نوزاد تا دو برابر بیشتر بود.

منبع:alodoctor.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *